הקטטה שהובילה לרצח בבאר שבע

הקטטה שהובילה לרצח: שבועיים לאחר שצעיר בן 21 נרצח בבאר שבע ואחר נפצע באורח קשה, התירה המשטרה לפרסום כי עצרה שני אחים בחשד לרצח. בסרטון נראית הקטטה ליד בית החשודים, סמוך לבית ספר, שבה נרצח בדקירות לירון פחימה. שעות לפני הרצח תועד פחימה חוגג את יום הולדתו ה-21 עם חבריו.
חברתו הטובה קארין לוגסי, סיפרה כי "כמה שעות לפני הרצח חגגנו את יום ההולדת שלו. בהתחלה הם חגגו בבית שלו, ואחר כך עברו לשבת בלופט והגעתי. לירון היה ילד שתמיד רוקד ושמח. כשהוא התיישב, ישבתי לידו והוא אמר 'לא משנה מה, תמיד תזכרי שאני אוהב אותך'. לירון התקשר אליי שעה לפני הרצח. לא עניתי כי ישנתי אחרי החגיגות יום הולדת. אחר כך התקשרו ואמרו לי שלירון במצב קשה. וסיפרו לי על הבלגן". כמה שעות אחר כך נקבע מותו של פחימה.
התיעוד האחרון: לירון פחימה חוגג יום הולדת, יומיים לפני שנרצח
(צילום: קארין לוגסי)

3 צפייה בגלריה
 דקירות וניסיון רצח בבאר שבע
 דקירות וניסיון רצח בבאר שבע
תיעוד הרצח בבאר שבע
3 צפייה בגלריה
לירון פחימה
לירון פחימה
פונה עצמאית מהמקום ומותו נקבע בבית החולים. לירון פחימה
(מתוך פייסבוק)
מחקירת ימ"ר נגב עולה כי הרקע לאירוע הוא סכסוך בין שלוש משפחות. נציגי המשפחות נפגשו ב-6 באוקטובר על רקע הסכסוך, ובהמשך הגיעו שניים מבני המשפחה לביתם של העצורים, שם התפתח עימות.
בסרטון שמתעד את האירוע נראה העימות הקטלני, שבמהלכו נרצח פחימה ואחר נדקר ונפצע קשה. החשוד העיקרי, בן 22, נעצר יום לאחר האירוע, לאחר שנמלט תחילה. אחיו, בן 17, נעצר באותו הערב.
פחימה והצעיר הנוסף שנדקר פונו עצמאית מהמקום על ידי חבריהם. ברחוב נצר חזני שבבאר שבע חברו אלו לצוות מד"א שהיה במקום ופינה אותם לבית החולים סורוקה בעיר, שם נקבע מותו של פחימה.
עם קבלת הדיווח החלו שוטרי תחנת באר שבע בסריקות ואותרה זירת הרצח ברחוב אחינועם. מפקד מרחב הנגב, תת ניצב יאיר חצרוני, הטיל את החקירה על היחידה המרכזית (ימ"ר) נגב.
3 צפייה בגלריה
עורך דין מוחמד ראחל
עורך דין מוחמד ראחל
"החשודים הותקפו קשות". עורך הדין מוחמד ראחל
עוד באותו הלילה ועם התקדמות החקירה נעצרו בידי בלשי ימ"ר נגב כמה חשודים, ובהם שני האחים. הנער בן 17 נעצר כאמור באותו הערב, בסמוך למקום, ואחיו, בן 22, נעצר למחרת, לאחר שנמלט. היום יובאו השניים לדיון בבקשה להארכת מעצרם.
האח בן ה-22 נחשד ברצח, קשירת קשר לביצוע פשע, החזקת סכין ושיבוש מהלכי משפט. המשטרה עצרה חשודים נוספים, בהם מעורבים מהמשפחות האחרות. בהמשך החקירה שוחררו בתנאים שאר החשודים למעט האחים. היום יובאו שני האחים לדיון נוסף בבקשת ימ"ר נגב להאריך את מעצרם.
עורך דינו של הקטין החשוד, מוחמד ראחל, מסר בתגובה כי "החשודים הותקפו קשות, בביתם, על-ידי האחרים. ניתן לראות מי החל בתקיפה וכיצד מרשי נדקר בפתאומיות. מצלמות האבטחה מעידות כאלף עדים שמרשיי הותקפו באופן שמקים להם טענה ברורה של אכיפה בררנית".