4 צפייה בגלריה
צעדת הטרנסים וטרנסגנדריות
צעדת הטרנסים וטרנסגנדריות
"הקהילה חווה אלימות ואפליה מדי יום". ארכיון
(צילום: יאיר שגיא)
שר המשפטים אבי ניסנקורן (כחול לבן) ושר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים איציק שמולי (העבודה) הודיעו היום (שלישי) על הקמת צוות בין-משרדי לסיוע ומתן מענה לקהילה הטרנסית.
מדובר במינוי צוות ראשון מסוגו שיבחן את הקשיים ואת נקודות המפגש של אוכלוסיית הטרנסג'נדרים בישראל עם משרדי הממשלה. הצוות יציע פתרונות ומענה למכלול אתגרי השגרה שחווה קהילה זו בכל סוגיות החיים.
4 צפייה בגלריה
אבי ניסנקורן איציק שמולי
אבי ניסנקורן איציק שמולי
"צוות ראשון מסוגו לקהילה הטרנסית". השרים ניסנקורן ושמולי
(צילום: עמית שאבי, אבי מועלם)
בראש הצוות יעמדו המשנה ליועמ"ש דינה זילבר, והמשנה למנכ"ל משרד העבודה והרווחה אבי מוטולה. הצוות יכלול גם גורמי מקצוע בכירים ממשרדי המשפטים, הבריאות, הרווחה, החינוך ומשרדי ממשלה נוספים. מסקנות הצוות יוגשו לשרים בתוך ארבעה חודשים.
השר ניסנקורן מסר כי "הקהילה הטרנסית חווה אפליה ואלימות באופן יומי, רק מפני שבחרו להיות מי שהם ומי שהן. לצערי, גם במפגש עם רשויות המדינה נתקלת הקהילה הטרנסית בקשיים מיותרים. שירותים שניתנים לרוב הציבור באופן פשוט ומהיר, הופכים עבורם למסע בירוקרטי מתיש ומתסכל.
"חלה עלינו החובה לאפשר לכל אדם לחיות את חייו על פי בחירתו באופן פשוט, נגיש ושוויוני", הוסיף שר המשפטים. "הצוות שאנחנו מקימים היום ייכנס לעובי הקורה, ישמע את מכלול הבעיות, יציג לראשונה תמונה הוליסטית, ויאפשר לנו להביא פתרונות הנוגעים לכל תחומי החיים של הקהילה הטרנסית בישראל".
השר שמולי הוסיף כי "מדינת ישראל מתקדמת היום עוד צעד משמעותי למקום שבו כל אזרחי ישראל ירגישו שווים מול הרשויות. אני גאה להוביל מהלך חשוב זה יחד עם שר המשפטים, אבי ניסנקורן, כחלק משורה של צעדים שאנחנו מקדמים למען שוויון זכויות מלא לקהילת הלהט"ב".
4 צפייה בגלריה
צעדת הטרנסים וטרנסגנדריות
צעדת הטרנסים וטרנסגנדריות
צעדת הקהילה הטרנסית, ארכיון
(צילום: יאיר שגיא)
4 צפייה בגלריה
עו"ד אור קשת, אלה אמסט
עו"ד אור קשת, אלה אמסט
בירכו על המהלך. אלה אמסט ועו"ד אור קשת
( צילום: אדם קפלן)
אלה אמסט, מנכ"לית שותפה של עמותת מעברים - ארגון למעל הקהילה הטרנסית, אמרה: "רבים מהקשיים העומדים בפני הקשת הטרנסית הם רחבים - מעבר לתחום האחריות של משרד ממשלתי בודד. מעברים וארגוני הקהילה הטרנסית פועלים בשנים האחרונות כדי לדאוג לכך שלבעיות הרוחביות של אנשים טרנסים יהיה פתרון רוחבי, וצוות בין-משרדי שנועד לגבש המלצות מחייבות הוא צעד אדיר בכיוון הזה.
"אנחנו מוקירים תודה על פועלם של אבי מוטולה ועו"ד דינה זילבר ממשרדי הרווחה והמשפטים", הוסיפה אמסט, "וכמובן לשרים איציק שמולי ואבי ניסנקורן שאפשרו וביצעו את הצעד המשמעותי הזה".
עו"ד אור קשת, מנהל קשרי הממשל של ארגוני הקהילה הגאה באגודה למען הלהט"ב, הוסיף: "אנשים בקשת הטרנסית הופלו והוזנחו על ידי רשויות המדינה במשך שנים. דווקא בשל כך, יש לברך על כך שבפעם הראשונה נעשה מהלך משמעותי של תיקון באמצעות הקמת הצוות הבין-משרדי".