הממשלה אישרה הערב (יום ב') במשאל טלפוני את הצעת שר האוצר ישראל כץ להאריך את תנאי התו הסגול ב-28 ימים נוספים עד ל-14 באפריל 2021. השרים אישרו כמה הקלות ובכללן אכילה בחדר האוכל, קיום כנסים ואימון בחדר כושר למי שלו אישור "תו ירוק" - בדומה לחדרי כושר מחוץ למקומות העבודה.
1 צפייה בגלריה
בדיקת חום בסופר באבן גבירול
בדיקת חום בסופר באבן גבירול
בדיקות החום בכניסה למקומות עבודה יבוטלו. התו הסגול יוארך
(צילום: מוטי קמחי)
בשל החשש לפגיעה בזכויות עובדים שלא התחסנו, הוצע לקבוע כי קיומו של כנס או האפשרות לאכול בחדר האוכל מותנים בכך שמי שאין בידו אישור "תו ירוק" יהיה רשאי להשתתף בכנס באמצעים דיגיטליים או לאכול בחדרו או באוויר הפתוח. כמו כן אישרו השרים לבטל את בדיקות החום בכניסה למקומות עבודה, כפי שנעשה לגבי עסקים.
מוקדם יותר הערב התייחסה ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, להקלות אפשריות במוסדות החינוך. היא אמרה כי ביטול הקפסולות אפשרי בשלב זה רק בכיתות י"א-י"ב, שם התלמידים מחוסנים ומתחסנים. בהמשך אמרה כי "ברור לנו שהאתגר בבתי הספר הוא גדול, שכן יש בהם אוכלוסיה לא מחוסנת. אנחנו עובדים על מתווה כדי לאפשר לתלמידים להיות בבתי הספר כמה שיותר, ובעיקר מתכננים לשנה הבאה כדי לתת ודאות להורים ולשלטון המקומי".
הדרוך של ד"ר אלרעי-פרייס, הערב
(צילום: לע"מ)

אלרעי פרייס ציינה כי וריאנט שיתפשט בישראל יכול לפגוע גם באוכלוסיות הלא מחוסנות, בהן ילדים ובוגרים שהחליטו לא להתחסן וגם באוכלוסיות מחוסנות - אם החיסון יהיה יעיל פחות נגד הווריאנט. לדבריה, "אנחנו מקימים מערך לאומי לריצוף גנומי, מחברים מעבדות מכל הארץ ויש לנו פרויקטור מיוחד שגויס לדבר הזה. אנחנו רוצים שישראל תהיה ערוכה לכך, זה האתגר הגדול ביותר שלנו".
לאור הנתונים, אמרה, "חשוב לי לקרוא שוב לכל בני ה-16 ומעלה שעוד לא התחסנו - זה הזמן. החיסון הוא לא מאה אחוזים ולכן אנחנו ממשיכים עם מסכות, ריחוק ופותחים את המשק בצורה הדרגתית ולא בבת אחת".