הארכת המעצר של האב החשוד
(צילום: בראל אפרים )

מעצרו של האב החשוד ברצח בנו הנער בקריית גת הוארך בשמונה ימים, והשופטת הורתה לשלוח אותו לבדיקה פסיכיאטרית. "יש טענות שהוא שמע קולות", אמרה השופטת דורית בנדה בהארכת מעצר האב. אחר הצהריים נטמן הנער בבית העלמין באשדוד.
השופטת ציינה כי "האב לא דיבר בטענה שאסור לו. עדויות נוספות בתיק מעידות על הלך נפשי מסוים שהיה בו לפני האירוע החמור. הוא יישלח לבדיקה אצל הפסיכיאטר המחוזי אם הוא כשיר לעמוד לדין ואם היה אחראי למעשיו". עם זאת, ציינה, "בשלב הנוכחי חוות הדעת איננה קובעת חד משמעית אם הוא היה במצב פסיכוטי או לא".
חלקת הקבר של הנער שנרצח
(צילום: רועי עידן)

4 צפייה בגלריה
האב בהארכת המעצר
האב בהארכת המעצר
האב בהארכת המעצר
(צילום: בראל אפרים)
4 צפייה בגלריה
חלקת הקבר של הילד שנרצח ע"י אביו בקריית גת
חלקת הקבר של הילד שנרצח ע"י אביו בקריית גת
חלקת הקבר הטריה של הנער שנרצח
(צילום: רועי עידן)
4 צפייה בגלריה
בית המשפחה בקריית גת
בית המשפחה בקריית גת
"תבואו מהר, הוא רוצח את הילד". בית המשפחה בקריית גת
(צילום: בראל אפרים)


עורך דינו של החשוד, שלום בן שבת, אמר כי "מדובר באירוע מצער מטבע הדברים. התוצאות הטרגיות מדברות בעד עצמן. בית המשפט היה יכול להתרשם היום, בין היתר, מהמצב הנפשי של החשוד שאותו אני מייצג, וקיבל את הבקשה שלנו להפנות אותו לבדיקה פסיכיאטרית שתעמוד על מצבו הנפשי. כשתגיע אותה חוות דעת נהיה חכמים יותר להבין מה הניע אותו".
לדברי עורך הדין, "הבנתי מבני המשפחה שמדובר באדם שהוא אדם נורמטיבי, איש עסקים, שכנראה בתקופה האחרונה היו כל מיני נסיבות שהובילו אותו למקום שאנחנו נמצאים בו כעת. ממה ששמעתי, יש איזשהו מטפל אלטרנטיבי שאני כרגע לא רוצה להזכיר את שמו, שאכן טיפל בו בטיפולים כאלה ואחרים. בית המשפט התרשם מהחומרים והוא הופנה לאותה בדיקה".
הוא אומר משהו? "התקשורת איתו היא לא פשוטה מטבע הדברים. צריך להבין שהוא הבין בכלל מה קורה כרגע בבית המשפט. זו גם יומרה מאוד גדולה. אנחנו ממתינים לחוות דעת של הפסיכיאטר המחוזי".
עמית מלול, שכנה של המשפחה, סיפרה היום באולפן ynet: "זו משפחה נורמטיבית לחלוטין, הם היו אצלנו בבית ואנחנו היינו אצלם. לא יודעת מאיפה זה הגיע, זה הפתיע אותי כמו את כולם. משפחה מקסימה. לא היו מעולם צעקות או רעשים, וגם בעת המקרה לא שמענו כלום. רק במהלך הלילה, כשהגעתי מהעבודה, נחשפתי למה שקרה".
4 צפייה בגלריה
פעולות החייאה בבן 14 שנדקר בקריית גת: "אלימות במשפחה"
פעולות החייאה בבן 14 שנדקר בקריית גת: "אלימות במשפחה"
זירת הרצח
(צילום: רועי עידן)
לפי האמא, האב בן ה-37 חווה אמש "התקף פסיכוטי" ונטל סכין מטבח גדולה - שבאמצעותה דקר את בנו, בן 14, מספר רב של פעמים. האם הייתה זו שהזעיקה את השוטרים, וצעקה לבעלה לחדול ממעשיו – תוך כדי שהמוקד המשטרתי נמצא על קו הטלפון.
"תבואו מהר, הוא רוצח את הילד", היא צעקה בשיחה עם המוקד. השוטרים ניסו להרגיע אותה, אמרו לה שניידת בדרך - וביקשו ממנה להכניס את ארבעת ילדיה האחרים לאחד החדרים בבית. האחות בת ה-13 צעקה גם היא וניסתה להפריד בין האב לבן.
לאחר שנדקר, מעט לפני חצות, הנער פונה על ידי צוות של מד"א במצב אנוש לבית החולים ברזילי באשקלון, תוך ביצוע פעולות החייאה, אולם בהמשך נקבע מותו. האב נמלט מהבית, אך נלכד כעבור כשעה בחורשה סמוכה, בתום מצוד נרחב שערכו אחריו כוחות המשטרה. הוא שומר על זכות השתיקה בחקירתו.
בני המשפחה משתייכים לחסידות גור, ולאב - יבואן סחורות מסין - אין עבר פלילי. "זה בוקר קשה מאוד", סיפר ל-ynet גורם בקהילה. "אף אחד, אבל ממש אף אחד, לא מצליח להבין מה קרה פה. אני מכיר אישית את הבן אדם. הוא בחור לעניין, נורמלי. כולנו פשוט בהלם מוחלט. עצוב מאוד".