התיעוד הדרמטי מזירת ניסיון הלינץ'
(צילום: דוברות המשטרה)

במשטרת מחוז ירושלים ממשיכים לחקור את נסיבות ניסיון הלינץ' שאירע הבוקר (יום ב') סמוך לשער האריות בבירה עת שיותר מעשרה ערבים רגמו באבנים נהג יהודי ושני נוסעים שהיו עמו. "המחבלים פתחו את הדלתות והמשיכו להכות אותנו", סיפר הנהג ל-ynet בעקבות התקרית שתועדה בזירה. לא דווח על עצורים.
לאחר השלכת האבנים מטווח אפס, ניסה הנהג לנסוע לאחור - אולם הפורעים מנעו ממנו לחמוק מהמקום. בהמשך הוא נסע קדימה, סטה מהכביש והתנגש במעקה מבטון. קצין משטרה שהיה בזירה סייע לנהג ולחבריו - ואף ירה באוויר. חובשים ופרמדיקים של מד"א טיפלו בנהג ובשני חבריו והם פונו במצב קל לבית החולים הדסה הר הצופים.
הנהג משחזר את רגעי ניסיון הלינץ'
(צילום: גיל יוחנן )

"לאורך כל הרחוב חטפנו אבנים", סיפר הנהג בשיחה עם ynet. "זה ציר שאמור להיות מאובטח על ידי המשטרה. הציר כולו מלא צעירים ערבים בלי שום נוכחות משטרה. כשהתקרבנו לשער האריות נתקענו בלי יכולת לעקוף יותר. התחלתי לנסוע ברוורס הלוך חזור, תוך כדי שכל השמשות מתנפצות. אנחנו חוטפים אבנים וגז לתוך הרכב.
"נתקעתי בבטון, הרכב הושבת. המחבלים פתחו את הדלתות והמשיכו להכות אותנו. המשטרה הייתה מטרים ספורים מפה, שוטר אחד מכל השוטרים הגיע לחפות עליי. הוא רץ לבד והציל אותנו".
8 צפייה בגלריה
תיעוד
תיעוד
רגעי ניסיון הלינץ'
(צילום: EPA)
8 צפייה בגלריה
תיעוד
תיעוד
הנהג וקצין המשטרה רפ"ק בן קיקי
(צילום: עמית שאבי)
8 צפייה בגלריה
תיעוד
תיעוד
(צילום: עמית שאבי)
8 צפייה בגלריה
תיעוד
תיעוד
(צילום: עמית שאבי)
8 צפייה בגלריה
תיעוד
תיעוד
(צילום: עמית שאבי)
8 צפייה בגלריה
תיעוד
תיעוד
(צילום: עמית שאבי)
קצין המשטרה רב-פקד אמיר בן קיקי, שמשמש כסגן קצין אגף התנועה של משטרת ירושלים, סיפר: "במהלך האירוע זיהיתי המון רץ לכיוון רכב שמגיע ועולה על שולי המדרכה. הבנתי שמדובר באירוע חריג, זיהיתי את ההמון מתגודד סביב הרכב ומשליך אבנים לעבר יושביו.
"הבנתי שמדובר באירוע מסכן חיים. נאלצתי לשלוף את הנשק ולירות באוויר על מנת להרחיק את ההמון. זיהיתי פצועים, פתחתי את דלת הרכב. חילצתי משם את הנוסעים והזמנו כוחות רפואה".
8 צפייה בגלריה
כיסא התינוק
כיסא התינוק
הכיסא שבו ישבה התינוקת והאבן שפגעה בה
בתקרית אחרת בבירה נפצעה תינוקת בת שבעה חודשים בראשה מאבנים שפורעים יידו לעבר רכב משפחתה. התינוקת פונתה במצב קל לבית החולים הדסה הר הצופים. לאחר טיפול ראשוני היא נותרה להשגחה בחדר מיון ילדים.
אביה של התינוקת אמר: "ביום שחרור ירושלים ניסו לרצוח את הבת שלנו, תינוקת בת שבעה חודשים. קבוצה של פורעים השליכו סלעים מקרוב במטרה לפגוע לה בראש, ובנס זה הסתיים בפציעה קלה בלבד. המשטרה חייבת להחזיר את הביטחון לשכונת בית אורות ולכל חלק בירושלים".