7 צפייה בגלריה
מוצבי בידוד של לוחמי גולני שנדבקו בקורונה
מוצבי בידוד של לוחמי גולני שנדבקו בקורונה
מוצבי בידוד של לוחמי גולני שנדבקו בקורונה
לפחות 18 לוחמים מגדוד 51 של חטיבת גולני, שאחראי על גזרת מכבים ממערב לרמאללה, אובחנו בימים האחרונים כחולי קורונה. החיילים שנדבקו, בהם מפקד הפלוגה המסייעת של גדוד, הועברו למתקני החלמה צבאיים.
צה"ל ערך היום (רביעי) בדיקות קורונה ללוחמים נוספים שקיים חשש שנדבקו גם הם, אך בצבא הבהירו כי הכשירות המבצעית בגזרה לא נפגעה וביצוע המשימות יימשך. הלוחמים שנדבקו, שמשרתים בפלוגה המסייעת, נמצאים במצב קל. תחילה אובחנו 12 חיילים, ובהמשך היום עלה המספר ל-18.


7 צפייה בגלריה
מוצבי בידוד של לוחמי גולני שנדבקו בקורונה
מוצבי בידוד של לוחמי גולני שנדבקו בקורונה
לפחות 18 חולי קורונה אובחנו בגדוד 51



7 צפייה בגלריה
מעבדות לבדיקת קורונה של צה"ל
מעבדות לבדיקת קורונה של צה"ל
העלייה בתחלואה בצבא נמשכת. מעבדות לבדיקת קורונה של צה"ל
(צילום: AFP)
כ-100 לוחמים ומפקדים שבאו עימם במגע נכנסו לבידוד, אך פוזרו למוצבי פילבוקס נפרדים בגזרה וממשיכים משם בפעילות המבצעית. מאחר שגם מפקד הפלוגה נדבק, סגנו יפקד מעתה על גזרת מכבים.
כחלק מהחמרת הבידוד והניסיון לבלום את התפשטות הנגיף, החליט מפקד הגדוד להקטין עוד יותר את גודל הקפסולה שתפעל בנפרד מרמה פלוגתית לרמה צוותית או מחלקתית.
התפשטות נגיף הקורונה בבסיס האימונים של חטיבת גבעתי
במוצאי שבת פורסם ב-ynet על ההתפרצות בחטיבת גבעתי, שגדלה גם היא בימים האחרונים. 25 לוחמים בבסיס ההכשרות החטיבתי שבקציעות מאובחנים כעת עם הנגיף. שלשום נודע כי הצבא לא מתכוון לפנות את החיילים שנחשפו אליהם לבידוד בביתם, מתוך כוונה למנוע מצב שידביקו את הוריהם.
ההדבקה בבסיס גבעתי החלה, ככל הנראה, דווקא במרפאה - שם אותר מקרה ראשון לפני כשבוע ובעקבותיו הוכנסו כמה פלוגות לוחמים שנמצאות בשלב ההכשרה - לבידוד. רוב המקרים נרשמו בבסיס הר קרן, שהוא חלק ממתחם האימונים של גבעתי ונמצא סמוך לבסיס קציעות.
7 צפייה בגלריה
החיילים שבבידוד
החיילים שבבידוד
"מדגרה". חיילי גבעתי שנחשפו לחולי קורונה בקציעות
לוחמי גבעתי שנדבקו בנגיף סיפרו כי שהו ב"בידוד" במגורים צפופים עם בין שישה לשמונה חיילים בחדר או באוהל. לפי טענות הלוחמים, גם כמות המזון שסופקה להם במהלך הבידוד הייתה מועטה והמיזוג בחדרים לא פעל. אמו של אחד הלוחמים טענה כי "הבידוד שם הפך למדגרה אחת גדולה", אך בסופו של דבר הוחלט בצה"ל לא לפנות את החיילים לבידוד מביתם - כאמור מחשש שידביקו את הוריהם.
נכון לאתמול, 886 חיילי צה"ל אובחנו כחולי קורונה, כולם במצב קל. עם זאת, המספר צפוי להמשיך ולעלות גם היום ולהגיע לכ-900. נכון לאתמול, 7,558 חיילי צה"ל נמצאים בבידוד בביתי.
בעקבות העלייה הנמשכת בתחלואת הקורונה בצבא, צה"ל החמיר בשבוע שעבר את ההנחיות לחיילים ואסר על מי שיוצא לביתו להשתתף במפגשים חברתיים עם יותר מחמישה אנשים. כמו כן, המפגשים לא יוכלו להתקיים במקומות ציבוריים - והחיילים יצטרכו לשהות אך ורק בביתם. ביחידות הקרביות צה"ל מאפשר ללוחמים לצאת רק אחת ל-21 ימים, וכך גם בחלק מהבסיסים הסגורים.