כוכבי: "המלחמה בקורונה - משימה מספר 1"
(צילום: שמוליק דודפור)

הרמטכ"ל, רב אלוף אביב כוכבי, התייחס הערב (חמישי) בביקורו במרכז השליטה של פיקוד העורף במתחם האיירפורט סיטי שליד נתב"ג לתפקידו של צה"ל במאבק בנגיף הקורונה. לדבריו, "צה"ל רואה את המלחמה בקורונה כמשימה מספר 1 - אנחנו לא חוסכים משאבים ואנשים. יש 10 אלף איש שפרוסים ברחבי הארץ ברגעים אלה ומסייעים".
הוא קרא לציבור להישמע להנחיות לקראת הסגר שייכנס לתוקפו מחר ויימשך כשבועיים. כוכבי אמר: "כולנו רואים את ההיקף הגדול מאוד של העלייה במספר הנדבקים. אני רואה מה זה עושה לחברה כולה". לדבריו, אם רוצים לצמצם את המספרים יש "להקפיד על הנהלים ועל הסגר". הוא ציין: "זה לא קל וזה לא פשוט, אני מבין את זה, אבל זו הדרך היחידה שלא יהיה מצב חמור יותר".
1 צפייה בגלריה
הרמטכ"ל אביב כוכבי: "אנחנו חייבים להוריד את המספרים בצורה משמעותית ולהקפיד על הנהלים ועל הסגר"
הרמטכ"ל אביב כוכבי: "אנחנו חייבים להוריד את המספרים בצורה משמעותית ולהקפיד על הנהלים ועל הסגר"
"להוריד את התחלואה כדי שמערך הקטיעות יהיה יעיל". הרמטכ"ל כוכבי
(צילום: שמוליק דודפור)
כוכבי ציין כי בצה"ל הקימו מפקדה מיוחדת שתפקידה לקטוע את שרשראות ההדבקה. "היא תהיה הרבה יותר אפקטיבית אם מספר הנדבקים היומי יהיה הרבה יותר קטן - אז אפשר יהיה להחזיר את החיים למסלולם". הוא ציין כי מערך הקטיעות הוקם כבר לפני שישה שבועות והכפיל את עצמו. "אנחנו כבר היום על 1,400 חקירות ביום. תוך פחות מחודש נעמוד על 2,000 חקירות".
הוא הדגיש שוב: "זה כרוך בהקפדה על על מסכה, הקפדה על הסגר". לדבריו, "זה הפתרון ביחד עם המפקדה שהקמנו. צריך אתכם, צריך את הציבור, צריך שיתוף פעולה כדי שנהיה מאוד מאוד אפקטיביים ונוריד את המספרים האלה באופן יעיל".
הרמטכ"ל התייחס גם להיקף הבדיקות שגדל בתקופה האחרונה וציין: "היום זה עומד על 60 אלף בדיקות ביום, אנחנו מתכוונים עד לנובמבר להגיע למספרים הרבה יותר גדולים". הוא נשאל האם לדעתו צה"ל צריך לתפוס פיקוד מלא על הקורונה ולא הגיב בנחרצות. "אנחנו עושים את כל מה שאנחנו יכולים כדי לעזור למדינת ישראל ולעם ישראל כדי להילחם בקורונה. אנחנו לא עושים חשבונות אנחנו לא סופרים שום דבר - כך נמשיך לעשות עד שהמגפה תובס", הבהיר.