3 צפייה בגלריה
דנה שפירא וסטפן שחאדה
דנה שפירא וסטפן שחאדה
דנה שפירא וסטפן שחאדה
(צילום: מיכה בריקמן)
בעקבות המתיחות הגוברת בימים האחרונים בערים מעורבות, בין תושבים יהודים וערבים, בעיריית חיפה החליטו על קיום קמפיין לעידוד סובלנות וקריאה לאחדות. בקמפיין, תחת הסיסמה "אין לנו חיפה אחרת", מופיעים תושבי העיר בעלי מקצועות או תחביבים דומים, המייצגים את האוכלוסייה המעורבת בחיפה.
"במרכזו של הקמפיין עומד מסר של קריאה לפיוס, לסובלנות, לאחדות ולדיאלוג, תוך הדגשת החשיבות של שמירת המרקם הייחודי של החיים המשותפים בעיר", הסבירו היוזמים מטעם מחלקת הדוברות של העירייה. במסגרת הקמפיין צולמו יחד זוגות חיפאיים, יהודים וערבים, בעלי תחום עיסוק זהה. בין המצולמים: השפים ורד פרן ועלאא' מוסא, צלמי העיתונות מישל דוט קום ורמי שלוש, הרופאים ד"ר נגה כרם וד"ר רביע שחאדה, המסעדנים דנה שפירא וסטפן שחאדה, התלמידים שקד הכט ומחמוד נג'מי, ושוטרי היס"מ לי זיידנפלד וקלוד ג'ובראן. הכרזות הופצו עם כיתובים בשפה העברית ובשפה הערבית.
3 צפייה בגלריה
ד"ר נגה כרם וד"ר רביע שחאדה
ד"ר נגה כרם וד"ר רביע שחאדה
ד"ר נגה כרם וד"ר רביע שחאדה
(צילום: מיכה בריקמן)
לצד ערים מעורבות נוספות, גם בחיפה הרוחות סוערות במיוחד בימים האחרונים. בעיר התחתית נרשמו התפרעויות של צעירים ערבים שגרמו נזקים לעסקים במקום, יידוי אבנים, הצתת פחים וכלי רכב, ועימותים עם המשטרה. באחד המקרים הוצתו מספר כלי רכב שחנו מתחת לבניין משותף, ועשרות מדייריו נפגעו. מנגד הפגינו אנשי ימין קיצוני שנהגו בפראות בשכונות מעורבות, קראו קריאות גזעניות, פרצו לבתים של ערבים ובמספר מקרים אף ביצעו תקיפות.
ראש העיר חיפה, עינת קליש רותם, אמרה כי "חיפה מהווה סמל לחיים משותפים. בשנים עברו, בזמן שערים משותפות חוו קשיים ומאבקים, חיפה תמיד נשארה מגדלור של שפיות. ביום שהאור יכבה על המגדלור הזה, לא יהיה לנו כחברה ישראלית כיוון לעתיד טוב יותר. ברגעים קשים אלה על כולנו, יהודים וערבים, להיות חזקים ולפעול מתוך אחדות ואחריות".
3 צפייה בגלריה
לי זיידנפלד וקלוד ג'ובראן
לי זיידנפלד וקלוד ג'ובראן
לי זיידנפלד וקלוד ג'ובראן
(צילום: מיכה בריקמן)
אלירן טל, מנהל אגף הדוברות בעיריית חיפה, הוסיף: "בימים טעונים אלה, עיריית חיפה פועלת בכל דרך כדי להרגיע את הרוחות ולהחזיר את השפיות לחיפה. הפרויקט המדהים הזה הוא כלי נוסף להוריד את גובה הלהבות". הצלם מיכה בריקמן, אמר: "כמו לכולם, גם לי כאב המצב וחשבתי איפה אני יכול לתרום מחלקת האלוהים הפרטית שלי. הביאו אליי לסטודיו זוגות זוגות, והרגעים שנקלטו בעדשת המצלמה היו אמיתיים לחלוטין, עם אפס בימוי".