3 צפייה בגלריה
חזרה ל לימודים רשויות מקומיות
חזרה ל לימודים רשויות מקומיות
מתכוננים לחזרה ללימודים
(צילום: דוברות עיריית עכו ,דוברות מועצה מקומית סביון )
בעקבות לחץ ההורים והרשויות המקומיות, משרד החינוך הודיע היום (רביעי) כי ירחיב את מתווה חזרת תלמידי כיתות א'-ב' לבתי הספר לארבעה ימים בשבוע בקבוצות של 18 תלמידים, ולא שלושה ימים בכיתה ושלושה ימים בבית – כפי שקבע קבינט הקורונה. השינוי התאפשר ע"י הפחתת יום לימודים מתלמידי כיתות ג'-ד', שאמורים היו ללמוד חמישה ימים, וילמדו ארבעה.
שר החינוך יואב גלנט הסביר שההחלטה התקבלה מתוקף הסמכות שניתנה לו ע"י קבינט הקורונה, לקבוע תכנית אופטימלית לשבועיים הבאים. גלנט הדגיש שבתי ספר שיכולים ללמד חמישה ימים בשבוע, רשאים לעשות זאת. לא ברור אם ביומיים הנותרים תתקיים למידה מרחוק.
בתדרוך עיתונאים הודיע גלנט כי הוא שוקל לדחות את בחינות בגרות החורף בחודש או בחודשיים,. וציין כי משרדו בוחן לבצע מיקוד נוסף של חומר הבחינה. מועד חורף צפוי להתחיל בתחילת חודש ינואר. גלנט הציג את התכנית "יוצאים קדימה" ללמידה בשגרת קורונה ואמר כי כיתות א'-ד' ילמדו לפחות 4 ימים בתוך מוסדות החינוך וכי תינתן גמישות ניהולית.
(צילום: אבי חי, שחר גולדשטיין)

לדבריו, מדובר בתכנית זמנית לשבועיים, בכפוף להחלטות הקבינט, והיא גובשה במשרד בתיאום עם מנהלי בתי ספר וראשי רשויות. לפיה, א'-ד' ילמדו לפחות ארבעה ימים בביה"ס החל מהשבוע הבא ותלמידי כיתות ה'-ו' ימשיכו בלמידה מרחוק. לפי דרישת משרד הבריאות הלימודים יתקיימו בחצאי כיתות - 18 תלמידים בכיתה, ולא יידרש לה תקציב נוסף.
גלנט ציין כי גיבש את המתווה בתום התייעצויות עם מנהלי המחוזות במשרד החינוך, עם מנהלי בתי הספר ועם ראשי הרשויות, כך שיתאפשרו 4 או 5 ימי לימוד במוסדות החינוך.
"התכנית היא להחזיר את תלמידי בתי הספר היסודיים לחמישה ימי למידה בבתי הספר. לנוכח מגבלות התקציב והתנאים הבריאותיים שהוגדרו – קיבלתי החלטה שכיתות א'-ד' יגיעו לבתי הספר לארבעה ימים בשבוע לפחות, ויהיו מוסדות שבהם יגיעו ליותר מכך", אמר. "אני מאמין במנהלים ובמורים שלנו, שיחד עם ראשי הרשויות יפעילו את מוסדות החינוך בצורה המיטבית".
3 צפייה בגלריה
תלמידים חוזרים לבית הספר בסביון
תלמידים חוזרים לבית הספר בסביון
תלמידים חוזרים לבית הספר בסביון
(צילום: דוברות מועצה מקומית סביון)
"אנשי החינוך הם גיבורי הגל השני, שעמדו בנחישות בפני אתגרי החינוך והלמידה, ועשו לילות כימים למען התלמידים", הוסיף השר.
גלנט ציין את הנזקים לתלמידים במערכת החינוך ואמר, כי ישנה פגיעה ברכישת מיומנויות יסוד קריטיות בגילים הצעירים, שני שליש מהתלמידים חווים קושי אישי כתוצאה ממשבר הקורונה, עלייה בפגיעות בתוך הבית, עלייה בדיווחים על מצוקה, עלייה בשימוש בזמן מסכים דבר המעלה רמות דכאון.

בעוטף עזה רוצים לחזור ללימודים: "משחרר את הלחץ"

הדס פרג'ון, תלמידת כיתה י"א שגרה במושב זימרת שבעוטף עזה, סיפרה על הקושי שבאי החזרה לבתי הספר: "לדעתי כל הילדים לוקחים את זה קשה, אבל בעוטף עזה זה יותר קשה - כי כל המרקם החברתי הוא העוגן שלנו. ברגע שלוקחים לנו את זה, מה נשאר?".
ילדי העוטף: "תנו לנו לחזור ללמוד"
(צילום: שחר גולדשטיין)

"לפני שבועיים חגגתי יום הולדת, ובהתאם להנחיות היו עשרה חברים קרובים, לא משהו גדול מדי", סיפרה הדס. "באמצע יום ההולדת האפליקציה של צבע אדום החלה לפעול. אנחנו קוראים לזה זיקוקים. לא ידעתי מה לעשות, להחזיר את החברים הביתה? אני בת 16, רוצה לחגוג, ועכשיו צריך להיכנס כולם ביחד לממ"ד קורונה".
ברכה רות מסטבאום, תלמידת כיתה י' בשדרות, אמרה כי "כשהלימודים כרגיל, אז כשיש אזעקה אתה הולך אחר כך לבית הספר, רואה חברים, מדבר וביחד משחררים את הלחץ. אבל כשאתה נשאר בבית, אתה נשאר בקרבת המ"מ, המשפחה והאחים הקטנים - שגם בלחץ הרבה פעמים. אתה נכנס ללופ גדול".
"החברים עוזרים לחשוב על דברים אחרים", הוסיפה. "הם עוזרים להשתחרר מהלחץ של האזעקה, ולעבור אפילו ללחץ של המבחן".
היא פנתה לממשלה: "צריך את הלימודים פה. קשה להתרכז בבית, ובתי הספר במילא מוגנים, אז מהבחינה הזו אפשר. אפשר לחזור גם בקפסולות".