שוק הפשפשים שומם | בעלי העסקים במקום: "אנשים מפחדים לבוא"
(צילום: חגי דקל, ירון ברנר)

הימים והלילות המתוחים ביפו לאחר המהומות הובילו לכך שגם התושבים וגם הבאים מבחוץ לא מסתובבים ברחובות, ורבים מבעלי העסקים בעיר השאירו את החנויות והמסעדות סגורות. חלקם נפגעו מהפרעות ומחכים שהמצב יירגע, וחלקם פתחו וקוראים ללקוחות כבר עכשיו לחזור אל רחובות יפו ושוק הפשפשים ולשוב לשגרה.
"העסקים משותקים והשוק שומם, אין אף אחד, פוחדים", אמר דני צבי, בעלים של מזנון דני בשוק הפשפשים, "בקורונה עבדנו קצת יותר טוב. אני אומר לאנשים שזה מאחורינו ואין מה לפחד, תחזרו לשוק".
דני עובד בשוק כבר 25 שנים והוא לא זוכר תקופה כה קשה. "רק אני ועוד איזה חבר פה פתוחים. זה לא סתם שאנשים לא באים, זה כנראה מפחיד אותם המצב הזה. בימים האחרונים פגעו גם בחנויות ושרפו מכוניות, אני מקווה שהשוק יחזור לעצמו. זה נהיה יותר מדי קיצוני, אני לא יודע למה, אין לי מושג למה, אנחנו כמו משפחה פה, הנה השכן שלי ערבי, אנחנו כמו משפחה. אני לא יודע למה זה גלש לצורה כזאת, אבל אני מקווה בעזרת השם שהכול יחזור לקדמותו ונעבור את התקופה הלא טובה הזאת".
בעקבות הפרות הסדר וההתפרעויות מדי ערב מסיירים כוחות משטרה רבים באזור. עמנו חזיזה, מנהלת שאפה בר בשוק הפשפשים, סיפרה כי החליטו לא לפתוח בשעות הערב והלילה עד שהרוחות בעיר יירגעו.
1 צפייה בגלריה
עמנו חזיזה
עמנו חזיזה
עמנו חזיזה
(צילום: חגי דקל)
"החלטנו לפתוח במתכונת של 9:00 עד 16:00", סיפרה בשיחה עם ynet, "גם בגלל שיפו ריקה בערבים וגם בגלל שאנחנו לא רוצים לסכן את העובדים שיחזרו לבד הביתה. ביום באים ממש מעט אנשים, אבל אנחנו יודעים שכל יום שנישאר סגורים, זה יום שאנחנו דוחים את החזרה לשגרה".
"אני חושבת שכל התושבים של העיר הזאת רוצים שתחזור העבודה ורוצים לשמור על שקט ולא מעניין אותם הבלגן הזה. אני מסתובבת פה בערב והכל חוזר להיות נורמלי", סיכמה חזיזה.
הפגנה ביפו, אתמול
(צילום: יריב כץ)

לפני כשבוע: עימותים ופרעות ביפו
(צילום: ירון שרון )

גם אלפונסו חסון החליט לפתוח את חנות הרהיטים שלו. "אני מתקשר לכל בעלי העסקים פה ואני אומר להם להגיע ולפתוח ולחזור לחיים", סיפר. "לשבת בבית זה לא פתרון. עצוב, עצוב מאוד לראות ככה את השוק ריק".
חסון אמר כי עכשיו המצב רגוע בעיר וקרא ללקוחות להגיע: "יש קצת זעם וקצת רעש, אבל בשורה התחתונה, הכול שקט פה, הכול בסדר. אני קורא לכולם לבוא, ליהנות, יש מסעדות טובות, בתי קפה, ברים. תבואו ותיהנו".
המשטרה עצרה בימים האחרונים כמה חשודים המעורבים בתקיפה והפרות סדר בעיר, בין היתר במקרה התקיפה של חייל צה"ל ליאון שרנין והשלכת בקבוק התבערה שפצע קשה את מוחמד בן ה-12.