מדוע רוב גורף של מועמדים לכנסת הבאה מסרב לחתום ולהתחייב על סעיפים להרתעת המחבל הבא?
לפני כשבוע שלחנו, פורום "בוחרים בחיים" שכולל 160 משפחות שכולות ונפגעי טרור, לחברי כנסת ולמועמדים מהרשימות הציוניות בבחירות, מייל אישי בדרישה לחתום על חבילת הרתעה למלחמה בטרור. להתחייב לקדמה וליישמה בכנסת הבאה ובכך למנוע את הפיגוע הבא.
רבים בחברה הישראלית מסתובבים בתחושה שהפיגועים מאחורינו, היות ומספר הנרצחים בפיגועים קטן בשנה האחרונה. אז מה העניין במלחמה בטרור? לצערנו, אצל המשפחות השכולות שעוקבות אחרי הנושא, לא כך הדבר.
רק בשבוע שעבר היו שלושה ניסיונות פיגוע בישראלים שבהרבה מזל נגמרו ללא נפגעים בצדנו. בכל שבוע יש ניסיונות למאות פיגועים בחיילי צה"ל שנחשבים "קלים", כגון זריקת אבנים ובקבוקי תבערה. לפי דיווחי השב"כ הארגון מנע בשנים האחרונות בכל שנה כ-500 פיגועים קשים.
כל זה מראה ומוכיח שעדיין יש מוטיבציה וכדאיות אדירה בקרב הערבים לבצע פיגועים. הם רק לא מצליחים מפני שבנינו מפלצת של איתור מחבלים בפוטנציה שעולה מיליארדי שקלים בשנה.
אנו טוענים שכדי למנוע התגברות ומוטיבציה לפיגועים יש לייצר הרתעה אמיתית. שמחבל ידע שהנזק שייגרם לו ולמשפחתו יהיה גדול עשרות מונים מהרווח שיש לו כיום מביצוע פיגוע.
לכן ישבנו, המשפחות השכולות בעזרה של מומחים צבאיים, ויצרנו בייחד חבילת הרתעה שתיושם מיידית אחרי פיגוע ותיצור הרתעה אמיתית ואפקטיבית.
מבחינתנו הדבר החשוב מכל הוא למנוע מעוד משפחות להצטרף למשפחת השכול ולנפגעי טרור. למנוע אובדן של יקיריהם, כמו שאנחנו איבדנו את הילדה המדהימה שלנו שיר.
שיר חג'אג' ז"לשיר חג'אג' ז"ל
אנחנו יודעים שיש לנו בסיס רחב מאוד באוכלוסייה ובכנסת. לפני כשנתיים, כאשר קידמנו את חוק הקיזוז (של כספי המימון למחבלים מהמס שגובה ישראל מהפלסטינים), תמכו בו 87 חברי כנסת מכל הסיעות.
המחבל לא בוחר באיזה שיוך פוליטי לפגוע - והטרור פוגע בכולם. לכן פנינו לכל חברי הכנסת בדרישה להתחייב לפני הבחירות, כדי שלאחר הבחירות נוכל לדרוש מהם ביצוע. שיתחייבו לדברים החשובים באמת, מעבר ל"כן ביבי-לא ביבי". כמו שהם התחייבו למניעת אלימות נגד נשים - אין שום סיבה שלא יתחייבו לקדם סעיפים נגד רצח של כל תושבי ישראל - ילדים, נשים וגברים.
אולם לצערנו ולאכזבתנו מעטים מחברי הכנסת ומהמועמדים טרחו לחתום ולהתחייב. עדיין לא מאוחר לחתום. כל המציל נפש אחת בישראל כאילו הציל עולם ומלואו. חתמו והצילו.
מירב והרצל פעילים בפורום "בוחרים בחיים" וההורים של סגן שיר חג'אג' שנרצחה בפיגוע דריסה בארמון הנציב ב-8 בינואר 2017