השר טרופר באולפן ynet
(צילום: חגי דקל)

שר התרבות והספורט חילי טרופר (כחול לבן) אמר הבוקר (יום ב') בריאיון לאולפן ynet כי הוא מניח ששרי מפלגתו יתמכו בהארכת הסגר בישיבת הממשלה שתתקיים מחר, וקרא לראש העיר תל אביב ויו"ר מפלגת הישראלים רון חולדאי להימנע מפתיחת מוסדות התרבות בפברואר לאזרחים שכבר התחסנו. "אם רוצים לשמור על חיי אזרחים, אי אפשר שיהיו אוטונומיות – בני ברק או תל אביב", אמר.
נתניהו עם אביב גפן. "מתווה כזה לא נולד בפגישה"
(צילום: עומר מירון)

3 צפייה בגלריה
חילי טרופר באולפן ynet
חילי טרופר באולפן ynet
השר טרופר באולפן ynet
(צילום: הדר יואביאן)
טרופר ציין כי "המתווה קיים. בשבוע שעבר הגענו לסיכום עם משרד הבריאות על פתיחה מסודרת של עולם התרבות בדרכון הירוק למתחסנים. זה יקרה עוד כמה שבועות כי צריך לנהוג באחריות. כשנגיע עם משרד הבריאות לסיכום שזה הרגע הנכון והבטוח לפתוח – נפתח".
הוא התייחס גם לפגישה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לזמר אביב גפן, ותקף את ראש הממשלה: "מתווה כזה לא נולד ברגע אחד בפגישה. אני שמח שראש הממשלה תמך ואביב גפן היה חלק. אני חושב שזה עצוב לעשות סיבובים על עולם התרבות. מי שאכפת לו שיבוא לעבוד איתנו. זה קשה אבל חשוב לחברה הישראלית".
3 צפייה בגלריה
טיסה איי סיישל בידוד מלוניות נתב"ג
טיסה איי סיישל בידוד מלוניות נתב"ג
לוח הטיסות בנתב"ג. "מחיר גבוה בחיי אזרחים"
(צילום: איתי בלומנטל)
ראינו פרצה גדולה בנתב"ג. זה פוליטי? יכול להיות שסגירה שלו תהיה מאוחרת מדי? "להבנתי היו שם מורכבויות משפטיות שאני חושב שהן לקראת פתרון. נתב"ג זו פרצה, אנו משלמים עליה מחיר מאוד גבוה בחיי הרבה אזרחים כי הגיעו כל מיני נגיפים, לא רק מבריטניה, אלא מטורקיה וגם מאיחוד האמירויות. אני מקווה שאנחנו לקראת סגירת הפרצה הזו כי כדי לצאת מהמגפה צריך את החיסונים ולסגור את הפרצות. מאוד יכול להיות שהייתה שם תקלה שנסגרה מאוחר מדי".
כחול לבן מדשדשת בסקרים. לא הגיע הזמן לקבל החלטות? מה עם חבריך לסיעה לשעבר? "אני מאמין ומשוכנע שהקול שבני גנץ מביא הוא עדיין קול שיש הרבה ישראלים שרוצים אותו. דיממנו תקופה אבל התייצבנו. התחלנו לטפס חזרה ויש לנו תקווה שנטפס עוד. אם צריך לעשות איחודים – נעשה. כל חבר לשעבר ושיקוליו, אבל כלפי חלק מהם יש אכזבה עמוקה, כפיות טובה. אני מאוד מקווה שאנשים יפסיקו לפזר קולות הצידה, נתאחד יחד".
3 צפייה בגלריה
יאיר לפיד רון חולדאי
יאיר לפיד רון חולדאי
לפיד לא מוכן, חולדאי מתנער. "שישבו בחדר ויקבלו החלטה"
(צילום: קובי קואנקס, יאיר שגיא)
לפיד לא מוכן להתחבר, חולדאי מתנער מגנץ. אין היתכנות למהלך שלכם. "מטבע הדברים, הדברים קורים בישורת האחרונה. אני מבין את הצלקות והאגו שיש לכולם, אבל יש לנו פה מדינה והיא במשבר קשה בריאותי וכלכלי. גם כשכולם יתחסנו, נישאר עם משבר כלכלי אדיר. כדי שנגיע אליו בצורה בטוחה, צריך שאנשים יאחדו כוחות. אני אומר גם לכל אלה שמתנדנדים סביב אחוז החסימה, חלקם רואים אותו מלמטה, אני צריך את האנשים האלה, אני לא תוקף אותם אישית ואומר להם לפרוש. חולדאי חשוב בפוליטיקה הישראלית – זליכה, שלח, רק תתאחדו. תפסיקו לשחק את המשחקים".
מי צריך להנהיג את המחנה? "שישבו בחדר ויקבלו החלטות שטובות למדינה. גנץ אמר – לא האגו ינהל את הדבר הזה".