4 צפייה בגלריה
רותם מזרחי
רותם מזרחי
"העולם שלי קרס". רותם מזרחי
שמו של רותם מזרחי (41) כבר עלה לכותרות כמה פעמים בעבר. המתחזה הסדרתי המיומן שצד קורבנות בזו אחר זו ואף ריצה עונש מאסר בגין הונאה ומרמה - נעצר גם אחרי ששוחרר בחשד ששב להערים על נשים ברשת תוך שהוא משתמש בזהות בדויה, מקיים עימן מפגשים אינטימיים ובחלק מהמקרים אף גנב מהן כספים. כעת הוא מסתובב חופשי - וחזר לסורו.
הילה בן נון (34), תושבת ירושלים, שיתפה את סיפורה בפוסט בפייסבוק שזכה לאלפי שיתופים אחרי שלטענתה נפלה ברשתו של מזרחי שיצר איתה קשר בטוויטר לפני כחודש. הקשר ביניהם הפך אינטנסיבי במהרה - ותוך שבוע היא גילתה שמדובר במתחזה. מאז, היא מספרת, הידרדר מצבה הנפשי.
"אני רוצה לספר שנפלתי בידיו של מתחזה סוציופת שהונה מעל מאה נשים, ואף כיכב בתוכנית 'המתחזים' של חיים אתגר", היא כתבה. "אני רוצה להתריע כי הבושה מעולם לא הייתה שלי. עשיתי הכול כדי לשרוד. החוויה הזו תשנה לי את החיים".
"יום שבת, 12.6.21, היה כמו כל יום שבת אחר בטוויטר", גוללה בן נון את סיפורה. "באחד מהציוצים שלי ענה לי מישהו. הציוץ שלו נראה לי שנון וחשבתי לעצמי שהוא נחמד. מהר מאוד השיחה עברה לצ'אט הפרטי ושם המשכנו לדבר במשך שעות. בשיחה הראשונה שלנו הוא סיפר לי ששמו תומר בר אבן, שבעבר גר בערבה ועכשיו בתל אביב, שהוא קצין מילואים בסיירת מטכ"ל, שיש לו שני תארים אקדמיים, שהוא עובד באבטחה בינלאומית ולכן נוסע הרבה לחו"ל, שבעבר חלה בסרטן האשכים והחלים ושהקשר שלו עם המשפחה הגרעינית שלו מאוד רעוע. התכתבנו כל היום, ובלילה החלטתי לתת לו את מספר הטלפון שלי".
לדבריה, הקשר נראה לה טבעי. היא אף חשבה לתומה שאולי מצאה זוגיות. "החיבור היה מהיר, היה קליק מטורף", כותבת בן נון. "לא האמנתי שאפשר למצוא מישהו במחוזות הטוויטר ובאמת להתחבר אליו ברמה כל כך גבוהה. באחת הפעמים הוא הציע שנלך לים ונבלה את היום יחד. סירבתי בתוקף. הקצב היה לי מהיר, אפילו מהיר מדי. רציתי שנמשיך לדבר ולהכיר לפני שנהפוך את הכול לפרונטלי". בשלב הזה, היא מספרת, "נוצרו מתחים מטורפים בינינו. הרגשתי לחץ מטורף כי מאוד מהר פיתחתי רגשות כלפיו; רגשות שבהתחלה ניסיתי להתעלם מהם".
"בסופו של דבר", סיפרה בן נון, "הוא הצליח לשכנע אותי להיפגש. הוא רצה שהדייט הראשון שלנו יהיה רומנטי ושאזכור אותו. המפגש בינינו כאילו נלקח מאיזה סרט הוליוודי. הוא הגיע לבוש בחולצה מכופתרת, הייתה לו הליכה מאוד סמכותית וכל שפת הגוף שלו שידרה שהוא היה כביכול קצין בצה"ל. נמשכתי למה שראיתי. פתאום התחבר לי הפרצוף לבחור ה'מקסים' שדיברתי איתו בטוויטר והרגשתי נינוחה איתו".
4 צפייה בגלריה
רותם מזרחי
רותם מזרחי
התחזה לקצין בסיירת מטכ"ל. מזרחי

האם גילתה את הזהות האמיתית: "בכתה ואמרה לי 'הילה, הוא מתחזה'"

אחרי שבילו בטבריה בדייט הראשון, מזרחי הציע לנסוע להכיר את אמה של בן נון בירושלים. האחרונה - כך יתברר בהמשך - זיהתה שמדובר במתחזה. "כל הזמן הזה הוא אמר לי שהוא התאהב בי, שמעולם לא הרגיש ככה, שאני האישה של חייו ושהוא רוצה חתונה וילדים איתי", כתבה בן נון. "כבחורה רווקה בת 34 זה נראה לי בהתחלה טוב מדי כדי להיות אמיתי, אבל אמרתי שאולי יש סיכוי קטן שדווקא אני, הבחורה עם הניסיון המאוד מועט במערכות יחסים, תזכה בכל הקופה. הרגשתי מאוהבת והסכמתי".
לאחר מכן, היא משחזרת, "נסענו לירושלים. באותו יום אימא שלי הייתה בבאר שבע, לכן היה לנו קצת זמן לבד. הוא הכין לי אוכל והיה מאוד קר אליי בחלק מהפעמים שפניתי אליו. זה הרגיש לי מוזר: למה שבן זוג יהיה בדיסטנס עם בת הזוג שלו? למרות הכול, כיבדתי את זה. חשבתי שזה חלק מהאופי שלו. רציתי לתת לו את ההרגשה שאני מקבלת גם את הצדדים הטובים וגם את הפחות טובים שלו".
בשלב מסוים שבה אמה לביתה ופגשה במזרחי. "'תומר' ניסה להפגין חוכמה ואינטלגנטיות, אבל בדבר אחד הוא נכשל בשפת הגוף. באחת הפעמים, כשאימא שלי שאלה אותו שאלה, הוא נגע באף והפנה את המבט שמאלה. כל בר דעת יודע שזה סימן לשקר. אימא שלי היתה שוטרת בעברה, כך שהיא מכירה את כל הסימנים".
בזמן ששהו בירושלים, החליטו השניים לטייל במעיין, שם קיבלה בן נון שיחה נסערת מאמה שגילתה כי מזרחי הוא מתחזה מיומן לאחר שמצאה את כרטיס הרב קו שלו שהיה רשום על שמו האמיתי, ולאחר חיפוש קצר ברשת הבינה שמדובר בעבריין מורשע שפגע בעשרות נשים.
"אימא שלי התקשרה אליי", הוסיפה בן נון."הטלפון שלי היה על רטט ולא שמעתי את הצלצול. כשלבסוף עניתי, שמעתי אותה נסערת ובוכה. היא ציוותה עליי להגיע מהר הביתה. לא הבנתי מה קרה, חשבתי שאולי היא נפלה בבית וצריכה שאקח אותה לחדר מיון דחוף. אמרתי 'אין בעיה, אנחנו בדרך'. בנוסף לבקשה שלה להגיע הביתה, היא ביקשה ממני שניקח את 'תומר' בחזרה לתל אביב ושהיא תבוא איתנו. את המשפט הזה הוא שמע ופתאום כל העולם שלי קרס לתוך עצמו.
"'תומר' התחיל לריב איתי ולהשתגע; אמר מרגיש מושפל ושלא ייתכן שביום שישי בשעה 19:00 יגרשו אותו. הוא קרא לי שקרנית והטיח בי שהוא רוצה לעזוב. הוא ביקש שאביא לו את הציוד שלו שהיה אצלי בבית ואמר שיראה כבר מה יעשה. עשיתי את זה. עליתי הביתה, נכנסתי ושאלתי מה קרה. אימא שלי, בבכי היסטרי, אמרה לי ׳הילה, הוא מתחזה"׳.
"הסיפור שלי הוא אחד מתוך מאה", מספרת בן נון. "אני לא מתכוונת לשתוק ואני מקווה שהמקרה שלי יהיה האחרון. הגשתי תלונה במשטרה על מרמה, התחזות ואינוס בהסכמה ומסע הריפוי שלי מתחיל עכשיו כי הבושה חייבת לעבור צד".
בעקבות המקרה, הילה פנתה לטיפול נפשי: "התחלתי טיפול פסיכולוגי ועד היום הייתי במצב נפשי לא קל. המטרה שלי זה להילחם על עצמי קודם כל ולנסות להציל את הקורבן הבא, כי אני יודעת שבמקביל אליי הוא התחיל עם נשים אחרות", היא אמרה ל-ynet. "דיברו איתי שבע נשים שזה קרה להן והבנתי שיש מעל מאה שנפגעו ממנו. הסיפור הזה נמשך מעל 20 שנה ויש לו תיקים פתוחים והכרעה על גזר דין ביולי, אבל בינתיים הוא ממשיך לעשות את אותו תרגיל לנשים למרות כל ההליכים ולמרות שהוא ישב בכלא פעמיים. יש פה מחדל של הרשויות: סוגרים תיקים מחוסר אשמה ומחוסר עניין לציבור והוא ממשיך להסתובב חופשי ולפגוע בנשים. מפקירים אותנו. הוא צריך להיות במאסר עד תום ההליכים".
4 צפייה בגלריה
רותם מזרחי
רותם מזרחי
ישב בכלא לאחר שפגע בעשרות נשים

"מצאתי רב קו עם תמונה שלו ושם אחר. חשכו עיניי"

אירית בן נון (68), אמה של הילה, שכפי שצוין עבדה במשטרה כחוקרת - חשדה במזרחי. "ראיתי את רותם בבית ביחד עם הילה, ישבתי מולם והתחלתי לתחקר אותו. אני זוכרת שעוד התנצלתי בפניו שאני חוקרת אותו כי אמרתי לו שיש הרבה מתחזים והוא אמר לי 'כן, אני מבין'. הילה לא הרגישה הכי בנוח, אבל אני המשכתי לשאול. הוא סיפר לי סיפורים שעל פניו נשמעים כמו אגדות וגם הצגתי את עצמי ואמרתי לו שהייתי חוקרת במשטרה. ברגע שהוא שמע שהייתי חוקרת במשטרה הוא שינה את כל היחס שלו כלפי הילה".
"כשהילה אמרה לי שהוא יישאר לישון פה כשהיא תהיה במשמרת לילה, - פחדתי. היא לא הבינה למה", הוסיפה האם. "הרגשתי ממש שאני בלחץ אטומי. כשהם יצאו לטייל, התחלתי בעבודת הבילוש. כתבתי בגוגל 'תומר בר אבן' ומצאתי בגוגל שחקן כדורסל. אבל זה לא היה הוא. הלכתי לחדר וראיתי את התיק שלו פתוח. ניסיתי למצוא תעודת זהות ולא הייתה.
"בכיס קטן שהיה פתוח מצאתי רב קו וראיתי את התמונה שלו עם שם אחר לגמרי. חשכו עיניי. התקשרתי לאחותי ואמרתי לה שהבחור שנמצא עם הילה הוא מתחזה. נכנסתי לגוגל וכתבתי את השם רותם מזרחי אברהם וקיבלתי את שוק החיים שלי. קראתי עליו את כל הסיפורים ואת זה שיש מלא תיקים נגדו. הייתי בהיסטריה. בכיתי לאחותי ואמרתי לה שאני מפחדת על הבת שלי. ניסיתי להתקשר להילה והיא לא ענתה. כשתפסתי אותה אמרתי לה שאני לא מרגישה טוב ושתגיע הביתה. על הדרך אמרתי לה שאני לא יכולה להיות איתו לבד בבית וששנינו ניקח אותו לתל אביב".
4 צפייה בגלריה
אדווה הורביץ
אדווה הורביץ
אדוה הורביץ
לאחר שבתה שבה הביתה, "היא הייתה בעצבים", אומרת האם. "הראיתי לה את התמונה של הרב קו שצילמתי והיא הייתה בהלם. פתחתי לה את כל הכתבות עליו והיא בכתה בהיסטריה. היא לא קלטה מאיפה זה נפל עליה. אני לא מאחלת לשום אימא לעבור את זה. האינטואיציות שלי, מתברר, מאוד חזקות ואני שמחה שהצלתי את הבת שלי. צריך לעשות לזה סוף בכל דרך אפשרית".

"כולם יודעים שהוא מסוכן, למה לא שמים אותו מאחורי סורג ובריח?"

אדוה הורביץ (37) מהגולן נפגעה גם היא ממזרחי אחרי שהתחיל איתה באינסטגרם. "הוא עקב אחריי הרבה זמן באינסטגרם והגיב לי על פוסטים וסטוריז שהעליתי", אמרה. "לפני כחודש וקצת הגבתי לו ואז החלה התכתבות שהייתה מאוד אינטנסיבית ונמשכה כל הלילה. לפנות בוקר החלפנו טלפונים ודיברנו. הכול היה מאוד מהיר. נפגשתי איתו אחרי ארבעה ימי היכרות. הוא הגיע אליי לצפון וטיילנו פה באזור".
לדבריה, היא לא חשדה כלל שמדובר במתחזה מיומן ורק לאחר ששלחה את תמונתו לחברה, נודע לה במי מדובר: "לא הרגשתי שאני צריכה לחשוד. הוא לא היה אלים פיזית או מילולית. הוא היה נעים מאוד. אמר את מה שאני רוצה לשמוע. אחרי יומיים שהוא היה אצלי והלך, הרמתי טלפון לחברה שלי. סיפרתי לה על הבחור החדש ושלחתי לה תמונה. היא זיהתה את התמונה שלו. היא אמרה שהוא מוכר לה והיא מצאה ברשת את כל המידע עליו. היא סיפרה לאחותי הגדולה ואחים שלי באו לספר לי. ברגע ששמעתי על זה חסמתי אותו. התביישתי שנשאבתי לזה. זה השפיע עליי וטילטל אותי, אבל כעבור תקופה החלטתי להמשיך הלאה".
הורוביץ הוסיפה כי היא "המומה מכך שהסיפור שלו לא טופל. אם כבר הרשיעו אותו והוא ישב פעמיים בכלא וכולם יודעים שהוא מסוכן - למה לא שמים אותו מאחורי סורג ובריח? זה מתסכל. איך לא מבינים שאסור לו להסתובב חופשי? למה מחכים? שהוא יפגע בעוד נשים? איך אתם לוקחים את האחריות הזו?".
עו"ד ענבר קינן שמייצגת את רותם מזרחי מטעם הסניגוריה הציבורית מסרה: "אנו נמצאים בעיצומו של ההליך המשפטי ונציג את טיעונינו בבית המשפט".
ממשטרת ישראל נמסר: "מיד עם קבלת התלונה במשטרה אמש, נפתחה חקירה אשר נמצאת בראשיתה. נדגיש כי בעקבות תלונות קודמות שהתקבלו בגין אירועים דומים, נפתחה חקירה מעמיקה שבסיומה הוגש כתב אישום וההליך המשפטי בעניינו של נשוא פנייתכם מתנהל בימים אלו. תיקי חקירה נוספים הועברו לעיון והחלטת הפרקליטות. משיך לבצע את כל הפעולות הנדרשות במטרה להגיע לחקר האמת ומיצוי הדין עם המעורבים".