3 צפייה בגלריה
יולי זולקוביץ'
יולי זולקוביץ'
יולי זולקוביץ'
שעות אחרי שאיבד את בתו יולי בת ה-18 לאחר שנטלה מנת יתר של כדורים שהובילו למותה, ריקרדו זולקוביץ הפנה את האצבע המאשימה לעבר רשויות הרווחה שהפקירו את בתו. ריקרדו סיפר כי למרות שהתלונן במשטרה נגד בן הזוג איליה שקון (23), שלדבריו דרדר אותה לסמים ופגע בה - המשטרה והרווחה כשלו בכך שלא הצליחו למנוע את האסון. "הבת שלי בחורה צעירה. כל החיים היו לפניה, נחת עלי אסון". אמר הערב (רביעי) האב ל-ynet.
3 צפייה בגלריה
יולי זולקוביץ'
יולי זולקוביץ'
יולי זולקוביץ'
ריקרדו אמר כי הוא לא יודע כיצד בתו הכירה את שקון, שנחשד בהמתה בקלות דעת ואספקת סמים, אך הערב הוא פנה שוב למשטרה וסיפר להם כי סרטונים של השניים שתיעדו עצמם משתמשים בסמים נמחקו מחשבון האינסטגרם של בן הזוג. לדבריו, כבר מהרגע הראשון ניסה להפריד ביניהם לאחר שראה את בתו משתמשת עם בן זוגה בסמים קשים, אלכוהול ונוטלת כדורי הרגעה. "הם היו בקשר במשך יותר משנתיים ואני התנגדתי לקשר הזה כבר מההתחלה. פעם אחת אמרתי לו 'בבקשה תעזוב את הבת שלי, היא קטינה' והוא ענה לי בחוצפה ש'זאת בעיה שלך, לך קיבינימט' וצחק עלי".
הארכת המעצר של בן הזוג
(צילום: עמית הובר)

האב סיפר כי בתו החלה להשתמש בסמים כבר בגיל 15, ובשנים האחרונות חלו עליות ומורדות במצבה הנפשי, מה שהוביל אותה להתמכרות לכדורי ההרגעה. "כל מה שניסיתי כדי לעזור לה לקח המון זמן, ועד שהבת שלי התחילה תהליך גמילה, החבר שלה המשיך להפריע לה ולהיות איתה בקשר", אמר האב.
בני הזוג התגוררו אצל אמו של שקון, אולם לאחר אירוע שהתרחש בבית האם, זולקוביץ נדרשה לעזוב, ויחד עם בן זוגה עברה לדירה שכורה ברחוב הרב קוק בתל אביב. אתמול בבוקר, כששקון יצא לעבודה, הוא שמע את בת הזוג מחרחרת לאחר שנטלה כדורים, אולם רק כעבור שעות ארוכות שלא ענתה לו בטלפון ביקש מאחד השכנים לבדוק מה שלומה.
3 צפייה בגלריה
הארכת מעצר לאיליה שקון אשר חשוד שסיפק סמים לבת זוגו יולי זולקוביץ אשר מצאה את מותה בדירתם
הארכת מעצר לאיליה שקון אשר חשוד שסיפק סמים לבת זוגו יולי זולקוביץ אשר מצאה את מותה בדירתם
בן הזוג החשוד בבית המשפט
(צילום: עמית הובר)
השכן, שטיפס על סולם כדי להיכנס לדירה, מצא את הצעירה מחוסרת הכרה והזעיק את המשטרה ואת מד"א. "אם היו מטפלים בדברים כמו שצריך לא היינו מגיעים למצב הזה שהיא משלמת בחייה", אמר האב. "היא הייתה 20 ימים באשפוז באברבנאל, ובהמשך גם נכנסה לתהליך גמילה במרכז גמילה ועזבה מרצונה. הם היו צריכים להמשיך לטפל בה, לעקוב ולא לעזוב אותה. גם בשביל מרכז הגמילה לקח זמן לעשות טרור מול הרווחה כדי להגיע אליו. לבצע מעקב ולא לעזוב אותה.
"התחננתי אליהם כי צריך להגיש טופס לשופט, וזה לוקח הרבה זמן להגיע לשופט. ממש שיגעו אותי, לך לפה, לך לשם, המנהל איננו, תגיע מחר. בינתיים היא השתמשה בסמים והמשיכה להיות עם החבר שלה".
ממחלקת הרווחה בעיריית בת ים, שטיפלה ביולי, נמסר כי "אנו כואבים את האירוע הטרגי, ומשתתפים בצער המשפחה. מדובר במקרה שטופל על ידי גורמי המקצוע במשך שנים. הצעירה הייתה מטופלת במחלקת הרווחה במשך שנים וניהלה קשר קרוב עם העובדות הסוציאליות בשיתוף משפחתה שליוו ועשו את המקסימום כדי לעזור ולסייע. מטעמי צנעת הפרט לא נוכל להרחיב מעבר לכך".