התפתחות בפרשת השוחד והשחיתות באור עקיבא: מעצרו של ראש העיר יעקב אדרי הוארך היום (ב') בפעם הרביעית עד ליום רביעי. על ההתפתחות, שהוגדרה כדרמטית, הוטל צו איסור פרסום.
בעקבות עדויות שהתקבלו אצל חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה, שוב פשטו היום בלשי היחידה על עיריית אור עקיבא ועצרו חמישה אנשי עסקים הקשורים בקשרי עבודה עם העירייה. בנוסף עוכב לחקירה עובד בכיר בעירייה.
1 צפייה בגלריה
יעקב אדרי ראש עיריית אור עקיבא
יעקב אדרי ראש עיריית אור עקיבא
יעקב אדרי ראש עיריית אור עקיבא
(צילום: שאול גולן)
בעקבות ההתפתחות שעליה הוצא צו איסור פרסום על ידי השופט גיא אבנון בבית משפט השלום בראשון לציון נרשמה התקדמות בחקירה. אדרי כבר עומת עם ההקלטות והראיות שבידי החוקרים, ולנוכח ההתפתחות החדשה ומעצר אנשי העסקים הוחלט להביא את אדרי להארכת מעצר בפעם הרביעית ומעצרו הוארך שוב. גורמים המעורים בחקירה אמרו כי הראיות סביב אדרי חזקות, ונראה שהתיק נגדו גדוש ב"עבירות שיפתיעו רבים", כך לדברי אותו גורם.
נזכיר כי אדרי נעצר לפני כשבועיים, עם עוד שלושה חשודים, כפי שנחשף ב-ynet. בהארכת המעצר הראשונה קבע השופט גיא אבנון כי אדרי הוא "בכיר החשודים, והוא זה שעומד לכאורה בראש ההיררכיה העבריינית בגין סדרת מעשים שבוצעו לאורך תקופה ממושכת".
הארכת המעצר הראשונה של אדרי לפני כשבועיים
(צילום: ירון ברנר)

החקירה הסמויה נגדו התנהלה במשך שנה וחשפה כי הוא חשוד בריבוי עבירות של טוהר המידות, ובהן קבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים. לפי החשד, אדרי ומקורבת לו, אורלי יחזקאל, ביצעו עבירות שוחד באמצעות שוברים וקופונים שהיו אמורים להגיע למשפחות נזקקות בתקופת הקורונה. מצדו, אדרי קידם את האינטרסים של לקוחותיה של יחזקאל - המשמשת כיועצת לכמה גופים.
עו"ד אייל בסרגליק המייצג את אחד החשודים בפרשה מסר: "מדובר בתלונה כוזבת ומרושעת כלפי אדם ששירת בשירות הציבורי תקופה ארוכה ולא נפל רבב במעשיו. לא בכדי כבר בתחילת הדרך המשטרה שחררה את מרשי וכפי שיוכח בהמשך אין לו קשר לפרשיה ומי שהגיש נגדו תלונת שווא, ישלם את מלוא הוצאותיו בהמשך על שרבוב שמו בפרשייה על לא עוול בכפו".