שגרירות אוסטריה בישראל מצאה דרך מקורית לחגוג את יום העצמאות האוסטרי: האירוע המסורתי לציון יום העצמאות האוסטרי, שיחול ביום שני הבא ה-26 באוקטובר, בוטל בשל מגבלות הקורונה. האירוע היה אמור להתקיים בבית השגרירה האוסטרית והיו אמורים להשתתף בו כ-600 אנשים.
בעקבות הביטול, הודיעה שגרירת אוסטריה, חנה ליקו, כי בעבור כל מוזמן שהיה אמור להגיע לאירוע – שגרירות אוסטריה תחלק 600 ערכות מזון לחודש ימים לניצולי שואה ולישראלים נזקקים. השגרירה לא הסתפקה רק בתרומה, והחליטה לשלוח הזמנה רשמית חדשה לכל מי שהיה אמור להשתתף בקבלת הפנים, עם הודעה שבמקום הגעתם לאירוע היא תחלק חבילות מזון לניצולי שואה.
2 צפייה בגלריה
דגל אוסטריה
דגל אוסטריה
דגל אוסטריה
(צילום: shutterstock)
"בשל המצב הנוכחי, קבלת הפנים המסורתית לרגל יום העצמאות של אוסטריה בבית השגרירה לא יכולה להתקיים השנה בדרך הרגילה. אנו בשגרירות יודעים ששום דבר לא יכול להחליף פגישות אישיות", כתבה השגרירה בזמנה. "עם זאת, אנו מחפשים דרך להושיט יד ובחרנו לחגוג את היום הלאומי בדרך שונה: על כל אדם שהיה מוזמן לאירוע השגרירה תתן חסות לחבילת מזון לניצול שואה או ישראלים נזקקים.
"החבילה תחולק על ידי ארגון 'לתת' ותכלול אספקת מזון לחודש. אנו מאחלים לכם הרבה בריאות בתקווה שנראה כל אחד מכם בקרוב מאוד".
2 צפייה בגלריה
ההזמנה האוסטרית
ההזמנה האוסטרית
ההזמנה האוסטרית
החל מ-1 בספטמבר, יכולים ישראלים שהם צאצאים של אזרחים אוסטרים שסבלו מרדיפות הנאצים להתחיל בהליך לקבלת אזרחות אוסטרית. זאת בהתאם לתיקון שאישר הפרלמנט האוסטרי, לפיו צאצאים של קורבנות יכולים לקבל אזרחות אוסטרית באמצעות הצהרה, ללא חובה לוותר על האזרחות הנוכחית שלהם. שגרירת אוסטריה, חנה ליקו, הודיעה בחודש אוגוסט כי מדובר בהליך המבוצע ללא עלות כספית ולא דורש ייעוץ משפטי.
כיום ישנם כבר כ-8,000 אזרחים ישראלים בעלי דרכון אוסטרי. בשגרירות אוסטריה מדגישים שאין הערכה למספר הפוטנציאלי של ישראלים שיכולים לקבל אזרחות אוסטרית על פי התיקון החדש.