2 צפייה בגלריה
אילוס אזיקים/תקיפה/אישום אילוס אזיקים
אילוס אזיקים/תקיפה/אישום אילוס אזיקים
(צילום: shutterstock)
בן 22 מהצפון שנעצר בחשד שכלא ותקף את בת זוגו לשעבר, התקשר אליה 109 פעמים מהכלא, קילל אותה ואיים שירצח אותה אם לא תחזור בה מתלונתה ותנתק את קשריה עם בן זוגה החדש. כך עולה מכתב אישום שהוגש לבית משפט השלום בבאר שבע. "את יודעת שאני חולה נפש ואני מוכן לעשות הכל", אמר הנאשם בטלפון. בפרקליטות מחוז דרום מייחסים לו בינתיים עבירה של הדחה בעדות.
הצעיר, שנמצא בינתיים בכלא אוהלי קידר, דרש מבת הזוג לשעבר להודות שהתלונה שבגינה נכלא הייתה שווא - ואיים שאם לא תעשה כן "ישלח אנשים" שירצחו אותה. הצעירה נכנעה ופנתה לבית המשפט במכתב שבו ציינה: "תלונתי הינה שקר וכוזבת. עשיתי לעצמי סימני חבלה בעין".
2 צפייה בגלריה
התקשר לאיים על זוגתו 109 פעמים מהכלא
התקשר לאיים על זוגתו 109 פעמים מהכלא
המכתב שהגישה המתלוננת לבית המשפט
בפרקליטות ציינו כי בת הזוג חולצה מהבית שבו נכלאה בעודה בוכה וחבולה, אך סנגורו של הנאשם מתעקש לשחרר אותו, וטוען כי התלונה נגדו הוגשה בעקבות "אמצעי לחץ" מצד שוטרים וגורמים אחרים. נציג התביעה אמר בדיון כי מכתב החרטה ששלחה בת הזוג לשעבר מצביע על "סינדרום האישה המוכה", לדבריו. "זאת תופעה רעה מאוד שבה אישה במדינת ישראל, בשנת 2020, מוכנה לחזור ולקבל מכות תוך שהיא מסתירה את המעשים שנגרמים לה - והכל כדי שהנאשם ישוחרר", אמר.
הוא הוסיף כי הפגיעה במתלוננת רק הפכה להיות קשה יותר ויותר: "יש כאן כתובת על הקיר, והיא מטרידה. אי אפשר להתעלם מהנתונים". בית משפט השלום באילת החליט להורות על מעצרו של הנאשם עד תום ההליכים בתיק התקיפה, וכעת הפרקליטות, באמצעות עורכת הדין טלי פלדמן, מבקשת שייעצר גם עד תום ההליכים בעקבות האיומים מחשש שינסה לפעול בכל דרך אפשרית כדי למנוע ממנה להעיד במשפט. "המסוכנות של הנאשם מתגברת בעשרות מונים, שעה שביצע לכאורה את המעשים המיוחסים לו חרף העובדה שהליך משפטי הנוגע לאלימות כלפי המתלוננת מתנהל נגדו", אמרו בפרקליטות.
במקרה שאישה בסביבתכם נמצאת במערכת יחסים אלימה, הפנו אותה או התקשרו בעצמכם לקו החירום של משרד הרווחה בטלפון 118 או 077-9208560. המוקד מאויש במשך 24 שעות ביממה ומעניק שירות בעברית, ערבית, רוסית ואמהרית.