3 צפייה בגלריה
אשר מסעוד ביטון
אשר מסעוד ביטון
הפצוע אשר מסעוד ביטון
אשתו של אשר מסעוד ביטון, שנפצע באורח קשה מפגיעת רקטה אתמול באשדוד, מספרת הערב (רביעי) כיצד גילתה עם ילדיה כי בעלה נפצע אחרי שראתה בקבוצת וואטסאפ תמונות מזירת הפגיעה. "ראינו את הרכב של בעלי עומד במקום של הפגיעה, והילדים התחילו לבכות 'אמא זה הרכב של אבא'", שחזרה רבקה ביטון. בתוך כך מתברר כי בזמן הירי לא הייתה סוללת כיפת ברזל פעילה שהגנה על העיר.
"התקשרתי לטלפון שלו ולא היה מענה", הוסיפה אשתו של הפצוע. "פתאום מישהו לחץ על הטלפון ושמעתי צעקות ומשטרה ואמבולנסים. טסתי לשם. ראינו שהרכב עם חלונות מנופצים והתחלתי לצרוח שזה לא יכול להיות. הגעתי לפה, לא ידעתי איפה הטלפון של בעלי ולמה אף אחד לא עונה. לא הודיעו לנו מה קרה, הייתי צריכה להגיע לשם בעצמי".
הרב של הפצוע מאשדוד מספר עליו
(צילום: בראל אפרים)

ביטון עבר אחרי הצהריים סדרת טיפולים נוספת בבית החולים אסותא באשדוד. מצבו עדיין מוגדר קשה והוא מורדם ומונשם. "המצב שלו קשה הרסיסים פגעו לו בהרבה איברים", אמרה אשתו.
"אנחנו בהלם, זה כמו סיוט שלא התעוררנו ממנו", הוסיפה רבקה. "הוא בנה סוכה אתמול. אמרתי לו 'למה כל כך מוקדם? יש שלושה שבועות עד סוכות', והוא אמר לי 'אני רוצה להיות בטוח שיש לי סוכה כשרה בבית'. אנחנו מתפללים שיהיה בריא ולא יישארו לו השלכות קשות מהסיפור הזה".
3 צפייה בגלריה
נזק נגרם באשדוד כתוצאה מרקטה ששוגרה בזמן טקס החתימה
נזק נגרם באשדוד כתוצאה מרקטה ששוגרה בזמן טקס החתימה
"המצב שלו קשה, הרסיסים פגעו לו בהרבה איברים"
(צילום: AFP)
3 צפייה בגלריה
נזק נגרם באשדוד כתוצאה מרקטה ששוגרה בזמן טקס החתימה
נזק נגרם באשדוד כתוצאה מרקטה ששוגרה בזמן טקס החתימה
(צילום: רויטרס)
אשתו של הפצוע ביקשה מעם ישראל להתפלל לשלומו: "אני מבקשת שיתפלל למען אשר בן שבה. הוא הלך לעשות מצווה גדולה, לחלק למשפחות נזקקות לחם. כמו כל ערב, הוא אוסף את הלחמים ומחלק למשפחות. אנחנו מקווים שבזכות המצוות האלה הוא יקבל רפואה שלמה".
אשר ביטון, בן 62 ואב ל-15 ילדים, נפצע מרקטה שנורתה מרצועת עזה אל אשדוד בזמן טקס חתימת הסכמי השלום עם איחוד האמירויות ובחריין שנערך בוושינגטון. הרקטה פגעה סמוך לקניון לב אשדוד, ומלבד ביטון נפצעו עוד ארבעה בני אדם, בהם אישה בהיריון. עוד שמונה לקו בחרדה. בדיקת חבלנים העלתה כי הרקטה פגעה ישירות באזור המסחרי, וכי לא מדובר ברסיסים של יירוט.
בזמן הירי לא הייתה סוללה פעילה של כיפת ברזל שהגנה על אשדוד. אחת משתי הרקטות שנורו יורטה על ידי סוללה שהוצבה מדרום לעיר. בשבועות האחרונים הושלמה פריסה מחודשת של מערך ההגנה מפני רקטות בדרום הארץ. במסגרת הפריסה המחודשת פועלות שלוש סוללות קבועות, וכמות המשגרים משתנה בהתאם להערכות מצב ביטחוניות. השיטה החדשה נועדה להגדיל את אזורי ההגנה ולאפשר גמישות מבצעית.
תיעוד פגיעת הרקטה באשדוד

בהמשך תקף צה"ל ברצועה בתגובה לירי לאשדוד ולאשקלון - ובתגובה שוגרו 13 רקטות לעבר שדרות ועוטף עזה. חמש מהן התפוצצו בשטחים פתוחים ושמונה יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל. לא היו נפגעים בגוף.
על רקע האירועים ביקר הבוקר שר הביטחון בני גנץ באוגדת עזה עם השר במשרד הביטחון מיכאל ביטון, מפקד פיקוד הדרום אלוף הרצי הלוי ומפקד אוגדת עזה תא"ל נמרוד אלוני, וקיים דיון הערכת מצב. בתום הביקור אמר גנץ: "בזמן שמדינת ישראל צועדת לעתיד בטוח וטוב יותר, הנהגת החמאס מפקירה את עתידם של ילדי עזה ומביאה עליהם אסון. אני דורש מהחמאס לדאוג לשמור על השקט. אם יימשך הירי, התגובות של אמש יהיו רק קצה הקרחון".