2 צפייה בגלריה
המחבל שחדר לחבל אשכול נוטרל
המחבל שחדר לחבל אשכול נוטרל
אחרי נטרול המחבל, אתמול באשכול
(צילום: גל יעקב)
מהתחקיר הראשוני לתקרית שבמסגרתה חדר אתמול (יום א') פלסטיני חמוש בסכינים מרצועת עזה ליישוב במועצה האזורית אשכול, ודקר רכז ביטחון, עולה כי תקלת אנוש במערך התצפיות גרמה למה שצה"ל מגדיר "אירוע חמור ביותר".
החשוד הוא עמאד צופי (24), רווק תושב רפיח. הוא הספיק לדקור את איש הביטחון של היישוב אבשלום, אנדריי דוסטוב שנפצע קל, לפני שנורה ונוטרל על ידי איש ביטחון אחר.
מהתחקיר של צה"ל עולה כי בשעות הערב חצה צופי את מרחב המכשול בדרום רצועת עזה לשטח ישראל, וניצל פרצה שנגרמה מפצצות מרגמה שנורו במבצע "שומר החומות" לפני כשבועיים.
(צילום: רועי עידן , משה מזרחי)

2 צפייה בגלריה
אנדריי דוסטוב אשר נאבק במחבל
אנדריי דוסטוב אשר נאבק במחבל
אנדריי דוסטוב, רכז הביטחון שהתעמת עם המחבל
מצה"ל נמסר: "עלה כי החשוד לא זוהה במהלך חצייתו בעקבות תקלת אנוש במערך התצפיות. מהתחקיר הראשוני עולה כי מדובר באירוע חמור ביותר שמעגלי ההגנה השונים יכלו למנועו. מסקנות מן התחקיר הראשוני יופקו וילמדו באופן מיידי. תחקיר האירוע נמשך".
דוסטוב סיפר כי לאחר דיווח על דמות חשודה בכביש בחבל שלום, הוא הודיע כי הוא קופץ לאזור: "הייתי בטוח שזה בדואי. שאלתי את האיש מה הוא עושה פה וראיתי שהוא בלחץ. הוא נראה באטרף, עשה את עצמו חירש. חשבתי שמשהו מוזר פה ואמרתי לו - תעלה לרכב שלי. הוא הכניס חצי גוף לרכב, ופתאום ראיתי סכין ביד שלו.
"הוא ניסה לדקור אותי בראש, באינסטינקט משכתי את היד לכיוון הסכין ותפסתי אותו. זאת הייתה סכין מאוד ארוכה, ראיתי אותה מול העיניים שלי. הוא צרח, ניסה לדקור אותי בבטן. נתתי לו אגרופים, שחררתי את הרגל, והוא עף מהרכב והתחיל לרוץ לכיוון המושבים. אז ראיתי את הרבש"צ השכן, וצעקתי 'מחבל, מחבל'. הוא ירה בו ונטרל אותו".