ניסנקורן בטקס הפרידה ממשרד המשפטים
(צילום: משרד המשפטים)

שר המשפטים היוצא אבי ניסנקורן תקף היום (ראשון) במהלך טקס הפרידה ממנו במשרד המשפטים את יו"ר כחול לבן בני גנץ, שאת מפלגתו עזב לטובת מפלגתו החדשה של ראש העיר תל אביב רון חולדאי, "הישראלים". "מי שאיבד ערכים אני לא יכול להישאר עימו", אמר ניסנקורן. "אנחנו היום במאבק לשמירה על הדמוקרטיה. אף אחד לא רוצה להתגורר במדינה בה ראש הממשלה מואשם בעבירות חמורות", הוסיף.
בעקיצה לגדעון סער שפרס היום את תוכניתו לרפורמות במערכת המשפט והתראיין באולפן ynet, אמר ניסנקורן כי "גם פוליטיקאים שבמילים מכובסות שולחים היום מסר מאיים למערכת, ועוד בשעה המאתגרת הזו, תורמים להחלשה ולפגיעה בדמוקרטיה שלנו".
2 צפייה בגלריה
אבי ניסנקורן
אבי ניסנקורן
"ממשיכים להפיץ קונספירציות". ניסנקורן
(צילום: משרד המשפטים)
לדבריו, "המערכת אינה חסינה מביקורת ותמיד יש צורך בתיקונים ורפורמות, ובתקופה קצרה עשינו שינויים גדולים. אבל הצבתי גבול ברור בין ביקורת בונה להשתלחות חסרת רסן בשומרי הסף, בין שיח ענייני, למתקפות שמטרתן לפגוע ולהחליש את המערכת, ולא לחזקה". לדבריו, "מבקשי רעתה של המערכת הפיצו וממשיכים להפיץ שקרים ותאוריות קונספירציה מופרכות".
ניסנקורן התייחס למו"מ שקיים יחד עם גנץ מול נתניהו והליכוד, ורמז כי פרש מכחול לבן בגלל ניסיון לעקר מתוכן את תפקיד שר המשפטים. "גם כאשר הדבר דרש מאבקים מחוץ וגם כשזה יצר משבר פוליטי מבית, לא שכחתי את העיקרון היסודי הזה. לא הסכמתי, ולעולם לא הייתי מסכים לקבל קיצוץ בסמכויות שר המשפטים ועיקור התפקיד החשוב הזה מתוכן. לצערי, התעקשותי, גם כאשר הלכו והתגלו מחלוקות בעניין זה במפלגתי שלי, הביאה אותי לעשות צעד פוליטי המאלץ אותי להיפרד מכם היום".
2 צפייה בגלריה
אביחי מנדלבליט ואבי ניסנקורן
אביחי מנדלבליט ואבי ניסנקורן
מנדלבליט וניסנקורן בטקס הפרידה
(צילום: משרד המשפטים)
היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט שיבח בטקס הפרידה את ניסנקורן: "חיזקת את שלטון החוק ואת הדמוקרטיה, פעלת למען זכויות האדם והאזרח. פעלת לרפורמות למען השירות לאזרח, פעלת למען זכויות האדם במקביל להענקת הכלים למלחמה בקורונה".
מנדלבליט אמר לניסנקורן: "הצגת שלוש משימות לנגד עינייך. שמירה על הדמוקרטיה הישראלית, הגנה על שלטון החוק והגנה על מערכת המשפט. ואכן, מערכת אכיפת החוק זקוקה להגנה שכזאת לנוכח הניסיונות הבלתי פוסקים לתקוף אותה. פעלת ללא לאות להגשים כל אחת מהמשימות הללו. יצאת נגד ההתקפות על מערכת החוק ופעלת ללא הרף להגן על זכויות אדם וחירויות ולקדם את זכות השוויון שבעיניך היא הזכות הבסיסית".
ביום שישי התעמת ניסנקורן עם מפלגתו לשעבר. ניסנקורן האשים את גנץ שניהל מו"מ עם הליכוד מאחורי גבו, ואילו בכחול לבן השיבו לו: "עשה מכירת חיסול של משרד המשפטים למען עתידו הפוליטי". ניסנקורן הוסיף ואמר שמנע "עסקה איומה" בין נתניהו לגנץ, וכי הוא "לא מתכוון להתנצל על כך". בין הצדדים שוררים יחסים מתוחים בעיקר על רקע הדרך שבה החליט ניסנקורן לעזוב את המפלגה. גנץ, כך נודע לאחר מכן, שמע על המעבר למפלגת "הישראלים" של רון חולדאי דרך התקשורת - ולא קיבל ממנו הודעה מקדימה.
לבקשתו של גנץ, הגיש ניסנקורן מכתב התפטרות מתפקידו כשר המשפטים, וגנץ צפוי לאייש מחדש את המשרד. בין השמות הבולטים לתפקיד מלבד חילי טרופר גם השרה אורית פרקש הכהן וח"כ איתן גינזבורג.
ל-ynet נודע כי ניסנקורן אמר בשיחות סגורות שהחליט לעזוב בעקבות החלטה של גנץ לקדם מהלך לחבירה עם נפתלי בנט וימינה. בכחול לבן הגיבו על כך: "ניסנקורן שקל לעזוב עוד לפני פיזור הכנסת. כל טענה אחרת לא מוכרת".