"בנט דוהר לממשלת שמאל עם מרצ והעבודה בתמיכת המשותפת", כך נכתב היום (שלישי) בהודעה מטעם הליכוד. "מי שרוצה ממשלת ימין לא מצביע נגד הימין עם גוש השמאל בכנסת כפי שבנט עשה אתמול בלילה, ולא מנהל איתו משא ומתן על חלוקת תפקידים לניצן הורוביץ, מרב מיכאלי ואבתיסאם מראענה". הדברים נאמרו ברקע יציאת אנשי "ימינה" מהמליאה בזמן ההצבעה השנייה על הרכב הוועדה המסדרת.
אתמול אישרה מליאת הכנסת ברוב של 60 תומכים מול 51 מתנגדים את הצעת "גוש השינוי" בראשות יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד לקביעת הרכב הוועדה המסדרת. מנגד, ההצעה של הגוש שבראשו עומד בנימין נתניהו נחלה הפסד לאחר שחברי הכנסת של רע"מ בראשות מנסור עבאס התנגדו והפילו אותה, למרות הסיכום הראשוני עם הליכוד. עבאס התייחס להצבעה באולפן ynet ואמר כי "זה מה שהיה נכון לעשות".
1 צפייה בגלריה
נפתלי בנט ובנימין נתניהו
נפתלי בנט ובנימין נתניהו
(צילום: הדר יואביאן, קובי קואנקס)
ח"כ מנסור עבאס בריאיון: לא בחרנו צד, כל האופציות על השולחן
(צילום: שמיר אלבז, משי בן עמי)
לפני ההצבעה אתמול סיכם יו"ר ימינה נפתלי בנט עם נתניהו שמפלגתו תתמוך בהצעת הליכוד להרכב הוועדה המסדרת, כך שימינה תהיה המפלגה היחידה בעלת שבעה מנדטים שתיוצג על ידי שלושה חברי כנסת. אחרי שנציגי ימינה החלו להצביע בעד ההצעה של הליכוד – אנשי רע"מ, שכבר תמכו בהצעה של הליכוד שהפכה אותם ללשון המאזניים, נכנסו למליאה ובזה אחר זה התנגדו לה. ברגע שזיהו בימינה כי חברי רע"מ מתנגדים למהלך, הם עזבו את המליאה, ונמנעו מהצבעה.
כל מה שצריך לדעת על בחירות 2021 במקום אחד - מתחם הבחירות של ynet
בפתח הדיון אמר ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) כי "מי שיכריע היום את ההצעה זו ימינה, ולהצבעה היום יש משמעות אחת – האם תקום פה ממשלת שמאל יחד עם בנט כראש ממשלה, או האם תקום פה קואליציית ימין? הלכה למעשה בנט היום יכריע לא בעניין הוועדה המסדרת אלא יכריע מי הולך להרכיב ממשלה". הקרב על הוועדה המסדרת הפך לאחד הקרבות המרכזיים בימים האחרונים, משום שהשליטה בה בשעה שהכנסת אינה מתפקדת מעניקה כוח ומרחב תמרון גדול.