צור גולדין: "מה שאנחנו חווים מימי עסקת שליט ועד היום זה פסיכוזה רבתי"
(צילום: המכון הישראלי לדמוקרטיה)

צור גולדין, אחיו של סגן הדר גולדין שגופתו מוחזקת על ידי חמאס ברצועת עזה, אמר כי "מי שמתעלם מחללים, יזניח את הפצועים ויפקיר את החיים". בכנס בנושא השבויים והנעדרים שנערך בזום על ידי המכון הישראלי לדמוקרטיה קרא גולדין לממשלה "להפסיק להפריד בין נושא השבויים לעזה".
2 צפייה בגלריה
צור גולדין
צור גולדין
"להפסיק לסמן את המשפחות כאויב". צור גולדין
(צילום: המכון הישראלי לדמוקרטיה)
במרכז הכנס עמדה השאלה "מהי המדיניות הנדרשת להחזרת השבויים והנעדרים". בכנס השתתפו בין היתר אנשי מפתח בעסקאות שבויים בעבר ורונן מירב, חברו הטוב של הנווט השבוי רון ארד.
גולדין אמר כי "מאז ומעולם קראנו לחיילים המתים שלנו חללים משום שאנו רואים בהם ערך. השימוש במילה 'גופות' הוא נסיגה משמעותית מכך. כשאתה הולך עם הבן שלך לבקו"ם, אתה יודע שיש סיכוי שהוא לא יחזור".
2 צפייה בגלריה
הדר גולדין, אורון שאול, אברה מנגיסטו והישאם א-סייד
הדר גולדין, אורון שאול, אברה מנגיסטו והישאם א-סייד
"להפסיק להפריד בין נושא השבויים לעזה". הדר גולדין, אורון שאול, אברה מנגיסטו והישאם א-סייד
האח טען כי האווירה השתנתה בארץ ובמזרח התיכון מאז עסקת שליט וכי אנו נמצאים במצב של "פסיכוזה רבתי". לדבריו, "זו זריקת השבויים שלנו לתהום הנשייה והשכחה באופן חסר תקדים. תמיד היו מנהיגים שבחרו בדרך זו או אחרת להשיב שבויים. היום אנחנו נמצאים במצב של אובדן מהותי של הלגיטימציה להשיב חיילים. מעולם לא קראתי לשחרר את אחי בכל מחיר, קראתי להפסיק להפקיר אותו בכל מחיר.
"זה הגיע למצב שאח שלי לא שווה את הביוב של עזה, לא גופות מחבלים, לא נמל תעופה ולא נמל ימי. מאז היום שבו אחי נחטף, שוחררו יותר מ-130 מחבלים המזוהים עם חמאס, ויש לי שמות של מי שנהרג כתוצאה משחרורם", הוסיף גולדין. "הגענו למבצע שבו נושא השבויים הוא לא מטרה ולא חלק מהפסקת האש, ועכשיו אנחנו הולכים בקרב מאסף אחרי מי שנמצא במשא ומתן בקהיר. המצב הנתון שאף אחד לא מתעסק בו הוא הפסיכוזה הזאת של עסקת שליט".
גולדין אמר עוד כי "מי שמתעלם מחללים, יזניח את הפצועים ויפקיר את החיים. הציפיות שלנו מההנהגה הן בראש ובראשונה להעמיד את השבויים על סדר היום, להפסיק להפריד בין נושא השבויים לעזה. מי שחפץ בהסדר הומניטרי כלשהו עם עזה, מצופה שיאפשר גם לנו וגם למתווכים לראות שאנחנו מתקדמים, ויפסיק לסמן את המשפחות כאויב".