1 צפייה בגלריה
כיתה ריקה בבית ספר יסודי בתל אביב
כיתה ריקה בבית ספר יסודי בתל אביב
מעכשיו - השיעורים יצולמו
(צילום: AP)
משרד החינוך הודיע על הכנסת מצלמות לכיתות הלימוד כדי לאפשר לימוד מרחוק גם לתלמידים שנמצאים בסיכון או בבידוד מניעתי בעקבות חשיפה לחולי קורונה. ההנחיה נכנסה לתוקף באופן מיידי ובתי הספר יקבלו כמה ימים כדי להיערך למתכונת החדשה ולהחתים את המורים על הסכמה לצילום.
מהמשרד נמסר היום (ראשון) כי מדובר במהלך משותף עם הרשות להגנת הפרטיות וכי "צילום השיעור בכיתה נעשה תוך הקפדה ושמירה מהודקת על עקרון היסוד - הגנת הפרטיות, זו של התלמידים וזו של עובדי ההוראה, ובד בבד גם על הרצף החינוכי-טיפולי שכה נדרש בעת הזו".
עוד נמסר כי הצילום יתמקד במורה בלבד, תוך איסור על צילום התלמידים הנוכחים בכיתה. בנוסף לכך, המורה יפעיל שיקול דעת במקרים שבהם השיח המתנהל בשיעור רגיש ומורכב, או שעלול להיחשף במסגרתו מידע פרטי.
המורים יצטרכו להודיע לתלמידים מבעוד מועד על צילום השיעורים, ותיעוד הכיתה ייאסר להפצה או להקלטה מצד התלמידים וההורים. במקרים חריגים, המורה יצטרך ליידע מראש על הקלטת הנעשה בכיתה - והתיעוד יצטרך להימחק תוך שבוע.
גלנט דורש לפתוח את בתי הספר עוד יותר
(צילום: אבי חי)

מנכ"ל משרד החינוך, עמית אדרי, אמר כי "החוזר החדש מניח עוד אבן דרך משמעותית בעבודתה של מערכת החינוך. הוא יוצק תשתית חשובה ומשמעותית בתהליכי ההוראה והלמידה, תוך שמירה מהודקת על עקרון היסוד הגנת הפרטיות, זו של התלמיד וזו של עובד ההוראה כאחד. בכוונתנו להמשיך ולהוביל את ההתאמות הנדרשות על מנת לספק לתלמידי ישראל רצף חינוכי, חוסן נפשי ותחושת וודאות שיאפשרו להם יציבות רגשית ופניות ללמידה, ובד בבד גם מסגרת עבודה גמישה, מאפשרת ויציבה לאנשי החינוך".
שר החינוך בעצמו קרא הבוקר באולפן ynet להחזיר מאות אלפי תלמידים וטען כי ב-90% מבתי הספר כלל לא היו מקרי הדבקה. "חייבים להחזיר מחר את תלמידי ה'-ו' ו-י"א-י"ב. המערכת מבוקרת ונשלטת". לדבריו, גם מערכת הבריאות לא יודעת בדיוק מאיפה הקורונה מתפשטת ולכן דורשת לעבוד בקפסולות. "השיטה הזאת שמה את מערכת החינוך במקום אחרון וזה שגוי", אמר גלנט.