הארכת מעצרם של החשודים בתקיפת שוטרים בדיר אל-אסד
(צילום: שמיר אלבז )

בית משפט השלום בעכו האריך היום (א') את מעצרם של שבעה חשודים בתקיפת שוטרים אמש בדיר אל-אסד שבגליל, במהלך חתונה שהתקיימה ביישוב. עצורים נוספים, בהם קטינים, שוחררו.
המהומות פרצו אתמול בצהריים, כאשר שוטרים הגיעו לחתונה שבה נורו יריות. הם הותקפו בצורה קשה על ידי חלק מהחוגגים ובתגובה ירו לעבר התוקפים, ירי שממנו נפצע ככל הנראה גבר בן 43 באורח קשה. בתיעוד שהופץ לאחר ההתפרעויות נראים תושבים מכים באלה את אחד השוטרים, כשחברו ירה באוויר כדי להרחיקם.
בהמשך גנבו החשודים ציוד מניידות המשטרה והציתו שתי ניידות של מג"ב. במקביל סייעו תושבים אחרים לשוטרות שהיו במקום. ארבעה שוטרים נפצעו באורח קל באירוע, אחד מהם נפגע בראשו מאבן שנזרקה מגובה.
5 צפייה בגלריה
החשודים בהתפרעויות בדיר אל-אסד
החשודים בהתפרעויות בדיר אל-אסד
החשודים בהתפרעויות בדיר אל-אסד
(צילום: גיל נחושתן)
5 צפייה בגלריה
החשודים בהתפרעויות בדיר אל-אסד
החשודים בהתפרעויות בדיר אל-אסד
(צילום: גיל נחושתן)
במהלך הלילה המשטרה עצרה 11 חשודים במעורבות בהתפרעויות, ארבעה מהם קטינים. מהמשטרה נמסר כי צפויים מעצרים נוספים. היום כאמור הובאו החשודים לבית המשפט לדיון בהארכת מעצרם, והמשטרה מייחסת להם עבירה של תקיפת שוטרים.
חלק מהעצורים טוענים כי הוכו במהלך המעצר, ושהשוטרים "זרעו הרס" בבתיהם במהלך החיפושים. מהמשטרה נמסר כי אכן נערכו חיפושים אחר נשק בבתי חלק מהחשודים, ובמידה שננקטה נגדם אלימות - ניתן להתלונן במחלקה לחקירות שוטרים.
5 צפייה בגלריה
החיפושים בבתי החשודים מדיר אל-אסד
החיפושים בבתי החשודים מדיר אל-אסד
בתי החשודים בדיר אל-אסד אחרי חיפוש המשטרה
"הם שברו את הבית", תיאר אחד החשודים שהובא היום להארכת מעצר. "הם נכנסו לבית שאני גר בו לבד והפכו את הרהיטים, השטיחים והארונות. הם גם העליבו אותנו - קיללו את אמא שלי ואת אחותי. הם כיסו את העיניים שלנו וגררו אותנו לתחנת המשטרה לשלוש שעות. אלו שוטרים שהם כמו פושעים".
סנגוריהם של החשודים, עורכי הדין עומר סנעאללה ומועמר אסדי, אמרו כי לקוחותיהם מכחישים את המיוחס להם. "אנחנו טוענים לאלימות ולבריונות של שוטרים, כל האירוע הזה התחיל מהשוטרים", אמרו השניים. "הטוען המשטרתי אפילו לא ידע לענות איזה שוטרים הותקפו. המשטרה מתאמצת על מנת לכסות על מה שהיא ביצעה אתמול בדיר אל-אסד. כל האירוע הזה התרחש בעקבות פלישתה של המשטרה לתוך חתונה. נכנסו לחתונה והתחילו להתגרות באנשים שם - ולהשתמש בנשק".
יו"ר מועצת דיר אל-אסד: "המשטרה אחראית"
(צילום: אביהו שפירא, משה מזרחי)

"אפילו אם היו התפרעויות או תקיפות כפי שנטען על ידי המשטרה, מדובר בדברים מאוד מאוד מינוריים שהתפתחו, אם בכלל, לאחר שהבחור נורה בפני בני הדודים שלו וחבריו", טוענים עורכי הדין. "עכשיו המשטרה באה לכאן ומבקשת לעצור, במקום להרגיע את הרוחות. ראיתם איך הם שברו מקררים, ריסקו ביצים על הרצפה, שברו קירות והשפילו את המשפחות? ראיתם את הפנים המפוצצות של החשוד? איך הם עצרו אותו? הרביצו לו, לקחו אותו לתחנת משטרה בלי בגדים. ככה לא מתנהגים".
עו"ד סנעאללה הוסיף: "איך יכול להיות שמצד אחד השר לביטחון הפנים משבח את תושבי דיר אל-אסד על התנהגותם באירוע, על איך הם שמרו על שתי השוטרות, ומצד שני אותה משטרה מדברת על תושבים שהתפרעו? אנחנו התחננו בפני השוטרים שיפסיקו לירות, זה ברור מהסרטונים. אין שום סיבה לירות, אין שום סכנה - והם המשיכו לירות".
5 צפייה בגלריה
התפרעויות בדיר אל אסד
התפרעויות בדיר אל אסד
ביקורת במשטרה על דבריו של השר לביטחון הפנים. בר-לב
(צילום: פאדי אמון, משה מזרחי )
השר לביטחון פנים עמר בר-לב הוציא אמש הודעה שבמסגרתה קרא לשני הצדדים לשמור על השקט והסדר, והוסיף כי "תושבי דיר אל-אסד שהגנו על השוטרות שהותקפו בשטח וחילצו אותן ראויים לציון לשבח". בינתיים, במח"ש פתחו בחקירה והחרימו את האקדחים מכל השוטרים המעורבים באירוע.
כבר אתמול דרש בר-לב ממפכ"ל המשטרה קובי שבתאי להגיש תוך יממה את מסקנותיו מהאירוע, ובאיתות ברור למשטרה אמר כי אין הצדקה לירי - "אלא במקרה של הצלת וסכנת חיים". בעקבות זאת מתחו גורמים במשטרה ביקורת על השר, בעיקר משום שנמנע מלציין את אלימות הפורעים שבה נתקלו השוטרים, ואמרו: "הוא לא מכיר את הפרטים אם הוא מדבר ככה. זו לא מעבדה והוא לא מכיר את תחושות השוטרים בשטח".