1 צפייה בגלריה
יפה בן דויד
יפה בן דויד
יפה בן דויד ניצחה בבחירות ותישאר מזכ"לית הסתדרות המורים
(צילום: הדר יואביאן)
יפה בן דויד ניצחה בבחירות להסתדרות המורים וממשיכה לכהונה שנייה כמזכ"לית למשך חמש שנים נוספות. סיעת אמ"י בראשותה זכתה לרוב של 54 אחוזים בבחירות שנערכו ביום שלישי בקרב כ-156 אלף בעלי זכות בחירה.
היא תוכרז רשמית כמזכ"לית הבאה לאחר הצבעה בוועידת הסתדרות המורים שבה היא צפויה להיבחר ברוב גדול. הבחירות אמורות היו להתקיים בעוד שנה, אך בן דויד החליטה להקדים אותן ונימקה זאת בצורך להיערך למשא ומתן משמעותי בענייני שכר.
הקרב האחרון על מתווה החופש הגדול
(צילום: שחר גולדשטיין)

האתגר הראשון העומד בפניה הוא משא ומתן על הסכם השכר החדש, והיא נערכת למאבק. "ברור שניהול משא ומתן אינטנסיבי ומשמעותי לגיבוש חתימה על הסכמי שכר משופרים לעובדי ההוראה מחייב הסתדרות חזקה", נימקה את ההחלטה להקדים את הבחירות, "לא ייתכן שננהל משא ומתן אפקטיבי כאשר הסתדרות המורים תהיה שרויה בעיצומן של בחירות לוועידה בהסתדרות המורים".
לאחר הבחירות הודתה לעובדי ההוראה ולגמלאים הרבים מכל רחבי הארץ "שנתנו בי את אמונם. עבורי. מדובר בניצחון מרגש ובהישג גדול, שמעניק לי את הכוח והרוח הגבית להיאבק על זכויותיהם של עובדי ההוראה, לייצג אותם מול משרדי הממשלה ולהשיג עבורם את הסכם השכר הכי טוב, כפי שהם ראויים לקבל. בכוונתי להמשיך ולפעול במרץ, במסירות ובנחישות, כפי שעשיתי בארבע השנים האחרונות, כדי להבטיח את עתידם ולשפר את מעמד החינוך בישראל".
לאורך תקופת הקורונה ניהלה בן דויד כמה מאבקים עם משרדי החינוך והאוצר שדרשו לקצר את חופשות המורים לטובת עוד ימי לימודים, האחרון שבהם היה המתווה לבית הספר של החופש הגדול: "כשרוצים להוציא תוכנית אז קודם כל צריך להשקיע בה ולהוציא תוכנית סדורה. לא לפרסם תוכנית שאף אחד מהמנהלים ועובדי ההוראה לא ידע או שמע עליה". לדבריה, "מהתוכנית המקורית שרצו לתקצב בשני מיליארד וחצי שקל נותרה תוכנית שתוקצבה ב-900 מיליון שקל".