תיעוד: חטפו תושב ירושלים בגלל חוב של עשרת-אלפים שקל

שני צעירים מלוד נאשמים שחטפו תושב ירושלים, הכו אותו ושדדו אותו, מכיוון שלא שילם להם חוב של עשרת-אלפים שקל על סמים שסיפקו לו. הם נאשמים בעבירות של חטיפה לשם סחיטה, חבלה בכוונה מחמירה, גניבה, הפרעה לשוטר והשמדת ראייה.
לפי כתב האישום שהגישה לאחרונה הפרקליטות לבית המשפט המחוזי בירושלים, יונתן דסטה (19) ואברהם גברו (20) סיפקו סמים לתושב ירושלים מ'. הם החליטו לחטוף אותו ולסחוט אותו כדי שישלם את החוב שצבר. בחודש שעבר נסעו דסטה וגברו לביתו של מ' עם חבר נוסף ושכנעו אותו להיכנס איתם לרכב. לאחר מכן הם נסעו איתו מחוץ לירושלים. צפו בתיעוד שלהם עוזבים את מקום החטיפה ברכב בראש הכתבה.
3 צפייה בגלריה
חוטפים תושב ירושלים בגלל חוב של עשרת-אלפים שקל
חוטפים תושב ירושלים בגלל חוב של עשרת-אלפים שקל
תיעוד: הנאשמים עוזבים עם החטוף ברכבם
3 צפייה בגלריה
חוטפים תושב ירושלים בגלל חוב של עשרת-אלפים שקל
חוטפים תושב ירושלים בגלל חוב של עשרת-אלפים שקל
מתוך תיעוד החטיפה
במהלך הנסיעה איימו השניים על מ' כי לא יחזור הביתה אם לא ישלם את החוב. כשהגיעו לאזור שער הגיא ניסה מ' לברוח מהרכב. הם הכו אותו וחנקו אותו, ואז המשיכו בנסיעה למתקן מים באזור לוד, שם הם הורידו אותו מהרכב. אז הם הכו אותו באכזריות שוב ושוב במפתח גלגלים וגרמו לו חבלות קשות. לאחר מכן הם כיסו את ראשו בשק, השתמשו נגדו בשוקר חשמלי וגנבו ממנו את הטלפון הסלולרי וכסף מזומן. משם הם נסעו אל חולות ראשון לציון, השאירו אותו שם כשהוא חבול ושותת דם, זרקו לו בקבוק מים ואמרו לו "מפה תסתדר לבד".
בזמן שנחטף ניסתה אשתו של מ' ליצור איתו קשר פעמים רבות. אחד הנאשמים כתב לה באפליקציית המסרים טלגרם כי אם לא תשלם את החוב בעלה לא ישוחרר. לבקשתה הם נתנו לה לראות אותו בשיח וידאו. לאחר מכן התקשרו אליה שוב ואיימו: "אם אין כסף , את לא תראי אותו יותר".
3 צפייה בגלריה
עורך הדין ג'ורג' חילו
עורך הדין ג'ורג' חילו
עורך הדין ג'ורג' חילו. "מרשי כלל לא היה בזירה"
שוטרים איתרו את הנאשמים בעזרת איכון הטלפון הנייד של אחד מהם בבית מלון בבת ים. השוטרים ביקשו מדסטה להציג להם את הטלפון כדי לאמת את מספרו. לאחר שאימתו אותו הם ביקשו ממנו להתלוות אליהם. דסטה השליח אז את הטלפון שלו אל גברו, שעמד ליד חלון. השוטרים הורו לו למסור להם את המכשיר, אך הוא אמר לשוטרת "את רוצה את הטלפון? הנה הטלפון" והשליך אותו מחלון החדר שהיה בקומה השלישית. המכשיר התנפץ ותכולתו הפכה בלתי ניתנת לפענוח.
עורך הדין ג'ורגד חילו המייצג את אברהם גברו אמר: "מרשי מכחיש כל קשר למיוחס לו, ואף יוכיח בבית המשפט כי על פי חומרי החקירה הוא כלל לא היה בזירה".