דברי נתניהו בפתח ישיבת סיעת הליכוד
(צילום: ערוץ כנסת)

לאחר שקיבל מנשיא המדינה את המנדט להרכיב את הממשלה ולאחר השבעת הכנסת ה-24, משתתף הערב (שלישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת סיעת הליכוד. בפתח הישיבה התקבל נתניהו במחיאות כפיים. לאחר מכן זימן נתניהו לפגישות מחר את משה גפני, אריה דרעי ובצלאל סמוטריץ' להתייעצות על הרכבת הממשלה. הוא זימן את נפתלי בנט לפגישה ביום חמישי - אך גדעון סער טרם זומן.
בפתח דבריו אמר נתניהו: "אזרחי ישראל, היום הטיל עליי את נשיא המדינה את מלאכת הרכבת הממשלה. זה הוטל עליי בזכות למעלה ממיליון מצביעי ליכוד ששוב ביססו את מעמדה של הליכוד כמפלגה הגדולה ביותר בפער עצום מול מפלגה אחרת, ומול מיליון אזרחי נוספים שהצביעו למפלגות אחרות ורצו בבירור שנמשיך להנהיג את ישראל. אעשה יחד איתכם כל מאמץ להצדיק את בחירתכם ולהוציא את ישראל ממעגל של בחירות חמישית. נקים ממשלה חזקה לכל אזרחי ישראל. לא ממשלת שיתוק, אלא ממשלת פעולה. יש להפסיק עם החרמות".
השבעת הכנסת ה-24 של ממשלת ישראל
(צילום: ערוץ כנסת)

5 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו בישיבת הסיעה
(צילום: ערוץ כנסת)
נתניהו הוסיף: "כך עשינו עם תוכנית הסיוע לכל אזרחי ישראל; כך נהגנו בהבטחת הביטחון והשגת השלום עם מדינות ערב ששירתו את כל אזרחי ישראל. מה שמעניין אותי קודם זו השליחות ההיסטורית - הבטחת קיומה ועתידה של מדינת ישראל. הגדרתי לפני רגע את הממשלה שאנחנו מבקשים להקים כממשלת פעולה, אז הנה הפעולות שעלינו לבצע בהקדם האפשרי".
"אני רואה עצמי כראש הממשלה של כולם", המשיך נתניהו, "חילונים ודתיים, אנשי ימין ושמאל, בדואים, צ'רקסים, יהודים וערבים. השקענו סכומי עתק בחברה הערבית וממשלה בראשותי תשלים את המלאכה".
בדבריו התייחס נתניהו גם לסוגיה האיראנית. "בערב יום השואה אני חוזר על העיקרון היסודי - תמיד נדאג להגן על עצמנו בכוחות עצמנו מול מבקשי נפשנו", אמר. הוא גם דיבר על "מאבק בהחלטה האבסורדי של בית הדין בהאג להאשים את חיילינו, מפקדינו, בפשעי מלחמה" בהתייחסו להחלטה לפתוח בחקירה על פשעי מלחמה כביכול ברצועת עזה.
5 צפייה בגלריה
השבעת הכנסת ה- 24
השבעת הכנסת ה- 24
נתניהו במליאת הכנסת היום
(צילום: אלכס קולומויסקי)
5 צפייה בגלריה
ראשי הרשימות בצילום המוסרתי לאחר השבעת הכנסת, מינוס ראובן ריבלין
ראשי הרשימות בצילום המוסרתי לאחר השבעת הכנסת, מינוס ראובן ריבלין
ראשי המפלגות בצילום המסורתי
(צילום: מארק ישראל סלם)
5 צפייה בגלריה
שבעת הכנסת ה- 24
שבעת הכנסת ה- 24
השבעת הכנסת
(צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)

5 צפייה בגלריה
שבעת הכנסת ה- 24
שבעת הכנסת ה- 24
ריבלין בהשבעת הכנסת
(צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת )
בחלקה הסגור לתקשורת של הישיבה התייחס נתניהו לסיכויים להצליח הרכיב ממשלה ואמר: "המלאכה לא פשוטה אבל לא בלתי אפשרית. המטרה בהישג יד. אני מעריך שנוכל לעשות את זה".
מוקדם יותר, במסגרת טקס השבעת הכנסת, נעדר נשיא המדינה ריבלין מצילום של ראשי המפלגות ומצילום משותף עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות, יו"ר הכנסת יריב לוין ומנכ"ל הכנסת סמי בקלש. בלשכת הנשיא ריבלין אמרו בתגובה: "לא היינו מראש צריכים להיות שם". בלשכת יו"ר הכנסת לוין אמרו: "כללי הפרוטוקול הם שהנשיא משתתף, ריבלין בחר ללכת".
ריבלין הטיל היום את מלאכת הרכבת הממשלה על נתניהו תוך שהוא מתח עליו ביקורת. "אני מודע היטב לעמדת רבים בציבור שלפיה על הנשיא להימנע מהטלת תפקיד על מועמד שיש נגדו כתב אישום. אלא שעל פי החוק והחלטת בית המשפט העליון, ראש הממשלה יכול להמשיך לשמש בתפקידו גם תחת האישומים. נשיא המדינה אינו מחליף את המחוקק ובוודאי שאינו מחליף את בית המשפט - זה תפקידה של הכנסת. להכריע בסוגיה המהותית והערכית אומר על כשירותו של מועמד הנתון תחת כתבי אישום לכהן כראש ממשלה, זה לפתחה של הכנסת". ריבלין הוסיף: "הכרעה זו אינה הכרעה קלה בעיניי ברמה המוסרית והערכית".