בישיבת מועצה בזום: ראש העיר מסתפר
(מתוך שידורי ישיבת המועצה)

ראש העיר רמת גן, כרמל שאמה הכהן, ניצל אחר הצהריים (יום א') את הדקות האחרונות שנותרו לפני תחילתו של הסגר השלישי כדי להסתפר – בשעה שקיים דיון בזום עם חברי המועצה. שאמה הכהן הגיע למספרה הקבועה שלו והסתפר במקביל להשתתפותו בישיבת ועדת המשנה לתכנון ובנייה. בזמן הדיון, נראה שאמה הכהן יושב על הכיסא במספרה כאשר ידי הספר חולפות מעל ראשו עם מספריים ועם מכונת תספורת.
2 צפייה בגלריה
 כרמל שאמה הכהן ראש עיריית רמת גן מסתפר באצמע ישיבת מועצת העיר ב זום
 כרמל שאמה הכהן ראש עיריית רמת גן מסתפר באצמע ישיבת מועצת העיר ב זום
"החליט לקיים באופן הזוי את הדיון כשהוא יושב על כיסא הספר". הדיון עם חברי המועצה בזום
בהמשך, כנראה בהוראת הספר שרצה לעשות "פינישים" אחרונים, ביקש שאמה הכהן לצאת להפסקה לכמה דקות, דבר שעורר זעם בקרב חברי האופוזיציה. יו"ר ועדת הביקורת בעירייה, חבר המועצה עו"ד אביהוא בן משה, פנה לראש העיר ואמר לו: "אתה לא יכול להוציא את הדיון להפסקה, אתה מסתפר באמצע הדיון, תתבייש לך שאתה מסתפר באמצע שאתה מקיים דיון". לאחר הדברים הושתקו חברי האופוזיציה ובהמשך הוצאו מהדיון.
בשיחה עם ynet אמר בן משה: "ראש העיר החליט לקיים באופן הזוי את הדיון החשוב הזה כשהוא יושב על כיסא הספר ומסתפר תוך כדי. באיזה עוד מקומות הייתם רואים דבר כזה? כאשר הערתי לו על כך, לצד זה שדרשנו ממנו להביא את הפרוטוקול להצבעה, הוא סירב ובהמשך הורה על השתקתנו. בהמשך, בהוראה של שאמה הכהן, הוצאנו מהדיון על ידו ללא סמכות".
2 צפייה בגלריה
 כרמל שאמה הכהן ראש עיריית רמת גן מסתפר באצמע ישיבת מועצת העיר ב זום
 כרמל שאמה הכהן ראש עיריית רמת גן מסתפר באצמע ישיבת מועצת העיר ב זום
כרמל שאמה הכהן במספרה בזמן הדיון
בן משה הצהיר כי בכוונתו להעביר מחר את הנושא למשרד הפנים ולמינהל התכנון, שכן לדבריו "לא ייתכן שדיון רשמי יתקיים כשראש העיר מסתפר ומחליט לסלק אותנו מהדיון רק כי הערנו לו על כך". שאמה הכהן, אגב, העלה צילום מתוך המספרה זמן קצר לפני שהסגר נכנס לתוקף וכתב: "המקום הכי חשוב לפני הסגר, ולספר נותרו לו חמש דקות להספיק".
בתוך כך, שאמה הכהן קבע כי פקחי העיר לא יאכפו את ההגבלות בעסקים שימכרו בטייק אווי, למרות שהדבר מנוגד לתקנות שקבעה הממשלה. "תחלואת הקורונה בעיר בירידה עקבית בשבועיים האחרונים וחלק מהעסקים הקטנים על סף קריסה", הסביר שאמה הכהן.
הוא הוסיף כי "החלטתי להנחות את אגף הביטחון העירוני שלא לבצע אכיפה כנגד איסוף קניות Take away ולהתמקד בהפרות קורונה כמו התקהלויות בתוך עסקים, משום שאין סיבה להגבלה המיותרת הזו קל וחומר בערים ירוקות".