ח"כ מיקי זוהר על הסערה בוועדה המסדרת: סילמן משפילה חברי כנסת
(צילום: משי בן עמי, ירון ברנר)

"עידית סילמן מזלזלת, משפילה את חברי הכנסת ומתנהגת בחוסר כבוד": כך תקף היום (שני) ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) את יו"ר הקואליציה החדשה. השניים התעמתו הבוקר במהלך הישיבה הסוערת של הוועדה המסדרת בכנסת שסילמן ניהלה. זוהר נכנס באמצע הדיון ושאל באיזה סעיף הם. סילמן אמרה לו "איחרת אז תשאל את אחד החברים שלך" וזוהר השיב: "את תעני לי כמו ילדה טובה". מאוחר יותר התנצל זוהר בפני סילמן על דבריו.
כשנשאל זוהר בריאיון לאולפן ynet על התקרית, אמר: "זה מדהים, כל פעם אני מתרשם מחדש כמה אתם לא אובייקטיביים. אתם מראים קטע אחד שבו אני ועידית מתעמתים, אבל לא רואים איך היא מתנהלת כבר שבועות. שבועיים שהיא מנהלת את הוועדה בחוסר כבוד לחברי הכנסת, מתייחסת אלינו כילדים קטנים, וזו הסיבה שאמרתי את המשפט הזה. אבל היא מבחינתכם ממש מסכנה ואין ביקורת כלפיה".
1 צפייה בגלריה
עימותים בוועדה המסדרת על ההצבעה על חוק התעבורה
עימותים בוועדה המסדרת על ההצבעה על חוק התעבורה
"התנהגות מחפירה". זוהר וסילמן
(צילום: ערוץ כנסת, נועם מושקוביץ דוברות הכנסת)
"סילמן טוענת שאיחרתי? נכון, איחרתי בחמש דקות ואני לוקח על עצמי את האחריות", הוסיף זוהר. "אני יודע בדיוק מה אני מרגיש ואיך אני מתנהל ואני מציע להרבה חברי כנסת ובמיוחד לסילמן ללמוד איך מתנהגים בכבוד אחד לשני. היא מזלזלת משפילה את חברי הכנסת. קבעה דיון היום ל-9:30 בבוקר ואנשים מעפולה היו צריכים לצאת ב-5:30 כדי להגיע לכנסת, זאת התנהגות מחפירה".
-אז היא קטנונית? "היא מתנהגת בחוסר כבוד, היא שוברת את כל המוסכמות בהנחיית אלקין, בנט, שקד וסער, ואני מניח שראיתי גם את טופורובסקי לצידה מאיץ בה כל הזמן. זאת לא התנהגות שהכנסת רגילה אליה ואני מצטער על זה. אנו נמשיך להיאבק כי תפקיד האופוזיציה הוא להיאבק להפלת הממשלה ובינתיים הולך לנו לא רע בכלל. אני חושב שהערב יראו את הפיליבסטר במליאה, ויבינו היטב שזו לא ממשלה שיכולה לתפקד".
עימותים בוועדה המסדרת על ההצבעה על חוק התעבורה
(צילום: ערוץ כנסת)

(צילום: ירון ברנר)

בציוץ שכתבה סילמן לאחר המקרה היא פרסמה קטע מספר שפרסם איש התקשורת קווה שפרן על נתניהו, והוסיפה:
"‏הם קוראים לי ילדה קטנה. פעם, פעמיים, שלוש. ואז הבנתי שזו שיטה. שיש כאן יד מכוונת. טקטיקה של גן ילדים. אבל הפעם זה לא יצליח לכם. אנחנו כאן כדי לעבוד. ותודה לקווה שפרן. ילדים, תקראו ספרים, זה מחכים".
אני רוצה לשאול מכאן את האופוזיציה: את מי בדיוק אתם מענישים? למי אתם גורמים נזק? זה התפקיד שלכם כאופוזיציה? להיות מוכי שנאה? להזיק לציונות? להזיק לזהות היהודית של ישראל?
שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה התייחסה לאמירות נגד סילמן ואמרה: "חגיגת האמירות השוביניסטיות, גסות הרוח והניסיון להקטין את יו"ר הקואלציה ח"כ עידית סילמן הן בגדר קו אדום שנבחרות ציבור לא צריכות להכיל ולא יסבלו בתוך כותלי הכנסת. מי שמאוים ממנהיגותן של נשים בכנסת כמובילות וכיושבות בראש וועדות, אינו ראוי להיקרא נבחר ציבור בשנת 2021. הפגיעה היא לא אישית בח"כ סילמן, אלא זלזול במעמדן של נשים בכלל. אני מפצירה בחברי הכנסת שישמרו על שפה נקייה שאינה מהולה בשוביניזם פחדני".
בריאיון באולפן ynet התייחס זוהר לחוק האזרחות שהקואליציה מתקשה מאוד להעביר עד כה, ומטרתו למנוע איחוד משפחות של פלסטינים. "אנחנו לא משמשים רשת ביטחון לממשלה הזאת, היא בחרה רשת ביטחון ברשימה המשותפת, באיימן עודה וטיבי. שיאכלו ואת הדייסה שבישלו, אנחנו לא צריכים לפתור להם את הסוגיות הפוליטיות שלהם, אנחנו פועלים להפלת הממשלה".
-אמרתם שאם החוק לא יעבור זה יפגע בביטחון וזה מסוכן. "נכון, זה מסוכן, אבל יש דברים שלא פחות מסוכנים כמו שבקבינט הביטחוני יושבים מיכאלי והורוביץ, כמו שמנסור עבאס כבר מדבר עם הפלסטינים על שיחות אולי להקמה של מדינה פלסטינית חלילה, כמו מכירת הנגב לריבונות בדואית על חשבון אזרחי ישראל וכמו 50 מיליארד שקל לעבאס שאף אחד לא יודע לאן זה הולך. אז עם כל הכבוד יש דברים לא פחות מסוכנים מחוק האזרחות".
עיסאווי פריג' ואיילת שקד מדברים על חוק האזרחות 
(צילום: אלי מנדלבאום)

-אז תצביע נגד. "אנחנו את עמדתנו נגיד כשיהיה לנו נוח. אנחנו לא עובדים אצל הקואליציה או הממשלה, אנחנו לא רשת הביטחון שלהם ושלא יבנו על שום דבר".
זוהר, שכיהן עד לא מכבר בעצמו כיו"ר הקואליציה בתקופה מאוד סוערת, אמר כי הוא אוהב את החיים הפרלמנטריים גם כאופוזיציונר. "אני אוהב את מדינת ישראל ומי שאוהב את מדינת ישראל רוצה לפעול למענה בכל כלי שיש ברשותו. אז היו לי כלים קצת יותר משמעותיים בקדנציות הקודמות והיום הכלי שלי יותר אופוזיציוני אבל אני משתדל לעשות אותו על הצד הטוב ביותר כדי שהממשלה הזאת תיפול. אני סבור שאנחנו נחזור להנהגת המדינה ואני בטוח שזה מה שיהיה הכי טוב לישראל".
זוהר ביקר את התנהלות הממשלה נוכח ההתפרצות המחודשת של הקורונה ועקץ את ראש הממשלה בנט. "הבאנו לישראל הזדמנות ענקית במבצע 'חוזרים לחיים' והם עושים מבצע אחר, 'חוזרים אחורה', כי רואים איך הם מתנהלים בקורונה ואיך הם לא יודעים לטפל במשבר. שמעתי שבנט אמר שכדאי לצעירים ללכת להתחסן כי אולי לא יהיה כבר תוקף לחיסונים ויהיה מחסור. האם בנט יודע לצלצל ב"אובססיביות" למנכ"ל פייזר אלברט בורלא כדי להשיג את אותם חיסונים כמו שנתניהו השיג? שאלה גדולה ומעניינת ותכף נבדוק כי אולי בספר שלו יש פרק על איך משיגים חיסונים".