מושל ניו יורק אנדרו קואומו סיכם עם המחוקקים במדינה להתיר שימוש בקנאביס למטרות פנאי, לבני 21 ומעלה. כשהחוק יאושר רשמית, ניו יורק תצטרף ל-14 מדינות נוספות בארה"ב, ולמחוז קולומביה שבו נמצאת וושינגטון הבירה, שכבר אישרו לגליזציה של קנאביס לצורכי פנאי. ב-36 מדינות בארה"ב מותר השימוש בקנאביס לצרכים רפואיים.
3 צפייה בגלריה
מגדלים קנאביס בארה"ב
מגדלים קנאביס בארה"ב
מגדלים קנאביס בארה"ב
(צילום: AP)
המחוקקים קבעו שהמס שתטיל מדינת ניו יורק על מכירות קנאביס יהיה בגובה של 9%. הרווחים על מס נוסף, בגובה של 4%, יועברו לרשות המקומית. מלשכת קואומו נמסר שהלגליזציה יכולה להכניס לקופת המדינה 350 מיליון דולר בשנה ממסים, וליצור עשרות אלפי מקומות עבודה חדשים. ההחלטה, שהתקבלה בשבת בערב, מגיעה אחרי שנים של מאבקים על לגליזציה בניו יורק. הדמוקרטים, שמחזיקים ברוב גדול בבית המחוקקים של ניו יורק, הציבו השנה את הלגליזציה כאחד הנושאים המרכזיים שעומדים על הפרק.
3 צפייה בגלריה
ארה"ב מעשנים ב ברוקלין מדינת ניו יורק בדרך ל לגליזציה של קנאביס
ארה"ב מעשנים ב ברוקלין מדינת ניו יורק בדרך ל לגליזציה של קנאביס
מעשנים בברוקלין. במדינת ניו יורק מצפים לעשרות אלפי מקומות עבודה חדשים
(צילום: AFP)
החוק יאפשר לבני 21 ומעלה לקנות קנאביס, ולגדל אותו לשימוש אישי בבית. "לא מדובר רק ביצירת שוק חדש שיספק מקומות עבודה ויועיל לכלכלה – מדובר גם בעשיית צדק עם קהילות שבמשך זמן רב היו בשוליים, כדי להבטיח שמי שנענשו בעבר בצורה לא הוגנת יקבלו כעת הזדמנות להרוויח" מהמהלך, נמסר מלשכת המושל קואומו.
ניו יורק צפויה לאשר את חוק הלגליזציה בימים הקרובים. החוק אמנם ייכנס לתוקף ברגע שיאושר, אך לפי הערכות מכירות הקנאביס בניו יורק עשויות לצאת לדרך רק בעוד שנה וחצי לפחות - מכיוון שמדינת ניו יורק מעוניינת לנסח תקנות ברורות למכירת הצמח.
3 צפייה בגלריה
אנדרו קואומו מושל ניו יורק
אנדרו קואומו מושל ניו יורק
אנדרו קואומו, מושל ניו יורק
(צילום: AFP)
ניו יורק תבטל את הרישום הפלילי של מי שהורשעו בהחזקת קנאביס, ואת הענישה על החזקת עד 85 גרם של הצמח. בנוסף תגדל כמות הקנאביס הרפואי שמותר לאדם להחזיק.
יש לציין שהמחוקקים הגיעו לסיכום עם קואומו בתקופה קשה במיוחד למושל הדמוקרטי – שנאשם בסדרת הטרדות מיניות, וגם במחדל בתי האבות בניו יורק במהלך משבר הקורונה.