כתב אישום חמור הוגש היום (שני) נגד תושב השומרון שאיים ותקף את בת זוגו בנסיבות מחמירות. האישום, שהוגש ע"י פרקליטות מחוז מרכז, כולל גם עבירות של כליאת שווא, תקיפה והתעללות בקטין – כל זאת במשך כעשור. המקרה נחשף לראשונה ב-ynet ובידיעות אחרונות. לפי כתב האישום, הנאשם נהג להכות את אשתו במשך תקופה ארוכה. באחד המקרים עת הייתה המתלוננת בהריון, הכה אותה הבעל וזרק אותה לרצפה עד שבכתה מכאב.
במקרה נוסף, מתואר כי בזמן ארוחה משפחתית "הכה את המתלוננת ועיקם את ידה. המתלוננת לקחה את אחד מילדיה ונעלה עצמה בחדר. הנאשם הורה לה לפתוח את הדלת פן ישבור אותה, ומשלא פתחה, הכה הנאשם בדלת ושבר אותה".
1 צפייה בגלריה
זרק אותה לרצפה כשהייתה בהיריון
זרק אותה לרצפה כשהייתה בהיריון
זרק אותה לרצפה כשהייתה בהיריון
(צילום: shutterstock)
במקרה נוסף תקף את אשתו בעבודתה, כשבתה עמה. "הנאשם הגיע למקום עבודתה של המתלוננת מאחר וכעס עליה לאחר שזו לא ענתה לטלפונים והודעות ממנו. הנאשם נכנס למשרדה של המתלוננת והצמיד את כיסאה לקיר באופן שמנע את יכולתה של המתלוננת לזוז. המתלוננת ביקשה שיצא פן תצעק, אך הנאשם לא שיחרר את אחיזתו ולא אפשר למתלוננת לזוז", תואר.
בכתב האישום מתוארות גם תקיפות רבות של האב נגד בנו: "הנאשם נהג להשפיל את בנו הקטין ולומר לו כי הוא ילד 'רשע מרושע', 'כלב'", וכי הוא 'רוצה למכור אותו לישמעאלים'". במקרה נוסף, במהלך ריב בין הנאשם למתלוננת באשר לחינוך הילד, הכה הנאשם את הקטין באגרוף בגבו, בעודו צועק על המתלוננת ועל בנו.
עדויות על אלימות נגד נשים בכנסת, בשבוע שעבר
(צילום: דוברות הכנסת)
מלבד מכות, מתוארות בכתב האישום גם התעללויות מילוליות: "במהלך התארגנות לגן, ולאחר שהקטין לא הקשיב לנאשם, רדף הנאשם אחריו במשך שעה ארוכה והשפיל אותו בכך שאיים עליו באומרו 'אבא ישרוף את כל הבית אם צריך כדי שתהיה חסר כל כמו כלב'".
הבעל נעצר במוצאי השבת לפני שבוע וחצי. אז החל ויכוח בין בני הזוג שהסלים עד למעצר הבעל: "כשהנאשם אחז את ידה של המתלוננת ועיקם אותה, צבטה המתלוננת את הנאשם, תוך שצעקה לעזרת שכנתה". בתגובה חנק הנאשם את אשתו כשהוא גורר אותה במסדרון הבית במטרה להרחיקה מהדלת.
בשלב מסוים הצליחה האישה לברוח למקלחת, נעלה עצמה בפנים והתקשרה למשפחתה. הנאשם פנה למתלוננת ושאל אותה אם קראה ל"הורס המשפחות". משביקשה מהנאשם שיפתח לאחיה את הדלת, שלף הנאשם אקדח שהיה על גופו, באומרו למתלוננת כי "אם אני פותח זה הסוף שלו" והחזיר את האקדח למקומו. עד שמשטרה שהוזעקה למקום הגיעה, והנאשם נעצר.
במקרה שאישה בסביבתכם נמצאת במערכת יחסים אלימה, הפנו אותה או התקשרו בעצמכם לקו החירום של משרד הרווחה בטלפון 118 או 077-9208560. המוקד מאויש במשך 24 שעות ביממה ומעניק שירות בעברית, ערבית, רוסית ואמהרית.