6 צפייה בגלריה
לקראת פתיחה מחודשת של חדרי הכושר בארץ
לקראת פתיחה מחודשת של חדרי הכושר בארץ
חוסר אחדות בפעילות חדרי הכושר בארץ לאור ההגבלות. ארכיון
(צילום: עידו ארז)
ההגבלות החדשות נכנסו לתוקף היום (ג') בשעה 14:00, ומשרד הבריאות הנחה כי חדרי הכושר ייסגרו החל משעה זו, אולם כמה מועדוני כושר הודיעו ללקוחות כי הם פועלים ופתוחים כרגיל במה שזכה לכינוי "מרד חדרי הכושר". אולם נראה כי ה"מרד" היה קצר, וכבר הערב ביקרה המשטרה במכוני "ספייס" בכפר סבא ובגבעתיים והורתה על סגירתם.
לצד התנגדות בעלי המקומות לסגור, נראה כי קיים גם חוסר אחדות ובלבול בין מועדוני הכושר השונים. כך למשל מתאמנים ברשת חדרי הכושר "הולמס פלייס" קיבלו הודעה שלפיה האימונים נמשכים כרגיל, בהתאם לתקנות התו הסגול. לעומת זאת, בבריכת גורדון בתל אביב הודיעו כי המקום סגור - בריכה כמו גם מתקני אימונים.
בחדרי כושר אחרים, בהם "מיוגה" בכפר סבא, נאמר ללקוחות כי החוגים בסטודיו ממשיכים כרגיל, אולם מתקני הכושר - סגורים. עם זאת, בחדר הכושר של רשת "ספייס", גם כן בכפר סבא, הודיעו למתאמנים כי המקום פועל כבשגרה. לאחר ההודעה הזו הגיעו שוטרים למקום, והורו על סגירתו.


6 צפייה בגלריה
בריכת גורדון
בריכת גורדון
בריכת גורדון בתל אביב
יש לכם שאלות על ההגבלות החדשות? שלחו לנו למייל האדום
לאחר הגל הראשון, פתיחת בריכה ברהט
(צילום: רועי עידן)
מנכ"ל רשת "ספייס" חיים פרנקל אמר ל-ynet: "עד לרגע זה לא קיבלנו משהו כתוב. אף אחד לא מדבר איתנו". אנה, המתאמנת בסניף הרשת בכיכר דיזינגוף בתל אביב, סיפרה שהיא לא קיבלה הודעה על סגירת המקום ולכן באה להתאמן. "אנחנו הבנו שהאישור לסגור צריך לעבור את ועדת הכנסת, אז בינתיים אנחנו מנצלים את זה ובאים. עם זאת, היה די ריק היום כי אנשים קראו ב-ynet שסגור". לדבריה, הממשלה הייתה יכולה למצוא פתרון שלא כולל את סגירתם הנוספת של חדרי הכושר. "להתאמן זה חשוב, זה מחזק את המערכת החיסונית. אני יכולה לסבול בלי לצאת לדרינק ולשתות בבית, אבל אני לא יכולה להתאמן בבית. זה חיוני".
בקאנטרי דקל בתל אביב הודיעו ללקוחות שהמקום ייסגר מחר. המנכ"ל עופר ניסן סיפר: "את הנחיות משרד הבריאות קיבלנו ב-14:30, ושם נכתב לסגור ב-14:00. זה לא שאפשר לסגור בדיעבד, קיבלנו את ההנחיות מאוחר מדי. עצוב לנו מאוד שאנחנו סוגרים בעוד שבאילת אישרו לפתוח".
ניסן הוסיף כי הוא חושש מקריסה כלכלית: "יש לנו גיבנת תקציבית מאוד כבדה מהסגירה הראשונה וזה קשה לנו. אם נצבור גירעונות גדולים יותר אני לא יודע אם נוכל לפתוח. הלקוחות מאוכזבים, איבדו אמון בממשלה, ואנחנו מאוכזבים. הפיצוי שקיבלנו הוא כמו פיצוחים לשבת, אנחנו מקווים שנצליח להרים את הראש מעל המים".