3 צפייה בגלריה
רביע כנאענה
רביע כנאענה
החשוד בעת מעצרו
רביע כנאענה, תושב עראבה החשוד ברצח פרודתו ופאא עבאהרה לפני שלושה שבועות, נעצר הערב (שני), כך הודיעה המשטרה. החשוד בן ה-40 נעצר באזור היישובים עראבה וסכנין לאחר שגנב רכב. הוא היה חמוש בסכין, וניסה לדקור את אחד השוטרים, אך הוכנע על ידיהם. במהלך שלושת השבועות האחרונים ניהלה אחריו המשטרה מצוד אינטנסיבי שכלל יחידות מיוחדות, ונערכו סריקות בשטח וחיפושים אצל קרוביו ומכריו. מחר בבוקר יובא החשוד לבית משפט השלום בנצרת לדיון בהארכת מעצרו.
ופאא בת ה-37, אם לחמישה, נרצחה בדקירות ביום שני בעראבה שבגליל, לאחר שבעלה החשוד במעשה התנגש במכוניתה עם רכבו בכניסה לעיר. עוברי אורח תועדו כשניסו להרחיקו ממנה. לאחר המעשה נמלט החשוד מהמקום במכוניתו.
החיפושים לאיתור החשוד, לפני כשבועיים
(צילום: אביהו שפירא )
3 צפייה בגלריה
רביע כנאענה רצח אשתו ופאא עבאהרה
רביע כנאענה רצח אשתו ופאא עבאהרה
עבאהרה וכנאענה החשוד ברצח
3 צפייה בגלריה
זירת התאונה והרצח בעראבה
זירת התאונה והרצח בעראבה
זירת הרצח בעראבה
(צילום: דוברות המשטרה)
אחיה של עבאהרה, אמג'ד, סיפר אחרי הרצח כי "אם היו אוכפים את החוק כמו שצריך, ואם הייתה התחייבות של המשפחות – כל אבא לבן שלו וכל אח לאח שלו – לא היינו מגיעים לרצח הזה ולאחרים. אנחנו חיים פה בהפקר. אין דין ואין דיין. אנשים עושים מה שבא להם".
"הרקע לסכסוך היה משמורת על הילדים", סיפר האח. "במשך שנתיים היא סבלה מאיומים, אירועים אלימים והצתות. ממש אכזרי. היא הורחקה מכאן, נסעה למקלט, סבלה, נלחמה ועוד פעם. היא נלחמה לבד על הזכויות שלה ועל שלום המשפחה. הגרוש שלה, לעומת זאת, נלחם רק על הרס המשפחה מאז שהיא יצאה מהבית. הוא רצח אותה באמצע הרחוב, באמצע היום. זה הסיפור שלה".
במהלך הזמן שעבר מאז הרצח, הביעו תושבי עראבה חשש מאפשרות כי כנאענה יפגע בעוד אנשים. "אנחנו לא מרגישים בנוח שהוא לא מאחורי סורג ובריח", אמרו ביישוב לפני כשבועיים. "אנחנו מפחדים שרביע יפגע באנשים. הוא הפך להיות איש מסוכן שיכול לפגוע בכל אדם".