2 צפייה בגלריה
השבעת הממשלה
השבעת הממשלה
בצלאל סמוטריץ' בזמן נאום בנט ביום ראשון
(צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
לאחר השבעת הממשלה ביום ראשון נפתח דיון ציבורי בשאלה באיזו זכות הניפו ח"כים מהציונות הדתית תמונות של נרצחי טרור בזמן הנאום של ראש הממשלה החדש נפתלי בנט? ובכן, כך זה קרה.
לאחר הרצח של בתנו סגן שיר חג'אג' ביקשנו לקדם חבילת צעדים שירתיעו מחבלים פוטנציאליים לפני שיצאו לבצע פיגועים. מצאנו אוזן קשבת אצל בנט ואיילת שקד, שדקלמו את ההצעות שלנו במהלך מערכות הבחירות האחרונות. היה לנו קשר אישי עם שניהם וחשבנו שהם אנשים שראויים להנהיג את מדינת ישראל. בדיוק על זה חלמנו: פוליטיקאים ימנים בעמדות כוח שיוכלו לקדם חוקים למלחמה בטרור, כדי שנפסיק לראות מחבלים רוצחים מחייכים בבתי המשפט לעבר הורים שכולים, וכדי שתיעצר העברת מאות מיליוני שקלים למחבלים עצמם ולמשפחותיהם.
תמכנו בבנט ובשקד בכל אחת מארבע מערכות הבחירות בשנתיים האחרונות. היו לנו לא מעט פגישות איתם, ובמהלכן הם הסתכלו לנו בעיניים והבטיחו שימשכו ימינה את בנימין נתניהו ואת הממשלה שלו. האמנו להם. אפילו נענינו לבקשת החמ"ל שלהם ופרסמנו באמונה ובחפץ לב מאמר תמיכה בהם. אנשי ליכוד אמרו לנו שבנט סגור עם יאיר לפיד ואנחנו צחקנו עליהם. בנט משחק פוקר קשוח מול נתניהו, אמרנו להם.
מה עם החוק לשלילת אזרחות של מחבלים, שאלנו. זו ממשלת הקפאה, ענה בנט, יש דברים חשובים יותר. לא לשם כך תמכנו בך, אמרנו, אתה תאבד בוחריך ותימחק פוליטית. אני יודע, הוא ענה
כשנתניהו קיבל את המנדט פנו אלינו בכירים מהליכוד בבקשה שנלחץ על בנט להתחייב לנתניהו. סירבנו. הבנו שנציגים מהליכוד החלו להיפגש עם מנסור עבאס ודרשנו מהם להתחייב קודם בעצמם שלא יקימו ממשלה שנשענת על רע"מ, שחבריה לאורך השנים הביעו תמיכה במחבלים, חגגו איתם את שחרורם מהכלא ועוד.
ואז עבר המנדט ללפיד והתחלנו להרגיש שמשהו לא בסדר. ביקשנו פגישה עם בנט שהתחמק ושלח הודעות בסגנון "אני עסוק" או "סומך עליכם". בסוף הלכנו ודפקנו לו על הדלת ולא נתנו לו אפשרות לסרב. בכל הפגישות שהיו לנו איתו עד אז הוא תמיד נתן לנו לדבר, אבל הפעם הוא רק נאם לנו על כך שחייבים עכשיו ממשלת איחוי-ריפוי-אחדות. מה עם החוק לשלילת אזרחות של מחבלים, שאלנו. זו ממשלת הקפאה, הוא ענה, יש דברים חשובים יותר. לא לשם כך תמכנו בך, אמרנו, אתה תאבד אותנו ואת בוחריך ותימחק פוליטית. אני יודע, הוא ענה.
המהומה במליאה בעת נאום בנט
(צילום: ערוץ כנסת )

2 צפייה בגלריה
סגן שיר חג'אג' ז"ל
סגן שיר חג'אג' ז"ל
סגן שיר חג'אג' ז"ל
הסיפור עם איילת שקד היה קצת אחר. היא שיחקה את המשחק מולנו ואנחנו האמנו לה שהיא מתלבטת. גם כשהגענו להפגנה מול הבית שלה ביקשנו ממפגיני ליכוד להפסיק עם קריאות "בוגדת" ו"מנוולת". רק בשבועיים האחרונים הבנו סופית שגם היא מכרה אותנו.
בנט ושקד הרדימו אותנו בזמן הפרעות ביהודים ואחרי זה חזרו בכל הכוח שמאלה. רק בדיעבד אנחנו מבינים שהבגידה בערכים הבסיסיים שלהם לא נעשתה בן לילה אלא מדובר היה בתהליך שתוכנן והתבשל זמן רב. דרוש תהליך ארוך לפני שאתה מצדיק בפני עצמך פניית פרסה והפניית עורף לבוחריך.
מירב חג'אג' בבית משפט השלום בתל אביבמירב חג'אג' בבית משפט השלום בתל אביבצילום: מוטי קמחי
ההסכמים הקואליציוניים הוכיחו שבנט ושקד מכרו גם אותנו וגם את דרכם. לרע"מ ממילא יש עמותות צדקה שמגלגלות עשרות מיליוני שקלים בשנה ונותנות תמיכה לגורמים שונים בארץ וביהודה ושומרון. ממשלת בנט-לפיד עתידה לתת לעבאס 500 מיליון שקל דמי כיס לפרויקטים שלו (בנוסף ל-53 מיליארד שקל לחברה הערבית). כלומר, הממשלה נותנת לו כסף שבו יוכל להשתמש – במסווה הומניטרי – כדי לתמוך למשל במשפחת המחבל ממזרח ירושלים שרצח בתנו שיר.
על זה אנחנו לא יכולנו לשתוק. כמה משפחות שכולות התארגנו להיכנס להשבעת הממשלה החדשה ולהניף תמונות של הנרצחים בזמן שבנט נואם. רצינו שיביט בנו ובפנים של הילדים שלנו - ושיתבייש. אלא שאז ביטלו לנו את אישורי הכניסה. על כן פנינו לחברי הציונות הדתית בבקשה לזעוק את זעקתנו: מכרו אותנו לתומכי טרור. תם ולא נשלם.
  • מירב והרצל חג'אג' הם הוריה של סגן שיר חג'אג' ז"ל, שנרצחה בפיגוע בארמון הנציב בינואר 2017; פעילים בפורום "בוחרים בחיים"
מעוניינים להציע טור לערוץ הדעות של ynet? שלחו לנו ynetopinion@gmail.com