חופשת הפסח במוסדות החינוך תחל ביום שישי הבא, 19 במרץ, אולם נכון לעכשיו מרבית האטרקציות שקהל היעד שלהן הוא משפחות וילדים בפרט עדיין סגורות. הסיבה: הממשלה החליטה כי הכניסה לאטרקציות התיירותיות תתאפשר למתחסנים או מחלימים עם תו ירוק בלבד. בהתאחדות האטרקציות מבקשים לאפשר את פתיחת הפעילויות במתווה של התו הסגול.
בהתאחדות האטרקציות ציינו כי מאז שחודש המסחר הם ממתינים שבמשרד הבריאות יפעילו את ההיגיון, וימצאו פתרון עבור ילדים מתחת לגיל 16 שאין באפשרותם להתחסן. מאז התקיימו כמה דיונים ופגישות בשיתוף מנכ"ל משרד התיירות לגיבוש רשימת אטרקציות שאין כל מניעה לפתוח אותן בכפוף לתו הסגול שכולל בין היתר בדיקת חום בכניסה, שמירת מרחק ושמירה על היגיינה.
2 צפייה בגלריה
פארק האקסטרים האווירי סקיי טאון תל אביב
פארק האקסטרים האווירי סקיי טאון תל אביב
פארק האקסטרים האווירי סקיי טאון תל אביב. סגור
(צילום: אורן בירן )
על אף הבטחות חוזרות ונשנות, עד לרגע זה לא אושרה הרשימה לפתיחת האטרקציות. "מצד אחד מנכ"ל משרד הבריאות אומר שאפשר לעשות הקלות נוספות לפני פסח. מצד שני, אנחנו כבר ימים ארוכים מחכים שישלחו להם את האטרקציות שמורשות להיפתח בתו סגול - והם לא שולחים", אמרו בהתאחדות האטרקציות. "אין מניעה בריאותית לפתוח את רוב האטרקציות - בדיוק כמו שפתחו מוזיאונים וקניונים. איפה ילכו המשפחות בחופשת הפסח?".
באתרי התיירות מודאגים מכך שדווקא בתקופה הקריטית ביותר עבורם לגרוף מעט רווחים אחרי סגירה ממושכת הם לא יוכלו להיפתח. לטענתם, אם ילדים מתחת לגיל 16 לא יוכלו להיכנס - פתיחת האתרים לא תהיה משתלמת ואף עלולה לגרום להם נזק כלכלי גדול עוד יותר.
2 צפייה בגלריה
iJump פארק טרמפולינות ואקסטרים
iJump פארק טרמפולינות ואקסטרים
iJump פארק טרמפולינות ואקסטרים. סגור
(צילום: iJump פארק טרמפולינות ואקסטרים)
"זו אפליה בלתי מוסברת, ההנחיות סותרות ולא עוקבות ומיישמות קו היגיון אחיד לפתיחת מקומות בילוי משפחתיים", אמרו נציגי האטרקציות. "קניונים ומוזיאונים נפתחו לפי התו הסגול, אבל אטרקציות רק לפי התו הירוק - שמשמעותו איסור על לקוחות האטרקציות, הילדים, להיכנס אליהן".
לצד התאחדות האטרקציות התייצבו יו"ר השלטון המקומי וראש העיר מודיעין חיים ביבס ויו"ר מרכז השלטון האזורי וראש המועצה האזורית מרחבים שי חג'ג'. השניים קראו לשר הבריאות יולי אדלשטיין ולחברי קבינט הקורונה לפתוח אטרקציות תחת הנחיות התו הסגול.
דיון בכנסת בסוגיית פתיחת האטרקציות
(צילום: ערוץ כנסת)

"למדנו כולנו ממתווה הקניונים שהדרך הנכונה לפתיחת המשק על ידי צמצום אפשרויות היא שגויה, שכן העומס נותר במקומות הפתוחים ונוצרת התקהלות שקשה לשלוט בה. כלכלת האטרקציות, בדגש על אזורי הפריפריה, נסמכת במידה רבה על תיירות.
"משבר הקורונה פגע בענף ובאלפי המשפחות המתפרנסות ממנו באופן קשה ביותר. כ-70% מהאטרקציות התיירותיות נמצאות בשטחים הפתוחים, במרחבים גדולים ומאווררים, ואין כל הבדל בינן לבין פתיחת החופים, שמורות הטבע, גני החיות וודאי ודאי המוזיאונים". גם בעיריית אילת ובמועצה האזורית גליל עליון טענו יחד עם התאחדות בתי המלון שאין היגיון בחופשות במלונות ובצימרים ללא אטרקציות נלוות בסביבה.
בהתאחדות האטרקציות הדגישו כי "לצד הדיווחים על ירידה בתחלואה ולאור דברי מנכ"ל משרד הבריאות בתקשורת על אודות הקלה נוספת בהנחיות לקראת פסח, אין שום סיבה שלא לאשר כבר עכשיו, כמובטח, את פתיחתנו לפי התו הסגול".