"ילד חייכן שהביא הרבה שמחה, נשארנו עם הצער"
(צילום: רועי עידן)

לירון וליאל סעד, הוריו של שילה סעד בן ה-3 וחצי מהמושב שוקדה שנדרס למוות ביום שישי, מספרים על "ילד חייכן שאהב את סמי הכבאי". שילה נהרג מפגיעת רכב בכפר מימון שבמועצה האזורית שדות נגב, סמוך לגן שעשועים שבו שיחק. "אנחנו לא מחפשים אשמים במקרה הזה, אני חושבת על הנהג ועל אשתו, הם מסכנים. אני לא כועסת ולא מאשימה אותו", אמרה אמו. "הקדוש ברוך הוא רצה והוא היה השליח, זה היה צריך לקרות. אם לא ככה אז בדרך אחרת".
"זה השנים ששילה היה צריך להיות בעולם", הוסיפה האם, "וזה התיקון שלו. אני מקווה שיהיה להם (לנהג ולאשתו) טוב, באמת. אני באמת מאחלת להם שייצאו מהמשבר הזה".
5 צפייה בגלריה
הוריו של בן ה-3 שנדרס למוות בכפר במימון
הוריו של בן ה-3 שנדרס למוות בכפר במימון
"ראיתי אנשים רצים, ואת שילה שוכב על הכביש". ההורים בשבעה
(צילום: רועי עידן)
5 צפייה בגלריה
שילה סעד
שילה סעד
שילה סעד
(באדיבות המשפחה )
5 צפייה בגלריה
פעוט נפצע אנוש בתאונת דרכים בכפר מימון
פעוט נפצע אנוש בתאונת דרכים בכפר מימון
זירת התאונה בכפר מימון
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
האב לירון סיפר על רגע התאונה ואמר שנסע ביום שישי עם שניים מילדיו, שילה ואביחי, להתפלל מנחה בבית הכנסת בכפר מימון. "כשחזרנו שילה אמר שהוא רוצה ללכת לגן השעשועים. הוא הלך עם אחיו ואני הלכתי להביא את הרכב, ואז ראיתי אנשים רצים והבנתי שמשהו קרה. רצתי, יצאתי מהר מהאוטו, ואז ראיתי את שילה שוכב על הכביש", שחזר. "ממש תוך זמן קצר הגיעו כונני מד"א והצלה ואפילו רופא כירורג שגר בכפר מימון התחיל לטפל בו".
צוות מד"א פינה את שילה לבית החולים סורוקה בבאר שבע במצב אנוש, תוך ביצוע פעולות החייאה, אך בבית החולים נקבע מותו. "הוא היה בן הזקונים שלנו, מתנה שאלוהים נתן לנו, ילד שהביא הרבה שמחה ואהבה לנו ולאחים שלו. עכשיו נשארנו רק עם הגעגוע והצער", אמרו ההורים.
האם סיפרה על בנה: "ילד בן 3 וחצי, השישי שלנו, בן זקונים. חמוד, קטן, חייכן ואוהב לשחק. הוא כל הזמן רצה את סמי הכבאי. הייתה לנו זכות לגדל אותו 3 וחצי שנים, זו מתנה שהקדוש ברוך הוא נתן ואחרי כמה שנים החליט שהוא לוקח. זו נשמה של צדיק, שזכיתי שהיה בתוכי ובידיים שלי. אנחנו יודעים שכל מה שהשם עושה זה טוב, אז עכשיו יש לנו הזדמנות להרגיש את זה באמת ולחיות עם המחשבה הזו".
איך סיפרתם לילדים? "לקחנו אותם ואמרנו להם שהקדוש ברוך הוא החליט ששילה היה מתנה שכל המשפחה שלנו קיבלה, ושעכשיו הוא לקח אותו אליו חזרה ושמאוד מאוד טוב לו והוא מאוד מאוד שמח. הוא עם הקדוש ברוך הוא בגן עדן, וזכינו באמת בחסדי שמיים ובניסים גלויים עם הרבה אנשים צדיקים לקבור אותו בהר הזיתים".
5 צפייה בגלריה
הוריו של בן ה-3 שנדרס למוות בכפר במימון
הוריו של בן ה-3 שנדרס למוות בכפר במימון
"השם עשה חסד ולא נתן לנו להתרוצץ בבתי חולים". ההורים של שילה
(צילום: רועי עידן)
5 צפייה בגלריה
שילה סעד
שילה סעד
"ילד שהביא הרבה שמחה ואהבה". שילה סעד
(באדיבות המשפחה )
איך היה בליל הסדר איתו? "כולם היו פה, הסבים והסבתות, הדודים, והוא היה שמח. הוא בכלל היה ילד מאוד שמח, שהביא המון שמחה לבית. קראנו לו הדובי שלנו. כל אחד מהילדים עכשיו בא אליי בשקט ואמר ששילה היה האח הכי קרוב אליו, החבר הכי טוב שלו. פתאום כל אחד אומר שאותו הוא הכי אהב. הוא באמת ילד שהביא הרבה שמחה ואהבה, ילד מאוד אוהב ומחבק. כל הזמן אמר 'אמא אני אוהב אותך, אמא את חמודה שלי'".
האם המשיכה: "אני מרגישה שהשם עשה איתי חסד ולא נתן לי להתפלל עליו יותר מדי או להתרוצץ בבתי חולים. כאילו אמר לי, 'אני לא נותן לך להילחם עליו, לא ברוחניות ולא בגשמיות, אני פשוט לוקח אותו וזהו. את תישארי פה ותהיי בסדר'. התפקיד שלנו עכשיו הוא לגדל את הילדים".
מחקירה ראשונית עלה כי הפעוט ככל הנראה ראה את אביו מגיע עם המכונית ורץ לקראתו, עקף גדר בטיחות ורץ לכביש - ורכב אחר, שבו נהג תושב כפר מימון בן 30, פגע בו. שוטרים שהוזעקו לזירה גבו ממנו עדות.
הדיווח על התאונה התקבל בשעה 14:12 במוקד 101 של מד"א במרחב. חובש רפואת חירום רכוב על אופנוע מד"א גד שפרר סיפר: "הפעוט שכב על הכביש כשהוא מחוסר הכרה וסובל מפגיעה רב מערכתית קשה מאוד. הוא היה ללא דופק וללא נשימה, הכנסנו אותו לניידת טיפול נמרץ תוך כדי ביצוע פעולות החייאה ופינינו אותו תוך המשך טיפול רפואי לבית חולים כשמצבו קריטי".
לפי ארגון בטרם לבטיחות ילדים, בעשור האחרון מתו במהלך חג הפסח 60 ילדים מהיפגעות, מתוכם 37% בתאונות דרכים. "החג עוד לא הסתיים ושוב אנו שומעים על תאונה מחרידה של פעוט ליד גן שעשועים", אמרה אורלי סילבינגר, מנכ"לית הארגון. "חשוב להבין שלילדים אין חוש סכנה או יכולת להעריך מרחק ומהירות. לכן מומלץ להפריד בין סביבת המשחקים לבין אזור תנועת כלי רכב. במקביל על הנהגים לנהוג באחריות ובאיטיות תוך תשומת לב מרבית, בעיקר באזור גני שעשועים ואזורי משחק של ילדים".