1 צפייה בגלריה
 אמנון קלמר ונכדו
 אמנון קלמר ונכדו
אמנון קלמר ונכדו
טיסת החיסון של עשרות שליחי המדינה המשרתים בהודו נחתה אתמול (יום א') אחר הצהריים בנתב"ג - הטיסה הרביעית של שליחים המגיעים לארץ לכמה שעות, מקבלים את החיסון, וחוזרים עוד באותו היום.
האחראי במשרד החוץ על פרויקט טיסות החיסון הוא הדיפלומט הוותיק והמוערך אמנון קלמר. הטיסה שהגיעה מהודו הביאה איתה גם איחוד משפחתי מרגש עבור קלמר, מפני שהיו עליה בנו נמרוד, המשרת כסגן הקונסול הכללי במומביי, רעייתו נתנאלה ובנם התינוק גלעד, שנולד בהודו לפני שלושה חודשים. זו הפעם הראשונה שכל המשפחה מגיעה ביחד לארץ. המפגש הראשון של סבא אמנון עם נכדו הראשון גלעד היה מרגש עד דמעות.
"מאז שגלעד נולד, אנחנו מנסים למצוא דרך להגיע לבקר אותו או להביא את נמרוד, נתנאלה וגלעד לארץ, ללא הצלחה בגלל משבר הקורונה העולמי", סיפר אמנון קלמר. "כשהוחלט על טיסת החיסונים מהודו שמחתי פעמיים, פעם אחת שאנחנו כמדינה וכמשרד חוץ ממשיכים להראות את האחריות שלנו לשליחיו ברחבי העולם, לביטחונם ולבריאותם, ופעם שנייה על האפשרות לראות את גלעד".
גבי אשכנזיגבי אשכנזיצילום: מוטי קמחי
זו הייתה פגישה קצרה מאוד, רק שעות בודדות עד שהמטוס חזר עם השליחים להודו. בעוד שלושה שבועות ישובו נמרוד, נתנאלה וגלעד לקבלת החיסון השני, וגם אז יחכה להם בשדה סבא אמנון. המבצע הוא יוזמה של שר החוץ גבי אשכנזי, משלב משרדי ממשלה שונים בהם משרד החוץ, משרד הביטחון ומשרד הבריאות.