4 צפייה בגלריה
כיתה ריקה בבית ספר יסודי בתל אביב
כיתה ריקה בבית ספר יסודי בתל אביב
כיתה ריקה בבית ספר יסודי בתל אביב
(צילום: AP)
אין ערים אדומות, נמשכת הירידה בתחלואה ומאות אלפים מבלים בקניונים ובפארקים, אך תלמידי מערכת החינוך אשר ישובו מחר ללימודים בתום חופשת פסח ימשיכו ללמוד בקפסולות ובאופן חלקי בשל התנגדות משרד הבריאות לפתוח את המערכת ללמידה רגילה ומלאה.
על רקע הדברים, תובעת קואליציה רחבה של הנהגת ההורים הארצית, מנהלי בתי הספר והשלטון המקומי לפתוח את מערכת החינוך ללא קבוצות וללא למידה מהזום. "הפגיעה במערכת החינוך קשה לא פחות מהפגיעה במשק ויארך זמן רב לתקן את הנזקים", אמרו ראשי המחאה, "לפיכך יש להחזיר את מערכת החינוך לפעילות רגילה". שר החינוך יואב גלנט קרא אף הוא בשבוע שעבר לפתוח את מערכת החינוך באופן מלא לאור הירידה בתחלואה.

(צילום: משי בן עמי)

(צילום: משי בן עמי)

יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס הדגיש כי יש לשחרר את התלמידים והוריהם מהסגר הלימודי, החברתי והרגשי שנכפה עליהם: "מערכת החינוך צריכה לעמוד בראש סדר העדיפויות. לא יעלה על הדעת שכל המשק פתוח והיא האחרונה לחזור לתפקוד מלא". ואילו יו"ר הנהגת ההורים הארצית, מירום שיף, הוסיף: "אין שום היגיון במתווה שמשאיר את הילדים בבית ולא בבתי הספר. אחרי שנה שלמה מהזום, הממשלה חייבת לפעול למקסם את התקופה שנותרה ללימודים מלאים ולתת מענה רגשי וחברתי לילדים. חבל על כל יום וחבל על כל רגע".
גם יו"ר התאגדות מנהלי בתי הספר העל יסודיים, מנשה לוי, הבהיר כי הגיע הזמן לשים סוף להפקרות. "אינני מוכן לקבל את סולם העדיפויות המעוות של ממשלת ישראל, סולם שבו מצד אחד פותחים את הקניונים והמסחר ומצד שני משאירים את רוב ילדי ישראל בבית כבר למעלה משנה", מחה לוי, "אני מזכיר לכולנו שתלמידי כיתות ה'-י"ב מגיעים מזה שנה ליומיים בשבוע בלבד ללימודים".
4 צפייה בגלריה
יאמן מוסטפה עאזם
יאמן מוסטפה עאזם
"נמאס לי מהזום". יאמן מוסטפה עאזם
4 צפייה בגלריה
נוגה בן אליהו
נוגה בן אליהו
"בקפסולות משיגים תוצאות לא פחות טובות". נוגה בן אליהו
דניאל פייבליס, תלמיד כיתה ו' מבית הספר היסודי "שלמון" בראשון לציון, שמח לחזור ללימודים בתום חופשת פסח, אך מעדיף שהלמידה תתקיים באופן מלא וללא קפסולות. "חשוב לי ללמוד בבית הספר עם חבריי ולא בזום משום שבבית הספר חוויית הלימודים מהנה יותר, כי יש חברים שאפשר לכייף איתם", אמר.
4 צפייה בגלריה
דניאל פייבליס, תלמיד כיתה ו' מראשון לציון
דניאל פייבליס, תלמיד כיתה ו' מראשון לציון
דניאל פייבליס, תלמיד כיתה ו' מראשון לציון
יאמן מוסטפה עאזם, תלמיד כיתה ה' בבית הספר אלבוחארי בטייבה, מקווה שהתלמידים יוכלו לחזור באופן מלא לבתי הספר ולא בקפסולות. "נמאס לי, משעמם לי מאוד להישאר בין כותלי הבית וללמוד דרך הזום" אמר. "למה מרחיקים אותנו מבית הספר? זכותי לחזור ללמידה באופן מלא, אני לא כדור שאתם יכולים לבעוט אותו איך שבא לכם".
לעומתם סבורה נוגה בן אליהו, תלמידת כיתה ו' מראשון לציון, שעדיף להמשיך ללמוד בקפסולות. "אני חושבת שבשלב הזה בגלל שלא חיסנו עוד את הילדים כדאי להמשיך ללמוד בקפסולות ולא בכיתה, משום שכל עוד הקורונה לא נגמרה יש סכנה שנידבק במחלה ועדיף לא לקחת סיכון ולשמור על עצמנו. בנוסף אני חושבת שבקפסולות משיגים תוצאות לא פחות טובות מאשר בלימוד בכיתה רגילה ואפילו יותר".