2 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
מנחם שניאור חי ישראל, מורה בבית ספר בלוד בן 35, נאשם בעבירות רבות של הטרדה מינית, מעשה מגונה בקטין שטרם מלאו לו 16 בהסכמה שהושגה במרמה ועבירות של סחיטה באיומים. כתב האישום, שהוגש היום (שני) לבית משפט השלום בראשון לציון, מפרט כיצד פנה הנאשם לנערים בהודעות באפליקציית מסרים והציג עצמו כבן גילם. על-פי האישום, הוא ביקש מהם לשלוח לו תמונות עירום וסרטונים מיניים ואיים עליהם אם לא ייענו לדרישותיו.
חי ישראל נעצר לחקירה בשבוע שעבר בחשד שסחט מינית נערים בני 15-14 באפליקציית מסרונים ברשת. לפי המשטרה, הוא פנה לקטינים שונים במועדים שונים באמצעות הודעות באפליקציית "Hangouts". בכתב האישום, שהוגש על-ידי עו"ד דפנה גסנר-פרנבך, מתואר כי חי ישראל פתח שני פרופילים מזויפים באפליקציה ודרכם התכתב עם נערים כשהוא מציג את עצמו כנער חרדי - כל זאת בעת ששימש מורה לילדים בכיתות ב' ו-ג'.
במהלך ההתכתבויות ולאחר שרכש את אמונם של הנערים, מתואר באישום, הוא החל לנהל עמם שיחות בעלות אופי מיני. "לשם ביסוס זהותו הבדויה, שלח הנאשם תמונות עירום שמצא ברשת וכן סרטון בעל אופי מיני של אחד המתלוננים שלא ברור כיצד הגיע לידיו", מצוין בכתב האישום.
"כמו כן", נאמר עוד, "במסגרת ההתכתבויות הנאשם ניסה לשכנע את הקטינים לשלוח לו תמונות וסרטונים שלהם, בעלי אופי אינטימי, כשבחלק מהמקרים הנערים נעתרו לבקשותיו ואילו כשהפסיקו להיענות לו - איים על חלקם כי זהותם ידועה לו וכי יפרסם את דברי ההתכתבות ביניהם".
2 צפייה בגלריה
אילוס אזיקים/תקיפה/אישום אילוס אזיקים
אילוס אזיקים/תקיפה/אישום אילוס אזיקים
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)

"לא כדאי לך לשקר, עוד דקה זה עולה לאתר פורנו"

בנוסף, צוין, שלח הנאשם לאחד המתלוננים תמונה של נער חרדי צעיר וביקש תמורתה תמונה מינית לשם "הטענת האינטרנט", כלשונו. לאחר מכן הוא שלח למתלונן סרטון מיני של קורבן אחר וביקש ממנו סרטון שבו הוא מבצע בעצמו מעשים מגונים. לכשסורב, כתב לקורבן: "לא כדאי לך לשקר. אני יודע איפה אתה גר. יש לי מידע עליך. יש לי מצלמה שרואה מה אתה עושה. אפרסם בכל קבוצה שהתחלת איתי. עוד דקה זה עולה לאתר פורנו".
בבקשת המעצר עד תום ההליכים ציינה עו"ד גסנר-פרנבך כי "מספר העבירות, גילם הצעיר של הנערים אליהם פנה המשיב, העובדה כי הצליח לקבל את מבוקשו מאחד הקטינים, כמו גם דפוס הפעולה הברור בו נקט המשיב לאורך התקופה – כולם ביחד מצביעים על המסוכנות הרבה הנשקפת ממנו".
סנגורו של הנאשם, עזריאל קבצ'קוב, מסר בתגובה: "הנאשם, ללא עבר פלילי, מכחיש לאורך כל הדרך את המיוחס לו. לדבריו, גורם עלום השתלט על הפרופיל שלו והתחזה אליו. נקבל את את חומרי החקירה, נלמד אותם ונתקדם בהתאם".