"המשטרה צריכה לתת את הדין". ענת בריאיון לאולפן ynet
(צילום: אורי דוידוביץ', משי בן עמי)

"אני לא רק בהלם אלא גם כועסת ופגועה", שיתפה היום (ד') ענת, אמו של החייל אריאל צפריר שנפטר במסיבת טבע בשמורת פורה שבנגב בספטמבר אשתקד, בתגובה להחלטת הפרקליטות לסגור את התיק נגד מארגני המסיבה. "ילד מת פה ולא לוקחים אחריות", אמרה בכאב בריאיון לאולפן ynet.
"אני לא מצליחה להבין איך פרקליטות המדינה, שאמורה להגן על אזרחיה, גונזת תיק של מארגני מסיבה בלתי-חוקית שבה הבן שלי מת. ככה, גונזים אותו, בלי אחראים, בלי אשמים", אמרה עוד.
6 צפייה בגלריה
אריאל יואב צפריר
אריאל יואב צפריר
אריאל יואב צפריר ז"ל
(צילום: איחוד הצלה קרית גת)
- מה אומרים לכם במשטרה? "המשטרה בכלל לא מדברת איתי, אני סתם משפחה שהבן שלה נהרג, אני לא כזאת חשובה. הפרקליטות, אחרי שהצקתי להם כל כך הרבה, קראו לי לפני חודש וחצי. ישבה מולי פרקליטה ואמרתי לה 'איך יכול להיות שאתם לא עושים כלום? לא מענישים אותם? את אריאל אני לא יכולה להחזיר, אבל דברים אחרים שיקרו להם'. אז היא ענתה את התשובה הבאה - 'המסיבה הייתה חוקית'. שאלתי אותה איך זה יכול להיות, בזמן הקורונה, בתוך נקיק בנחל? מד"א לא היה במקום, ולו פרמדיק אחד. ביקשתי ממנה אישור שלפיו המסיבה הייתה חוקית והיא אמרה 'לא כל אישור צריך שיהיה בכתב'.
"דבר נוסף שאמרה לי הוא שכשאריאל הגיע לאמבולנס הוא חייך, ורק בתוכו התמוטט", המשיכה, "אבל אני יודעת בדיוק מה קרה - אריאל היה עם 43 מעלות חום כשהביאו אותו לאמבולנס, יש לי התכתבות עם הפרמדיק. הוא היה כבר שלושת רבעי מת כשהזמינו את האמבולנס, כשכבר לא היה לו סיכוי לשרוד. אז שלא תספר לי סיפורים, פרקליטות באר שבע".
6 צפייה בגלריה
כרוניקה של מחדלים במסיבת הטבע
כרוניקה של מחדלים במסיבת הטבע
(צילום: הרצל יוסף )
6 צפייה בגלריה
הלוויתו של החייל אריאל צפריר
הלוויתו של החייל אריאל צפריר
הלוויתו של החייל אריאל צפריר
(צילום: מוטי קמחי)
6 צפייה בגלריה
הלוויתו של החייל אריאל צפריר
הלוויתו של החייל אריאל צפריר
"אם היו פועלים אחרת, הילד שלי היה חי". מתוך ההלוויה
(צילום: מוטי קמחי)
- נשמע כמו טיוח. כל בר-דעת מבין שבזמן קורונה אין מסיבת טבע באישור המשטרה, את מבינה את זה? "אני מבינה, אבל כל העם צריך לקום ולהתמרד על העניין הזה. אסור שזה יקרה, המסיבות יהיו, הקיץ מגיע והצעירים ירוצו למסיבות. צריך להילחם על זה. מי שעשה את המסיבה הזאת וגם משטרת ישראל צריכים לתת את הדין. קרה כאן משהו נוראי, זה טיוח וזה מקומם".
- כששומעים על צעירים שהולכים למסיבות הטבע מיד שואלים אם צרכו סמים. "אני לא מטייחת כלום, בדמו של אריאל נמצא סם מסוג MDMA אבל בסופו של דבר הוא מת ממכת חום. אריאל לא צרך סמים באופן קבוע, אפילו לא עישן סיגריות. זאת פעם ראשונה שלהם במסיבת טבע. הוא מת, הוא לא יכול לספר לי עוד דברים. מה שהחברים מספרים - זה הסיפור שלהם. את הגרסה של אריאל כבר לא אשמע".
אחותו של אריאל ספדה בהלווייתו: "לא נותרו דמעות בגוף"
(צילום: נדב אבס)

6 צפייה בגלריה
ענת עידן צפריר ועידו צפריר
ענת עידן צפריר ועידו צפריר
האם ענת והאח עידן
(צילום: שמוליק דודפור)

ענת טענה כי הסם שאותר בגופו של בנה לא אמור היה להרוג אותו. "הוא לא היה צריך למות מזה, אם היה פרמדיק שהיה מקרר את הגוף שלו, אם היו מזמינים אמבולנס ומשטרה בזמן... הוא לא היה צריך למות. במשטרה התברברו בשטח ובכלל לא הגיעו למקום, אולי כי היה להם חם מדי לצאת מהניידת. אם היה אחרת אריאל היה חי. יש כאן שורה של טעויות, אני לא יודעת איך לכנות את ההתנהגות שלהם. לא מקצועית בעליל.
"מארגני המסיבה הזמינו את האמבולנס, אבל מתי הם הזמינו? כשאריאל פרכס וכבר יצא לו קצף מהפה? כשהיה עם 43 מעלות חום והראש שלו היה חביתה?", אמרה בכעס, "הם לא פעלו בזמן כי היו עסוקים בלרקוד, לשמוח, כי לא היה שום אחראי במסיבה הזאת. העיקר מארגנים מסיבה והפרקליטות אומרת שהיה להם אישור".
- מופרך שאין אישור בכתב. "ברור. מרגיש לי שלקחו עורך דין חזק מאוד שיודע לייצג כמו שצריך. אני לא לקחתי עורך דין כי סמכתי על הפרקליטות שינהלו את זה כהלכה, כי יש פה מוות של צעיר. יותר מזה - מה הלאה? מה מראים לחבר'ה הצעירים? תעשו מסיבות, תעשו מה שאתם רוצים. הכול פרוץ".
אחיו של אריאל שהתמוטט במסיבת הטבע בריאיון: אמר לי שרוצה להישאר עוד קצת
(צילום: שמוליק דודפור, חגי דקל)

בהודעת הפרקליטות על סגירת התיק צוין כי "לאחר בחינה יסודית של חומר הראיות שנאסף בתיק, לרבות עיון מעמיק בחוות הדעת של המכון לרפואה משפטית, הגיעה הפרקליטות למסקנה כי לא ניתן לייחס אחריות פלילית למי ממארגני המסיבה, שבפועל פינו את אריאל ז"ל מהמסיבה והזמינו את שירותי ההצלה על מנת לסייע לו".
המשטרה מסרה בתגובה: "אנחנו משתתפים בצערה של המשפחה על אובדנם. מדובר במסיבת טבע בלתי-חוקית שהתקיימה בתנאי מזג אוויר קיצוניים של חום כבד. בעקבות המקרה המשטרה פתחה בחקירה ועצרה ארבעה חשודים. מתחקור ראשוני עלה כי כבר בשעות הבוקר המוקדמות המנוח לא חש בטוב ומצבו הלך והידרדר, אולם איש מחבריו או ממארגני המסיבה לא התקשרו לגופי החירום וההצלה במטרה להגיש לו את הסיוע הנדרש. בסיום החקירה הועבר התיק לעיון והחלטת הפרקליטות בהתאם.
"נציין כי הדיווחים למשטרה בגין מסיבה ורעש לא כללו כל פרט הנוגע לסכנת חיים כלשהי, ובעקבותיהם ניידת שהוזעקה למקום ביצעה סריקות ממושכות אולם לא הצליחה לאתר את מיקום המסיבה - שהיה בוואדי מוסתר בעומק השטח באופן שנועד מלכתחילה לכך שרשויות האכיפה לא יצליחו להגיע למסיבה ולהפסיקה", לשון תגובת המשטרה.