שר הביטחון, בני גנץ, מסר הערב (יום חמישי) הצהרה לתקשורת ברקע הסגר הכולל שייכנס לתוקף מחר. גנץ, שחזר לאחרונה מסבב פגישות ביטחוניות בארצות הברית, שוהה בבידוד והעביר את ההצהרה מביתו. ynet העביר את ההצהרה בשידור חי.
גנץ: "אעשה הכול כדי שההפגנות והתפילות יחזרו"
(צילום: לע"מ)

בפתח דבריו אמר גנץ: "אנחנו בעת חירום לאומית, זה לא מאבק בין מפגינים למתפללים". לדבריו, "מפגין צריך לגלות הבנה כלפי מתפלל ומפגין כלפי מתפלל. אסור שהשיסוי שמעבירים בעלי אינטרס בחלקי העם יביא לתבוסה במלחמה הזאת. במקביל אנחנו נפעל גם לחסל גם את נגיף השנאה שמחלחל בינינו". שר הביטחון הבהיר: "אנחנו נאלצים לשבש זמנית את זכות המחאה, אני מאמין בזכותכם להפגין ואעשה הכול כדי שתחזרו להפגין".
באשר לתפילות פנה גנץ לציבור הדתי: "המתפללים שסוגרים בפניהם את שערי בתי הכנסת, אנחנו עוד נחזור לבתי הכנסת, גם אני בע"ה כשנשתלט על המגפה. אנחנו בימים נוראיים תרתי משמע".
1 צפייה בגלריה
בני גנץ בהצהרה לפני הסגר
בני גנץ בהצהרה לפני הסגר
בני גנץ בהצהרה לפני הסגר
(צילום: לע"מ)
הרמטכ"ל כוכבי, הערב
(צילום: שמוליק דודפור)


גנץ התייחס גם לכשלים במאבק בקורונה ואמר כי "צריך לומר בכנות פתיחת המשק הייתה מוקדמת מדיי ורחבה מדיי. העברת מערכת הקטיעה למשרד הביטחון הייתה מאוחרת ונדרש לעשות מעשה. אני מתמקד בלהציל חיים, לא תמצאו אצלי שיקול שאינו טובת ישראל".
"ליבי יוצא לאלה שאיבדו את עבודתם. אני מצטער בפני כל מי שנפגע בריאותית, כלכלית או חברתית אבל בעת הזו מנהיגות צריכה לקבל החלטות קשות כדי שנוכל להתחבק ולהיות אחד עם השני".
שר הביטחון גיבה במרומז את פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, שהביע תסכול מהסגר ההרמטי שהוטל. לדבריו, "יש לנו אנשים שמסייעים לנו ואנחנו חייבים להיות קשובים להם". הוא ציין כי "כדי לנצח את הקורונה צריך להתמקד בהורדת התחלואה".