1 צפייה בגלריה
קלרה רבין ז"ל
קלרה רבין ז"ל
קלרה רבין
בית המשפט המחוזי בבאר שבע הרשיע היום (שלישי) את אולג דוליה, בן 55, ברצח קלרה רבין באוגוסט 2006 ובהתפרצות לביתה בכוונה לבצע גניבה או פשע. דוליה הורשע במסגרת הסדר טיעון שבמסגרתו יוטלו עליו 27 שנות מאסר. פרקליטות מחוז דרום תעתור גם להטלת הפיצוי המקסימלי שמאפשר החוק למשפחת המנוחה. מלבד דוליה, הוגש כתב אישום גם נגד איגור קוסיאק, בן 55, בגין שידול לשוד וגרימת מוות ברשלנות.
בשנת 2020 הגישה הפרקליטות כתב אישום נגד דוליה בגין רצח קלרה רבין באשדוד באוגוסט 2006, וכן בגין ניסיון שוד בנסיבות מחמירות. כתב האישום שהוגש נגד קוסיאק במקביל האשים אותו בכך ששידל את דוליה לשדוד את המנוחה.
דוליה, לפי כתב האישום, פרץ לדירתה של רבין דרך חלון הסלון, וכשהתעוררה שלף סכין, דקר אותה וחנק אותה. הפרקליטות הגישה גם בקשה למעצרו של דוליה עד לתום ההליכים, תוך שהיא מציינת כי הצליח לחמוק מהחוק במשך 14 שנים עד שנעצר. למעשה, אלמלא זוהתה דגימת ה-DNA שהותיר אחריו בזירה, דוליה היה ממשיך את חייו מבלי לתת את הדין על הרצח.
בשנת 2006, לאחר הרצח, העריכה המשטרה כי במהלך השוד התפתח עימות בין הפורץ לבין רבין. מהדירה לא נגנב דבר, שכן בעלה של הקורבן העביר מבעוד מועד כסף ורכוש לבנו. באותו יום הגיעו בנה של רבין ואשתו לדירתה כדי לאסוף אותה לאירוע משפחתי, ומצאו אותה ללא רוח חיים.
במשך 14 שנים התנהל תיק החקירה במרחב לכיש אך לא תוצאות. מהזירה נלקחו דגימות DNA אך במשך שנים לא נמצאה התאמה. בשנה שעברה אירעה פריצת דרך בחקירה בזכות טכנולוגיה חדשה, ושמו של דוליה עלה כחשוד ברצח.
הפענוח התבסס על דגימת DNA של קרוב משפחתו של דוליה, שנלקחה מאירוע אחר, ונמצא דמיון בינה לבין הדגימה מזירת הרצח ב-2006. במשטרה ביצעו כמה מהלכי חקירה נוספים שבזכותם נאספה דגימת DNA של דוליה – ונמצאה התאמה.
כשנעצר הכחיש דוליה כל קשר לחשדות נגדו, אולם כעת כאמור הגיע להסדר טיעון עם הפרקליטות.
עו"ד טל אדיר כהן מפרקליטות מחוז דרום מסר: "הנאשם לקח אחריות והודה כי באוגוסט 2006 פרץ בלילה יחד עם אחר לדירתה של המנוחה על מנת לחפש כסף. כאשר התעוררה המנוחה, שלף הנאשם מכיסו סכין ודקר אותה דקירה אחת בבטנה ונמלט מהמקום, בעוד ששותפו (אשר נפטר לפני מספר שנים) שנשאר אחריו, דקר אותה 6 דקירות נוספות בפלג גופה העליון וחנק אותה. הנאשם הצליח לחמוק מזרועות החוק במשך 14 שנים, ואלמלא זוהתה דגימת הדנ"א שהותיר מתחת לציפורני המנוחה, היה ממשיך את חייו מבלי ליתן את הדין על הרצח האכזרי".