4 צפייה בגלריה
משה יעלון רון חולדאי
משה יעלון רון חולדאי
יעלון וחולדאי. זה שפרש וזה שאולי יפרוש
(צילום: קובי קואנקס, הדר יואביאן)
ימים ספורים לפני סגירת רשימות המפלגות שיתמודדו בבחירות לכנסת ה-24, תמונת המצב במרכז-שמאל מתבהרת. יו"ר מפלגת תל"ם משה (בוגי) יעלון הודיע אתמול (ב') על החלטתו לפרוש מהמרוץ, ובמקביל ניכר שיו"ר מפלגת הישראלים רון חולדאי שוקל את צעדיו. אלה חברי שתי הרשימות שכנראה עשו צעד שגוי מבחינתם, הימרו על הסוס הלא נכון - ולא יישבעו אמונים לכנסת:
יעלון, שהחליט לפרק את השותפות עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, הציג לפני שלושה שבועות את הרשימה של תל"ם. הראשון אחרי יעלון אמור היה להיות יזהר שי, שכיהן כשר המדע והטכנולוגיה מטעם מפלגת חוסן לישראל בסיעת כחול לבן. הרזומה של שי כולל יזמות הייטק, משקיע הון סיכון, יזם חברתי בקהילת הסטארט-אפים, סופר, כתב עיתונות, מגיש רדיו ומרצה.
4 צפייה בגלריה
יזהר שי
יזהר שי
יזהר שי. התפטר מהממשלה, בדרך לאזרחות
(צילום: הדר יואביאן )
ההבטחה של יעלון: "לא אבזבז קולות"
(צילום: משי בן עמי)

מועמד נוסף בתל"ם היה פרופ' חגי לוין, ששימש עד לא מזמן כיו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור. פרופ' לוין הוא מדען שפועל לקידום בריאות הציבור בישראל ובעולם, רופא אפידמיולוג ומומחה בבריאות הציבור. ב-9 בינואר הוא התפטר מתפקידו כיו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור וחבר הוועדה המייעצת למטה פרויקטור הקורונה. למחרת הוא הודיע על הצטרפותו למפלגה של יעלון.
במקום השני ברשימת מפלגת הישראלים של חולדאי הוצב אבי ניסנקורן, מהדמויות הבולטות בפוליטיקה הישראלית, שכיהן עד לאחרונה כשר המשפטים ועזב את כחול לבן לטובת המפלגה של ראש העיר תל אביב-יפו. אלא ששלשום הודיע ניסנקורן על החלטתו לקחת פסק זמן מהחיים הפוליטיים.
4 צפייה בגלריה
קרין נהון
קרין נהון
פרופ' קרין נהון. סיכויים קלושים בדרך לכנסת
(צילום: לנס הפקות)
רשימת הישראלים כוללת גם את פרופ' קרין נהון, חוקרת ומרצה בכירה בתחום הפוליטיקה של המידע ובנושאי חברה טכנולוגיה. מראשית 2017 משמשת פרופ' נהון כנשיאת איגוד האינטרנט הישראלי. בנוסף היא מכהנת כפרופסורית חברה בבית הספר למידע באוניברסיטת וושינגטון וכפרופסורית חברה בבית הספר לאודר לממשל, דיפלומטיה ואסטרטגיה במרכז הבינתחומי הרצליה.
בצמרת רשימת הישראלים גם אלוף במיל' דן הראל, שכיהן בין היתר כסגן הרמטכ"ל, נספח צה"ל בארה"ב, מפקד פיקוד הדרום, ראש אגף המבצעים, קצין תותחנים ראשי וכמזכיר הצבאי לשרי הביטחון יצחק מרדכי ואהוד ברק. לאחר שחרורו מצה"ל, שימש הראל כמנכ"ל משרד התחבורה, מנכ"ל משרד הביטחון ויו"ר דירקטוריון רכבת ישראל.
4 צפייה בגלריה
ירון זליכה עפר שלח
ירון זליכה עפר שלח
זליכה ושלח. יתמודדו עד הסוף?
(צילום: הדר יואביאן)
שתי מפלגות נוספות במרכז-שמאל שעדיין לא ברור לא מועדות פניהן הן תנופה בראשות ח"כ עפר שלח, שעזב את יש עתיד, והכלכלית החדשה בראשות פרופ' ירון זליכה, לשעבר החשב הכללי במשרד האוצר.
בתווך הצליחה ח"כ מרב מיכאלי להיבחר לתפקיד יושבת הראש של מפלגת העבודה, ולאחר קביעת רשימת המפלגה לכנסת נדמה כי העבודה זוכה למומנטום שישפיע במידה בלתי מבוטלת על החלטתם של חולדאי, שלח וזליכה אם להתמודד עד הסוף. שר הביטחון בני גנץ, שהצהיר כי הוא מוכן לוותר על הבכורה במקרה של איחוד, עדיין לא מצא שותף חדש לדרך. השותף הבכיר הקודם, יאיר לפיד, לא צפוי לחבור לרשימה אחרת.
פורסם לראשונה: 23:45, 01.02.21