הנהג הדורס מירושלים: "זרקו עליי אבנים, חשבתי שאמות"
(צילום: גיל יוחנן )

יומיים אחרי שדרס למוות את איתמר בן אבו, בן 47 ממבשרת ציון במהומות בשכונת מאה שערים בירושלים, מסר הבוקר (יום רביעי) נהג רכב ההסעות איברהים חאמד (22) ממזרח ירושלים - שנחקר בחשד להמתה בקלות דעת ושוחרר אמש למעצר בית עד יום שישי - את גרסתו.
בשיחה עם ynet אמר חאמד: "אני מצטער על מה שקרה. חשבתי שאני הולך למות. הייתי במצב קשה". לדבריו, "זרקו עליי אבנים, נתנו לי מכות. לא ראיתי הכול. כולם ראו את הסרטונים ומה שהיה שם. אני לא יודע איך יצאתי משם".
4 צפייה בגלריה
הזירה
הזירה
המיניבוס של חאמד בלב המהומות
(צילום: דוברות איחוד הצלה )
הוא הוסיף: "אמרתי לעצמי, 'זהו, חלאס'. חשבתי שאמות. לא הייתה לי ברירה. הייתי בלחץ ובמצב קשה". חמד סיפר כי לאחר שנמלט הוא הגיע לשייח' ג'ראח: "התקשרתי למשטרה מחנות. ביקשתי מים ושיחת טלפון. לא הבנתי שמישהו מת. בבית החולים אזקו אותי בידיים וברגליים".
הנהג הדורס אמר עוד כי הוא ניסה להסביר את שאירע: "כואב לי הלב, אבל הכול מאללה".
קשה לצפייה: תיעוד הדריסה
(צילום: יהוידע בן ציון, דוברות איחוד הצלה )

האירוע התרחש שלשום בערב, אז הגיע חאמד עם רכבו לצומת הרחובות שבטי ישראל והחומה השלישית בשכונת מאה שערים בירושלים - ונקלע להתפרעויות. מהתחקיר הראשוני שבוצע בשטח עלה כי הוא חש סכנה לאחר שזרקו לעברו אבנים, ובעקבות זאת, לדבריו, הוא ניסה להימלט מהמקום ודרס למוות את בן אבו. המנוח הותיר אחריו הורים ואחות.
4 צפייה בגלריה
איברהים חאמד
איברהים חאמד
איברהים חאמד
(צילום: גיל יוחנן )
4 צפייה בגלריה
רגע הדריסה ושחרור הנהג
רגע הדריסה ושחרור הנהג
רגע הדריסה
(צילום: יהוידע בן ציון)
4 צפייה בגלריה
איברהים חאמד
איברהים חאמד
איברהים חאמד
(צילום: גלעד כהן )
לאחר התאונה הובא הנהג הדורס לבדיקה רפואית בבית החולים הדסה הר הצופים, ולאחר מכן הועבר למעצר. היום האריך בית משפט השלום בירושלים את מעצרו בשלושה ימים. טרם הדיון הוא אמר לעורך דינו: "המפגינים נכנסו לרכב שלי וזרקו עליי אבנים".