תיעוד: עומסים חריגים בעמדת החיסונים ברמב"ם

היום הרביעי למבצע החיסונים - עומסים חריגים בעמדות: לאחר שהבוקר (חמישי) פרצו עימותים במתחם החיסונים של קופות החולים בתל אביב, בין עשרות מבוטחים שלא קבעו תור והמתינו זמן ממושך לבין אנשי אבטחה, גם בבית החולים רמב"ם בחיפה נרשמו עומסים חריגים. צפו בתיעוד התורים והצפיפות שבמעלה הכתבה.
בתיעוד מעמדת החיסונים במרכז הרפואי נראים בני אדם רבים ממתינים בצפיפות, ולא שומרים על מרחק. אחד מהם סיפר ל-ynet כי בשלב מסוים חלק מהם התבקשו לצאת מהמקום ולחזור מאוחר יותר.
2 צפייה בגלריה
 עומסים בתור לקבלת חיסון בבית החולים רמב"ם בחיפה
 עומסים בתור לקבלת חיסון בבית החולים רמב"ם בחיפה
תיעוד התורים הארוכים ברמב"ם, הבוקר
2 צפייה בגלריה
 עומסים בתור לקבלת חיסון בבית החולים רמב"ם בחיפה
 עומסים בתור לקבלת חיסון בבית החולים רמב"ם בחיפה
"אמרו שמי שרוצה - שיילך"
עשרות הממתינים להתחסן חיכו ברחבה שלפני הלובי והכניסה למרכז המסחרי, בעוד שהחיסונים ברמב"ם ניתנים בכמה עמדות בלובי 'אודיטוריום ספנסר', שנמצא במרכז המסחרי "סגול" שבקומת הקרקע.
"החיסון היה אמור להינתן היום לאנשי מד"א, אבל הגיעו גם בני משפחה של אנשי הצוות ברמב"ם", סיפר ש', אחד הממתינים. "התור שתועד היה מעט אחרי 07:00 בבוקר, בערך ב-07:30 יצא אחד האחראים ואמר שבצהריים אמורים להגיע עוד 2,000 חיסונים, ומי שרוצה שיילך ויחזור בהמשך".
תורים ארוכים לחיסונים בהיכל שלמה, תל אביב

מבית החולים רמב"ם נמסר כי "התורים נוצרו באופן בלתי צפוי לאור פתיחת אפשרות לחיסון ההורים של סגל בית החולים, שהוזמנו להגיע. מדובר באוכלוסייה שפחות מודעת לשמירת המרחק לעומת סגל רפואי שמתחסן.
"כשראינו את התוצאה - היווצרות תורים צפופים - פעלנו לרווח את התור ולהפיק מסקנות. אנחנו שמחים על האפשרות לסייע לאוכלוסייה מבוגרת להתחסן בהקדם האפשרי".
דברים אלה מגיעים ברקע תלונות רבות של מבוטחים בימים האחרונים, שטוענים לזמני המתנה ארוכים במיוחד ולו בשביל להזמין תור לחיסון. חלקם מספרים על תורים שנקבעו לחודשים פברואר ומרץ, גם עבור בני האוכלוסייה המבוגרת וקבוצות הסיכון.