בחודש שעבר: המשלחת הישראלית יוצאת למרוקו
(צילום: שחר גולדשטיין)

ישראל ומרוקו חתמו היום (ה') על הסכם תעופה שיאפשר הפעלת טיסות ישירות בין המדינות בעקבות חידוש היחסים הדיפלומטיים ביניהן. זהו הסכם התעופה השלישי שחתמה בחודשים האחרונים מדינת ישראל בעקבות תהליך הנורמליזציה ו"הסכמי אברהם" שנחתמו עם איחוד האמירויות ובחריין.
שרת התחבורה מירי רגב ושרת התעופה והתיירות של מרוקו, נאדיה פתאח, קיימו לפני החתימה שיחת זום שבה דנו בפוטנציאל התיירותי הרב עם חתימת ההסכמים. "חתימת הסכם התעופה עם מרוקו מהווה פריצת דרך היסטורית ביחסים שבין שני העמים", אמרה השרה רגב.
2 צפייה בגלריה
מטוס בואינג 787 דרינליינר רויאל אייר מרוק נמל התעופה הבינלאומי מוחמד החמישי קזבלנקה
מטוס בואינג 787 דרינליינר רויאל אייר מרוק נמל התעופה הבינלאומי מוחמד החמישי קזבלנקה
מטוס דרימליינר של "רויאל אייר מרוק". 3 טיסות שבועיות בקו ת"א-קזבלנקה, ממרץ
(צילום: shutterstock)
רגב הוסיפה: "לאחר השלמת מבצע החיסונים, היציאה מהסגר והחזרה לחיים, נוכל לנסוע שוב אל הארץ בה גדלו הורינו וסבינו, בזכות פרות השלום ההיסטורי שהוביל ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ממלכת מרוקו ומדינות נוספות. אין ספק כי זאת תהיה זריקת עידוד לענף התעופה הישראלי שצפוי ליהנות מהביקוש הצפוי לטיסות בקו זה".
לפי ההסכם, תתאפשר הפעלת טיסות נוסעים ישירות בין ישראל לכל נמלי התעופה הבינלאומיים במרוקו, ללא הגבלות על מספר החברות והיקף הטיסות. כמו כן תתאפשר הוצאת עד עשר טיסות מטען שבועיות ישירות לכל צד. במשרד התחבורה ציינו כי הטיסות הישירות בין ישראל למרוקו יובילו להוזלת מחירי הכרטיסים ולקיצור משמעותי בזמני הטיסה, לעומת המצב הנוכחי כיום שמחייב את הנוסעים לעשות קונקשיין ביעד ביניים.
מי שחתם על ההסכם הוא מנהל אגף בכיר כלכלה ויחסים בינלאומיים ברשות התעופה האזרחית (רת"א) ישי דון יחיא, יחד עם עמיתו המרוקני טאריק טליבי.
2 צפייה בגלריה
שרת התחבורה מירי רגב ונאדיה פתאח
שרת התחבורה מירי רגב ונאדיה פתאח
שרת התחבורה מירי רגב ועמיתתה המרקונית נאדיה פתאח. "פריצת דרך ביחסים"
חברת התעופה הלאומית של מרוקו, רויאל אייר מרוק (RAM), כבר הגישה בקשה להתחיל לטוס לישראל במהלך חודש פברואר – אולם בגלל הסגר ומצב התחלואה בישראל צפויה השקת הקו להידחות לחודש מרץ, עם שלוש טיסות שבועיות במטוסי דרימליינר מתקדמים בין תל אביב לקזבלנקה, העיר הגדולה במרוקו והמרכז הכלכלי של המדינה.
באתר החברה המרוקנית כבר הוספה האפשרות להזמין טיסות לתל אביב, והחברה מופיעה גם במערכת הטיסות של נמל התעופה בן גוריון. גם חברות התעופה הישראליות ישראייר, אל על וארקיע, הודיעו על כוונתן להפעיל קווים סדירים למרוקו בהקדם האפשרי.
בהמשך, בהתאם לכמות התיירים הישראלים, מתוכננות לצאת מישראל טיסות ישירות גם למרקש, הבירה ההיסטורית והתרבותית של מרוקו שהוכרזה כאתר מורשת עולמית ומושכת מיליוני תיירים מדי שנה. בשתי הערים הייתה קהילה יהודית מפוארת ובעלת היסטוריה ארוכה ומורשת תרבותית עשירה.