2 צפייה בגלריה
מנכ"ל פייזר, אלברט בורלה
מנכ"ל פייזר, אלברט בורלה
מנכ"ל פייזר, אלברט בורלה
(צילום: AP)
מתי יחוסנו הילדים? על השאלה הקריטית הזו נתן הערב (יום ה') מנכ"ל פייזר אלברט בורלה תשובה חלקית. הוא העריך כי בני נוער צעירים יוכלו להתחסן בסתיו, ואילו לגבי ילדי בית ספר יסודי אמר כי ייתכן שניתן יהיה לחסן אותם עד סוף שנת 2021. כיום בישראל יכול להתחסן כל אדם מגיל 16 ומעלה.
בינתיים, ילדים בגנים ובבתי הספר ממשיכים להידבק - והדבר מוביל לסגירה של מוסדות חינוך רבים. על פי נתוני משרד החינוך מהערב, 13,733 תלמידים הם חולים מאומתים פעילים. בנוסף, יש 1,133 עובדי הוראה חולים מאומתים פעילים.
2 צפייה בגלריה
חיסון של פייזר
חיסון של פייזר
החיסון של פייזר
(צילום: יריב כץ)

חזי לוי: חובת המסכות לא תבוטל, הילדים עוד לא מחוסנים
(צילום: לע"מ)

לפי משרד החינוך, מתוך 534,507 ילדי הגנים 2,956 הם חולים מאומתים פעילים. בחינוך היסודי 6,693 חולים מאומתים פעילים מתוך 1,073,769 תלמידים ובחינוך העל-יסודי מספר החולים הפעילים הוא 4,058 (מתוך 809,808 תלמידים). בנוסף, 373 תלמידי חינוך מיוחד הם חולים פעילים, מתוך 54,493 תלמידי החינוך המיוחד.
מוקדם יותר היום פרסמה פייזר את סיכום הממצאים שהועברו ממבצע ההתחסנות בישראל, לפיהם החיסון יעיל במניעת הדבקה בקורונה, אפילו יותר במציאות מאשר במחקרי החברה. על פי הנתונים שהועברו לחברה, החיסון של פייזר הניתן בישראל המבוסס על טכנולוגיית mRNA יעיל ב-94% במניעת זיהומים א-תסמיניים, כלומר החיסון מפחית משמעותית את ההעברה של הנגיף מאדם לאדם.

אחרי שנה בזום: כיתות ז'-י' חזרו לבתי הספר
(צילום: שמיר אלבז, משי בן עמי)

על פי דיווחי פייזר, הנתונים מצביעים גם על כך שהחיסון יעיל ב-97% במניעת תחלואה סימפטומטית, במניעת מחלה קשה ומוות. אחוז יעילות זה גבוה מזה שהוצג במחקר הגדול שערכה החברה טרם אישור החיסון - 95%. על פי ניתוח הנתונים, אנשים לא מחוסנים היו בסיכון גבוה פי 44 לפתח קורונה סימפטומטית, ובסיכון גבוה פי 29 למות ממחלת הקורונה, בהשוואה לאלה שקיבלו את החיסון.
מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, הבהיר היום בתדרוך עיתונאים כי חובת עטיית המסכות בישראל לא תבוטל, בעיקר משום שהילדים אינם מחוסנים. "גם אדם מחוסן יכול להוות מקור לנגיפי קורונה שיעברו למי שנמצא לידו אם הם לא עם מסכות או שאינם מחוסנים ובוודאי ליד ילדינו עד גיל 16 שאינם מחוסנים, ולכן אין כרגע מחשבה לבטל את חובת המסכות במדינת ישראל", הבהיר.
בתוך כך, בצה"ל הודיעו היום כי הגיעו לחסינות עדר כאשר 81% מחיילי צה"ל חוסנו או החלימו מקורונה. בצה"ל יתחילו בשבוע הבא לחסן גם את המחלימים במנת דחף אחת. עד כה קיבלו יותר מחמישה מיליון ישראלים את החיסון הראשון לפחות, וכמעט 4 מיליון את החיסון השני.