1 צפייה בגלריה
צה"ל פותח מחלקת קורונה חדשה בבית החולים רמב"ם בחיפה
צה"ל פותח מחלקת קורונה חדשה בבית החולים רמב"ם בחיפה
מחלקת קורונה ברמב"ם
(צילום: דובר צה"ל )
1,929 אובחנו היום (ב') כחיוביים לקורונה. מנתוני משרד הבריאות עולה כי בסך הכול בוצעו כ-38 אלף בדיקות ושיעור החיוביים עומד על 5.1% - נתון גבוה בהרבה בהשוואה לממוצע בימים האחרונים העומד על 3.68%. במקביל, עדכן משרד הבריאות את מספר הנדבקים אתמול והוא עומד על 3,046.
842 ישראלים מאושפזים בבתי החולים. 463 מהם במצב קשה. 115 חולי קורונה מחוברים למכונות הנשמה. מספר הנפטרים מאז פרוץ המגפה עומד על 3,111 – שניים מהם היום.
לפי משרד הבריאות, נכון להיום חוסנו כ-10,000 איש ונקבעו תורים ליותר מ-200 אלף מבוטחים של כל קופות החולים. שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר כי "קצב מתן החיסונים מצוין. צריך לקבוע תורים מהר יותר. ממשיכים עם החיסונים כאילו אין נגיף, נלחמים בנגיף כאילו אין חיסונים".
בהערכת המצב שהתקיימה היום במשרד הבריאות הוצגה לשר פריסת ההתחסנות נכון להיום. על פי הפריסה נפתחו עד כה 70 תחנות חיסון בפריסה ארצית ועד השבוע הבא יהיו 196 תחנות חיסון: 70 לכללית, 38 למכבי, 32 למאוחדת, 23 ללאומית, 23 בבתי חולים ועוד 10 תחנות אחודות של כל קופות החולים בצפון ובדרום.
מוקדם יותר היום קבינט הקורונה הצביע פה אחד כי כל מי שיחזור מחו"ל החל מיום רביעי יחויב בבידוד, והוחלט למנוע כניסת זרים לישראל החל מעוד 48 שעות למעט "חריגים".
החוזרים ב-48 השעות הקרובות, לפני כניסת חובת הבידוד במלוניות לתוקף, יחויבו בבידוד ביתי ובבדיקה תוך 48 שעות. מאומתים מקרב החוזרים מחו"ל בזמן הזה יחויבו להיכנס לבידוד במלוניות.
כמו כן, למרות החשש מהגעת נוסעים שנדבקו במוטציה החדשה, גורמים בסוכנות האירופית לתרופות אמרו שסביר מאוד להניח שהחיסון של פייזר יהיה יעיל נגד המוטציה החדשה של הקורונה. לפי הערכות המוטציה הזאת מידבקת ב-70% יותר מהזן הרגיל של הקורונה אך אין ראיות שהמוטציה מסוכנת יותר.