נערכים לאכיפה במהלך חג סוכות
(צילום: אלכס גמבורג, אבי חי)

המשטרה מתגברת החל מהבוקר (חמישי) את אכיפת הסגר - ולמרות שחלק מהמחסומים יבוטלו, ניידות ואופנועים יעצרו נהגים בכבישים ויבדקו את מטרת נסיעתם.
גורם בכיר במשטרה אמר ל-ynet כי מי שייצא להסתובב שלא בנסיבות המותרות יקבל קנס, וטען כי מדובר במודל שונה כדי "למקסם תוצאות לאכיפה אפקטיבית", כלשונו. הגורם ציין כי השוטרים נתקלו עד כה בלא מעט חולי קורונה מאומתים או מפרי בידוד שהחליטו לצאת מביתם. "זה מפתיע אותי בכל פעם מחדש כשנתקלים בחולי קורונה שפשוט יוצאים מהבתים במודע ויודעים שהם מסכנים חיים של אנשים אחרים".
2 צפייה בגלריה
מחסום בדיזינגוף
מחסום בדיזינגוף
מחסום בתל אביב
(צילום: מוטי קמחי)
2 צפייה בגלריה
מחסום בכביש ההלכה בת"א
מחסום בכביש ההלכה בת"א
פחות מחסומים, יותר תשאולים
(צילום: דנה קופל)
בעניין האכיפה במהלך סוכות, הגורם ציין כי השוטרים לא מתכוונים לעבור סוכה-סוכה כדי לבדוק מי נמצא בה, אך יחד עם זאת המשטרה לא תהיה סבלנית בכל הנוגע לסוכות הענק שהוקמו בשכונות החרדיות בירושלים. "סוכות רבות שתוכננו להיבנות לא הוקמו בסופו של דבר בעקבות שיחות שהתקיימו בין המשטרה לרבנים", הדגיש הגורם.
ממלא מקום המפכ"ל, ניצב מוטי כהן, הורה לקיים פעולות הסברה במגזר החרדי בימים הקרובים ולפעול בצעדים מניעתיים, אך במשטרה מבהירים כי "מי שבונות סוכות ענק זו קריאת תיגר על הציבור. זו מדגרת קורונה".
לפי המשטרה, האכיפה בחג תהיה נחושה: "בסוף יש נגיף קטלני שמשתולל", ציינו. "אנחנו לא רוצים להיכנס לבתים ולראות מי יושב בסוכה, אבל נגיע לסוכות הענק ונחלק דו"חות. נעשה הכל כדי למנוע התקהלויות והדבקות, אבל חשוב להדגיש כי האכיפה לבדה לא תנצח, צריך שכולם יתנו יד ויגלו ערבות הדדית".
עוד נמסר כי בשבוע האחרון חולקו 22,981 דו"חות בגין ההפרות השונות, בהם 3,482 ביממה החולפת, כשרובם בגין יציאה ממקום מגורים למטרה אסורה. במשטרה ציינו כי בשבוע האחרון ניתנו 6,689 דו"חות בגין אי-עטיית מסיכה במרחב הציבורי.
בתוך כך, במהלך פעילות יזומה הבוקר בבני ברק, שוטרי מרחב דן איתרו שלושה בתי כנסת פתוחים ובהם מתפללים בניגוד לתקנות. המשטרה הורתה על פיזור המתקהלים, ונתנה דו"חות בגין התקהלות אסורה ולחלקם גם על אי-עטיית מסכות. רוב הנוכחים נשמעו להוראות השוטרים, כמה מהם סירבו אך לבסוף נענו. אדם אחד שסירב להתפנות נעצר והובא לחקירה.
קיש בדיון בכנסת: "נכשלנו במגבלות הדיפרנציאליות"
(צילום: ערוץ כנסת)

מוקדם יותר היום, סגן שר הבריאות יואב קיש הודה כי המדינה נכשלה בהטלת המגבלות הדיפרנציאליות לפי אזורי תחלואה. "אנחנו במצב חירום מיידי", אמר סגן השר. "אני לא אומר שמבחינה אפידמיולוגית נסיעה ברכב זה בעייתי. גם התו הסגול מאפשר לנו ללכת לעבוד. אבל אנחנו מונעים את זה בגלל שיציאת מכוניות מיישובים היא פתח שלא מאפשר לנו למנוע תחלואה. אם נאפשר לאנשים לצאת לא נוכל לשלוט באירוע.
"שברנו שני שיאים שליליים", הוסיף קיש. "עברנו את ה-9,000 נדבקים ביום ושיעור המאומתים עומד על 13.5%. הדבר השני הוא שישנם 854 חולים קשים במערכת הבריאות".