2 צפייה בגלריה
בדיקות קורונה ב בית שמש
בדיקות קורונה ב בית שמש
בדיקות קורונה בבית שמש
(צילום: EPA)
63 ישראלים אובחנו מחצות כחיוביים לקורונה. בסך הכול פוענחו כ-21,500 בדיקות ושיעור החיוביים עומד על 0.3%.
מנתוני משרד הבריאות עולה כי בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 44 חולי קורונה, 23 מהם במצב קשה. כ-75% מהחולים שמצבם קשה לא התחסנו. מדובר בירידה קלה במספר החולים קשה לעומת אתמול. 16 חולים מחוברים למכונות הנשמה.
תורים ארוכים במתחם בדיקות הקורונה בתל אביב
(צילום: אורי דוידוביץ)

2 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
למחלקת הדוברות לקח שעות לבדוק אם ת"א ירוקה או צהובה. השר הורוביץ
(צילום: אלכס קולומויסקי)
מאז פרוץ המגפה נפטרו בישראל 6,429 חולי קורונה – שבעה מהם החודש, האחרון שבהם ביום רביעי בשבוע שעבר.
לאחר שבשבת חוסנו רק מעטים, למרות הדרישה הגבוהה לחיסונים, חלה היום עלייה במספר המתחסנים. 5,634 ישראלים, רובם בני 12 עד 15, קיבלו את מנת החיסון הראשונה. 1,345 ישראלים קיבלו עד שעות הערב את מנת החיסון השנייה.
בתוך כך, אחרי שבבוקר פרסם משרד הבריאות דו"ח שבו נרשם כי תל אביב היא עיר צהובה - בניגוד לנתונים הרשמיים - פנינו לדובר משרד הבריאות כדי להבין מהו צבעה של העיר ברמזור. אחרי כמה שעות של המתנה, הודיעו במשרד הבריאות שתל אביב היא עיר ירוקה.
בנט: רוני נומה יהיה פרויקטור הקורונה בנתב"ג
(צילום: אלי מנדלבאום)

ממדי הזינוק בתחלואה ניכרים היטב בנתונים - שכן בשבוע שעבר אובחנו 993 ישראלים כחיוביים לקורונה, לעומת 175 בשבוע הקודם לו. על רקע זאת, ובעקבות התפשטות זן דלתא של הקורונה - ככל הנראה על-ידי אנשים שחזרו מחו"ל ולא הקפידו על הבידוד - ראש הממשלה נפתלי בנט הודיע הבוקר כי אלוף במיל' רוני נומה, שהיה ממונה הקורונה בחברה החרדית, ישמש כפרויקטור על הנעשה בנמל התעופה בן גוריון.
"כבר שנה וחצי יש נקודת תורפה ענקית וזה נתב"ג", אמר בנט. "נתב"ג היה מחדל גדול שהביא לפגיעה ומותם של אלפי ישראלים ואנחנו מבינים את זה. לכן, בתיאום עם שרת התחבורה, שר הבריאות ושרת הפנים, החלטנו למנות מנהל מיוחד לטיפול במעברים ומניעת כניסה של הנגיף הזה של וריאנטים עתידיים מהעולם לישראל.
"האחריות תהיה טיפול עכשיו, אבל בהסתכלות כלפי העתיד לא תמיד החיסון יעבוד. יכולים להיות וריאנטים גם עוד חודש, שנה, עוד ארבע שנים, שאין להם חיסון. לכן, ישראל שאין לה המון מעברים ולמעשה היא מדינת אי - אין סיבה שלא נוכל להגן על עצמנו גם אם לא יהיה חיסון. נומה עשה עבודה יוצאת מן הכלל בבני ברק ובציבור החרדי, וכעת הוא מקבל את האחריות לתכנון וניהול בטיפול הקורונה בנתב"ג".
ראש הממשלה התייחס גם להתפרצות הנוכחית ואמר כי "צריך לומר שאין עלייה מקבילה במספר המאושפזים, למרות שזן הדלתא כן פוגע באנשים לא מחוסנים. לכן, הגישה שלנו פשוטה - מקסימום הגנה לאזרחי ישראל עם מינימום פגיעה בשגרה ובמשק. מסכות במקום הגבלות, חיסונים במקום סגרים. בשבוע האחרון, במאמץ משותף עם שר הבריאות ניצן הורוביץ ושרים אחרים, הצלחנו להכפיל פי שלושה את קצב ההתחסנות היומית. אנחנו רוצים להכפיל עוד פי שלושה ולהגיע ל-30 אלף ביום, וזה אפשרי".